4 content stratégie pre inšpiráciu 

content strategia
24 november 2021 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / 4 content stratégie pre inšpiráciu 

Inšpirujte sa úspešnými content stratégiami, ktoré vybrali zástupcovia z členských agentúr ADMA. Nasledujúce štyri príklady vám ukážu, ako sa dá dlhodobo vytvárať kvalitný a zaujímavý obsah… aj v prípade, ak napríklad vyrábate pneumatiky.

1. Michelin Guide – Content marketing s ***** 

Michelin je francúzska spoločnosť zaoberajúca sa výrobou pneumatík. Michelin pneumatiky a Michelin reštaurácie pochádzajú z jednej a tej istej dielne. Na konci 19. storočia zakladatelia firmy vytvorili Michelin Guide –  malú, červenú knižku, kde okrem užitočných informácií, ako vymeniť ich pneumatiky, spísali zoznam vychýrených francúzskych reštaurácií.

Autá a gastronómia boli v tom čase luxus

Aby mali bohatí ľudia dôvod jazdiť abutami a opotrebúvať pneumatiky, Michelin im každý rok ponúkal nové destinácie. Prínos pre spoločnosť – spoznávanie kvalitnej kuchyne, cestovanie za gastronómiou. 

FOTO: androidsis.com

O storočie neskôr sú milovníci gastronómie ochotní, kvôli Michelinskej reštaurácií preletieť aj polku sveta. Firma s pneumatikami si vďaka content marketingu vytvorila celú platformu s gastrom a hotelierstvom a otvorila si dvere do úplne nového segmentu. 

Samostatné médium

Dá sa len ťažko odhadnúť, ako dnes ovplyvňuje Michelin Guide predaje ich pneumatík. Michelin a Michelin Guide sú už dve samostatné značky. Dokonca okrem spoločného mena a loga na seba neodkazujú ani v komunikácii. Michelin má na content marketing nové, relevantnejšie témy – bezpečnosť, udržateľnosť, motošport, nové technológie… a Michelin Guide si tiež žije svojim životom. 

Ponaučenie:

Vždy sa dá nájsť téma, ktorú značka vie dôveryhodne a dlhodobo komunikovať. Michelin je príklad toho, že ak prepojíte zmysel značky s relevantnou témou a vytrváte v tom, môže vzniknúť niečo také jedinečné ako Michelin hviezdy. Martin Kukoľ, Socialists

2. Visibility – Vzdelávanie v oblasti online marketingu

Agentúra Visibility má dlhodobo vo svojej stratégii vzdelávanie trhu. Toto posolstvo vychádza z túžby zdieľať skúsenosti a posúvať tak svet marketingu dopredu. 

V tomto roku sa rozhodli sekciu s článkami Visiblog rozšíriť a posunúť na nový level. Vznikol tak marketingový magazín Visiguide, ktorý ponúka celkovo viac rôznych druhov obsahu, rubrík a tém, vhodných ako pre úplných marketingových začiatočníkov, tak pre profíkov v odbore. 

FOTO: visibility.sk

Okrem vzniku magazínu Visiguide spustili aj prvé marketingové online konferencie – Boost Conferences a spolu s Expandeco-m tiež Exportnú akadémiu. Peter Svatoň, Visibility

3. Ako so psom – Youtube channel 

Youtube channel Ako so psom je skvelý náučný a vzdelávací profil, ktorý je zameraný na výchovu a výcvik psíkov. Zaujímavým a pútavým spôsobom ukazuje ako správne vycvičiť a motivovať štvornohých miláčikov. 

“Ako so psom” sa taktiež venuje téme ako je starostlivosť o psov a rozoberá rôzne zdravotné problémy. Taktiež rieši tému, ktorá je v súčasnosti veľkým problémom – množiarne, psíkovia zo zlých podmienok. Robí osvetu, ako tomu predchádzať a nepodporovať “množiteľov”. Dáva rady, inšpirácie, tipy, triky,  vzdeláva a ukazuje sledovateľom, ako riešiť konkrétne problémy.  

Jednotný vizuál, pravidelná aktivita a vopred dôkladne premyslený scenár videí dokazuje, že stratégia je dôležitou súčasťou tohto Youtube kanálu. Ak máte domáceho miláčika a chcete sa naučiť niečo nové, tak tento profil je práve pre vás. Nina Haászová, SCR interactive

4. ŠÚKL na Instagrame

Štátny ústav pre kontrolu liečiv ukazuje, že content marketing nie je exkluzívny nástroj pre gastro, detské oblečenie či pískacie hračky pre zvieratká. Pútavo a výnimočne sa dajú spracovať aj inak nudné námety. 

Relevantné informácie na IG

ŠÚKL pridáva na Instagram dlhé informačné statusy o liekoch, chorobách a súvisiacich zdravotných témach. Pripomína aj významné dni a reaguje na aktuálne dianie, napríklad vyvracia populárne hoaxy. Instagramový profil ŠÚKL si zaslúžil miesto v našom e-booku už len preto, že existuje. Otvára ťažké témy, odpovedá na dôležité otázky a faktami rozpúšťa dezinformácie. Obzvlášť počas pandémie Slovensko potrebuje takýto content.

share

Okrem toho však dokazuje, že za jeho obsahom je stratégia – vysoká periodicita, pravidelné rubriky, jednotná vizualita, distribúcia v stories aj prehľadné ukladanie do highlightov. Ak ho ešte nefollowujete, bežte to zmeniť – @sukl_sr. Ladislav Macko, Ponyhouse

Autor článku
adma