ADMA digital marketing academy – Ako na social media?

DigiTips
Martina Ditrichová 3 december 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / ADMA digital marketing academy – Ako na social media?

Pokračujeme v sérií článkov zo zákulisia ADMA digital marketing academy.

ADMA 700x300

Blok Sociálne médiá viedol mentor Marek Didák, kreatívny riaditeľ a spoluzakladateľ našej členskej agentúry Hype. Marek si ulietava na najnovších trendoch v digitálnom marketingu, čo sa odráža aj v jeho pravidelnej relácii #DigiNews. Na svoju prednášku v akadémii si prizval kolegyňu Líviu Brtáňovú, strategy & creative team leaderku.

Social media stratégia je súčasťou marketingovej stratégie, ktorá má vlastné čiastkové ciele.

Na rôzne ciele používame na sociálnych sieťach rôzne formáty obsahu. Ako napríklad obrázky či články na engagement, videá na reach, link posty na zvýšenie trafficu na stránke.

Snímka obrazovky 2018 12 01 o 17.29.56

Časová os vývoja sociálnych sietí

Snímka obrazovky 2018 12 01 o 17.38.23Snímka obrazovky 2018 12 01 o 17.39.18Snímka obrazovky 2018 12 01 o 17.39.28

Facebook

Facebook je stále najobľúbenejšou sociálnou sieťou, aj keď priznal stratu denných užívateľov. Z hľadiska digitálneho marketingu je dôležité si uvedomiť, že je mediálnym priestorom a dosah sa nedá získať bez investície.

Be trendy

social media manageri musia hľadať nové spôsoby, ako pracovať s cieľovou skupinou. Facebook, ako aj ďalšie sociálne médiá, sú živé organizmy a je potrebné ich sledovať a trendy implementovať ASAP.

Napríklad 3D fotky…

Čo sa týka Stories na Facebooku, podľa Mareka im budete zbytočne venovať čas aj peniaze, pretože ich ľudia nepozerajú.

Ak chcete “storyčkovať”, choďte na Instagram.

Prečo sú (zatiaľ) neprekonateľné:

  • maximálne 15 sekúnd
  • 400 miliónov denných užívateľov
  • carousel
  • preklik do IGTV
  • pri platenej možnosť trafficu
  • výborný performance na reach a traffic vzhľadom k budgetu
  • externé aplikácie na tvorbu
  • real-time
  • možnosť otagovať produkty
  • engagement v cieľovej skupine
  • ephemeral marketing

Ako na IG stories?

Instagram je na Slovensku 3. najpoužívanejšou sociálnou sieťou, po Youtube a Facebooku.

Čo je dôležité pri komunikácii značky na IG?

Posolstvo

  • pridaná hodnota
  • stotožnenie sa so značkou
  • mileniáli sú najvernejšia generácia

Content

  • relevantnosť pre cieľovú skupinu
  • autentickosť
  • pravidelnosť prispievania
  • kvalita
  • originalita

Marketing

  • hashtagy
  • označovanie spoluprác
  • výzvy k engagementu

Youtube

Youtube je najpoužívanejšia sociálna sieť na Slovensku. Stále sa jedná skôr o platformu na videá ako o sociálnu sieť, aj keď sa Youtube snaží dosahovať stále vyššiu interakciu ľudí.

Tu platí najväčší a dlhodobý trend – kvalita a autenticita. Podľa Mareka už dávno praskla doba, keď reklama funguje, dnes nás v zásade otravuje. Preto keď chceme, aby nás ľudia sledovali, musíme byť relevantní a prinášať pridanú hodnotu.

Čo sa týka konkrétne Youtube, seriálový typ kontentu ide hore. Skvelým príkladom je kampaň Bekim má appetit, ktorú vytvára Hype v spolupráci s influencerom Bekimom pre značku Don Appetit.

Na dĺžke záleží… užívateľ stráca záujem už po 10 sekundách.

Twitter

Čo sa týka Twitteru, na Slovensku tam nájdete hlavne IT-čkarov a novinárov. Celebrity či politici najnovšie veci rýchlo “tweetnu” a až potom zavesia na ostatné sociálne siete, preto tu číhajú novinári, ktorí chcú mať horúce novinky ako prví. U nás nemá zmysel Twitter veľmi riešiť na propagáciu značky.

Veríme, že ste sa na našom blogu dozvedeli opäť niečo nové a že vás blok o sociálnych sieťach Mareka Didáka zaujal. Najbližšie sa pripravte na prednášku a médiách a plánovaní, ktorú povedie Jiří Korpa-Ondo z Digiline.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.