Ako na digitálnu stratégiu?

DigiTips
Martina Ditrichová 1 november 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Ako na digitálnu stratégiu?

Minulý týždeň sme spustili ADMA digital marketing academy, ktorá pozostáva z 9 blokov rôznych tém z oblasti digitálneho marketingu. Keďže bol o účasť na akadémii veľký záujem, rozhodli sme sa vám postupne najdôležitejšie informácie priniesť prostredníctvom nášho blogu.

meldstudios

Prvý blok na tému Digitálna stratégia mal na starosti Peter Šebo, ktorý vlastní a kreatívne vedie digitálnu marketingovú agentúru PS:Digital. Peťo je autorom a spoluautorom mnohých konferencií na Slovensku, najväčšia Digital RULEZZ sa bude konať už onedlho.

Digitálna stratégia a čo by ste mali vedieť

Vstupné dáta sú alfou a omegou pri tvorbe stratégie. Bez dát pri plánovaní stratégie je to ako strieľať na slepo, preto klaďte dôraz na prieskumy a brief s klientom, čo vám poskytne “zameriavatko”.

Značka má viacero druhov stratégií. Na každý typ sa hodia iné nástroje, ktoré nám pomáhajú naplniť ciele. Účastníci akadémie dostali možnosť priradiť jednotlivé stratégie k svojmu vlastnému zámeru a dostať spätnú väzbu od Peťa.

Snímka obrazovky 2018 10 31 o 11.38.53

,,Nie je hanba zmeniť aj celú stratégiu v priebehu. Vy nechcete byť tvrdohlaví a dokázať svetu, že máte pravdu. Chcete predávať.”

Peter predstavil niekoľko kampaní na porovnanie a pýtal sa študentov, ktoré podľa nich fungovali lepšie. Z porovnávania dvoch verzií vyplynulo, že je naozaj nesmierne ťažké odhadnúť, čím vyhovieme cieľovej skupine… Jednoduchou a ľahko overiteľnou formou je A/B testing, pričom vždy zmeňte iba jednu premennú. Aby ste ho aj dokázali vyhodnotiť.

TOP of mind

Vyhrali ste! Keď sa spomenie váš segment, človek si ako prvú vybaví vašu značku, čo je naozaj ťažké docieliť pokiaľ nie ste jediní na trhu.

Snímka obrazovky 2018 11 01 o 13.03.45

Jednotlivé fázy stratégie (nelineárnej)

  • See – fáza, v ktorej oslovujeme najširšie zasiahnuteľné publikum. Ľudia v tejto fáze moju značku, produkt alebo službu ešte vôbec nepoznajú.
  • Think – v tejto fáze publikum moju značku, produkt alebo službu pozná, porovnáva ju s konkurenciou a rozmýšľa nad možnosťami.
  • Do – fáza, v ktorej chce kvalifikované publikum v danom momente vykonať konverziu, napríklad nakúpiť.
  • Care – fáza, v ktorej oslovujeme existujúceho zákazníka.

V digitálnej komunikácii môžete v zásade sledovať tri ciele:

  • šírenie povedomia o značke, takže brand awareness;
  • priame zvyšovanie výkonnosti predajov, takže performance;
  • budovanie vzťahu s potenciálnymi zákazníkmi, takže customer relationship

Aké nástroje na jednotlivé ciele použiť?

  • Šírenie povedomia – PR články, Displejová reklama, Videoreklama
  • Výkonnostný marketing – PPC, Sociálne siete
  • Budovanie vzťahu – Obsahový marketing, Starostlivosť o zákazníkov

Na záver ponúkame case study na inšpiráciu, ako šíriť povedomie a budovať vzťah so zákazníkom.:)

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.