ADMA digital marketing academy: SEO & PPC

Martina Ditrichová 11 júl 2019 0 komentárov
Úvod / Blog / ADMA digital marketing academy / ADMA digital marketing academy: SEO & PPC

SEO & PPC sú už dlhší čas horúcou témou v online svete, no niektorým marketérom tieto výrazy stále nie sú familiárne. Optimalizácii webu pre vyhľadávače a online reklame sa venovali aj účastníci ADMA akadémie v rámci bloku Výkonnostný marketing, ktorý mal na starosti Patrik Barták, head of social content & strategy v našej členskej agentúre Socialists.

Snímka obrazovky 2019 07 11 o 17.06.30
FOTO: singlegrain.com

Úloha SEO?

Prinútiť Google, aby váš web ponúkal ľuďom pri vyhľadávaní konkrétnych fráz. Čo je podstatné, bez nutnosti platiť za kredit v reklamnom systéme. Vďaka správnemu nastaveniu SEO získame návštevnosť od ľudí, ktorí majú reálny záujem a pravedobne vykonajú želanú akciu.

SEO
FOTO: triad.blog.sk

 

Google chce ponúkať ľuďom čo najviac relevantný a dostupný obsah. Pomôžte obsah Google váš obsah nájsť správne technicky vyladeným a rýchlym webom a ukážte mu, že ponúkate obsah relevantný pre ostatných. Využívajte média, tvorte PR články, spolupracujte s blogermi a rozširujte publikum. Tvorte obsah, ktorý ľudí zaujíma. Rozdeľte ho medzi náučný, zábavný a servisný obsah a správne jednotlivé typy contentu vyvážte v závislosti od produktu alebo služby.

Ako na SEO audit?

  •  Technická analýza webu 
  • Štruktúra webu 
  • Analýza kľúčových slov 
  • Analýza pozícií vo vyhľadávaní 
  • Analýza obsahu webu 
  • Analýza linkového profilu

PPC

Princíp Pay Per Click spočíva v tom, že za reklamu platíme až vo chvíli, keď na ňu potenciálny klient klikol, teda sa dá predpokladať, že zaúčinkovala.

Kam sa dostanete s Google Ads?

  • search
  • display
  • YouTube
  • Gmail

Myslite na to, v ktorej fáze sa nachádza vaša cieľová skupina

Snímka obrazovky 2019 07 11 o 16.26.11

, pretože v každej fáze sa odporúčajú iné komunikačné prostriedky.

Snímka obrazovky 2019 07 11 o 16.26.50

Slovenský reklamný systém

Etarget umožňuje umiestnenia reklám hlavne v spravodajstve:

  • Aktuality.sk
  • SME.sk
  • HNonline.sk
  • Topky.sk
  • Denník N

Snímka obrazovky 2019 07 11 o 16.28.56

Reklamný systém Inres má umiestnenia reklám najmä na mediálnych weboch:

  • Markíza.sk 
  • Joj.sk 
  • eTREND 
  • Topreality 
  • Zoznam.sk 
  • Expres.sk 
  • Funradio.sk

RTB systémy ako AdForm, DoubleClick či Etarget umožňujú nakupovať reklamné plochy na veľkých weboch bez nutnosti objednávok a zložitej byrokracie. 

Reklamy na Facebooku

Business Facebook vám ponúka výber z množstva cieľov, ktorý chcete kampaňou docieliť.

Snímka obrazovky 2019 07 11 o 16.35.24

KPIs

CPA – cena akciu (konverziu)

PNO – podiel nákladu na obrate

ROAS – Return of advertising spend

Gross Margin – marža po odpočítaní nákladov na PPC

Kombinujte kanály, ktorými komunikujete s cieľovou skupinou a nechajte ich navzájom sa dopĺňať.

Snímka obrazovky 2019 07 11 o 16.40.55

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.