3 vtipné faily v influencer marketingu

Martina Ditrichová 9 august 2019 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / 3 vtipné faily v influencer marketingu

Partnerstvo s influencerom má v sebe pre firmy čím ďalej, tým väčší potenciál. Môže im pomôcť budovať lepší imidž, povedomie o značke, predaj a pri úspešných influencerských kampaniach môže ROI (návratnosť investície) vystúpiť do neuveriteľných výšin. Je to však dvojsečná zbraň… Pri odfláknutých kampaniach a nezodpovedných influenceroch to môže nabrať opačný spád. Máme pre vás niekoľko príkladov, kedy spolupráca s influencerom nedopadla najlepšie.

#1 bezmyšlienkovité kopírovanie

Kardashians Influencer Marketing Fails
FOTO: Cheatsheet.com

Supermodelka Naomi Campbellová zverejnila na svojom Instagrame fotku s párom tenisiek adidas. Do popisu však spolu s textom príspevku vložila aj inštrukcie od marketingového tímu adidas.

#2 nezodpovednosť pri promovaní

Nielen firmy, ale aj influenceri sa musia pri promovaní produktu na svojom kanáli správať zodpovedne, obzvlášť keď sa jedná o medicínu a jej vedľajšie účinky. Pokiaľ tieto pravidlá nie sú rešpektované, môže to obe strany vyjsť pekne draho.

Not complying with rules Influencer Marketing Fails
FOTO: instagram.com

Jeden z najväčších takýchto prešľapov urobila Kim Kardashian na Instagrame. Promovala liek na rannú nevoľnosť značky Duchesnay s tým, že nespomenula vedľajšie účinky. Post musela vymazať kvôli porušeniu pravidiel FDA. Na celú kampaň aj značku to pritiahlo negatívnu pozornosť.

#3 opatrnosť pri dôležitých témach

Ku kampaniam, ktoré sa vyjadrujú k dôležitým sociálnym témam, treba pristupovať obzvlášť opatrne. Ak sa im „nedopatrením“ podarí celú tému trivializovať, môže to vážne poškodiť meno značky.

Coming across as insensitive Influencer Marketing Fails 1024x576
FOTO: rollingstones.com

Pepsi Cola sa takto hrala s ohňom kampaňou, ktorou chcela poukázať na globálnu diverzitu. V reklame sa Kylie Jenner zúčastňuje protestu Black Lives Matter. Keď sme prídu policajti, aby protest zastavili, Kylie im ponúkne Pepsi Colu… Táto reklama mala vzdávať hold Leshii Evans, ktorá konfrontovala políciu na proteste Baton Rouge. U publika sa kampaň stretla s nepochopením.

nintchdbpict000251339264
FOTO: thesun.com

Vyjadrila sa k nej aj dcéra Martina Luthera Kinga Jr. v sarkastickom tweete: ,,If only Daddy would have known about the power of #Pepsi.” Firma sa po vlne negatívnych reakcií ospravedlnila a priznala, že kampaňou prestrelila.

Pepsi Influencer Marketing Fails
FOTO: twitter.com

 

V influencer marketingu ide s kožou na trh ako firma, tak aj influencer, preto by si na kvalite výstupov mali dať záležať obe strany. Podcenený planning kampane môže spôsobiť viac škody ako úžitku. Jednou cestou, ako chybám či nedorozumeniam predísť, je poučiť sa z chýb druhých.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.