ADMA online poradňa: Vlastné média

Martina Ditrichová 16 jún 2020 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / ADMA online poradňa: Vlastné média

Minulý týždeň sme sa v ADMA online poradni venovali téme Vlastné média, ako využiť čas na ich tvorbu vo svoj prospech (Blog, NL, ebooky, …). Na vaše otázky v poradni odpovedali špecialisti z našich členských agentúr – Juraj Sasko, Partner, Visibility, Marek Didák, Creative director z agentúry Hype a Braňo Macko, Creative director/Co-owner z Ponyhouse.

ADMA online poradna Vlastne media 1200x628

Kvalitný obsah je základ

Kvalitný obsah je kombináciou skvelého nápadu a vcítenia sa do potrieb cieľovej skupiny. Pri tvorení obsahu musíte mať značka jasno v tom, čo by mohlo zákazníka inšpirovať, pobaviť, o čo by mohol mať záujem. Dobrý obsah znamená celý koncept, nie len vytvorenie pútavého článku či oku lahodiacej fotky.

Keď máte skvelú ideu…

Jeden nápad môžete pretaviť do viacerých druhov obsahov, čím zachováte konzistentnosť a aj ušetríte kopu času. Potom môžete rôzne typy obsahu šíriť na vlastných médiách, ktoré potom distribujete ďalej, napríklad prostredníctvom sociálnych médií. Jeden nápad môžete pretaviť do mnohých podôb:

  • Článok
  • videoblog
  • Infografika
  • Prezentácia
  • Podcast
  • Rozhovor
  • ebook
  • webinár

Pri tvorbe vlastných médií sa môžete inšpirovať technikami a tipmi, ktoré na ľudí fungovali odjakživa. Ak k nemu budeme pristupovať ako k novému trendu, nemáme sa z čoho poučiť, aby sme ho robili dobre. Keď si však uvedomíme, že content marketing dodržiava 400 rokov staré princípy, ktoré vznikli s prvými novinami, zrazu to ide ľahšie.

Noviny & vlastné médium :

  • periodicita
  • konzistentnosť
  • publikum
  • distribučné kanály

Musíme písať a tvoriť pravidelne – inak stratíme pozornosť publika. Musíme byť konzistentní – inak budeme pre ľudí mätúci a nedokážeme u nich budovať správne emočné asociácie. Musíme samozrejme vedieť, na koho cielime – a kde ho zasiahneme. Tieto princípy nechtiac zadefinoval Johann Carolus zo Štrasburgu v roku 1605, keď začal písať prvé noviny a platia dodnes.

Ak máte na svojom médiu pripravený pútavý content, musíte ho dostať k vašej cieľovej skupine. Aj ten najzaujímavejší kontent nemá zmysel, pokiaľ ho nikto neuvidí. Preto dbajte aj na správnu distribúciu obsahu.

Výhody vlastných médií:

  • dlhodobý koncept
  • množstvo kontentu
  • mediálny priestor
  • SEO
  • vplyv na konverziu

Značka, ktorej sa podarí vytvoriť vlastné médium, ktoré ľudí zaujíma, vracajú sa naň, tešia sa na nový newsletter. Táto značka má vyhraté, pretože svojim médiom si buduje vzťah s cieľovou skupinou, získava si jej pozornosť a dôveru. Budovanie vlastného média nikdy nie je stratou času.

ADMA online poradna Analytika meranie

Tento štvrtok 18. júna nás čaká posledná zo série online poradní s našimi špecialistami na tému Analytika, meranie a vyhodnocovanie komunikácie a digitálneho predaja. Ak sa chcete opýtať odborníkov z ADMA ako na analýzu vašich výsledkov, pripojte sa do poradne už tento štvrtok o 16:00. Viac info na evente.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu. ditrichovamartina.myportfolio.com