Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Prečo sú kľúčové slová kľúčom k úspechu

Stále viac a viac zákazníkov hľadá produkty a služby cez online vyhľadávače. Nájdu ich cez kľúčové slová, ktoré im vďaka správne nastavenému SEO, môžu pomôcť nájsť práve vašu stránku. Optimalizácia pre vyhľadávače alebo SEO ( Search Engine Optimization) je súbor techník na zlepšenie návštevnosti webstránky z organických, čiže neplatených, výsledkov vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch.

Optimalizovaním web stránky so zameraním na úzku skupinu kľúčových slov tak zvýšite návštevnosť, ideálne ak sa dostanete hneď na prvú stranu vyhľadávača po zadaní kľúčového “čarovného” slovíčka. Vyhľadávače zoraďujú výsledky vyhľadávania podľa dôležitosti, ktorá záleží od mnohých faktorov.

SEO pozostáva z “on-page faktorov”, ktoré jednoducho vykonáte na stránke.

Aj keď on-page SEO ovplyvňujú iba 25% z toho, ako vyhľadávače hodnotia vašu webstránku, rozhodne sa im oplatí venovať pozornosť.

Sú to:

  • kľúčové slovo v TITLE elemente stránky,

  • kľúčové slovo v obsahu stránky,

  • unikátnosť obsahu stránky,

  • stránka je vhodná pre mobilné telefóny,

  • kľúčové slovo v názve domény,

  • rýchlosť načítania stránky,

Titulok stránky je najdôležitejším elementom, čo sa týka on-page SEO faktorov. Je to text, ktorý vidíte úplne navrchu stránky a tiež pri vyhľadávaní cez prehliadač je to text, na ktorý klikáte. Aby bol titulok čo najefektívnejší, mal by obsahovať kľúčové slová a nemal presahovať 70 znakov. Čím bližšie sú “keywords” k začiatku, tým lepšie. Pridajte na koniec titulku aj názov spoločnosti. Ak sa postaráte aj o ostatné on-page elementy, zvýšená návštevnosť stránky by mala byť viditeľná okamžite.

Off-page SEO alebo off-page faktory zodpovedajú za “autoritu” stránky na webe, ktorá je determinovaná vzťahmi s inými webmi. Prelinky na vašu stránku hrajú veľkú úlohu v relevantnosti medzi inými. Správnu optimalizáciu webu zistíte napríklad pomocou nástroja Woorank, ktorý ju zanalyuje a ohodnotí ju od 0 do 100. Takto zistíte rýchlo a jednoducho, ako na tom vaše SEO je. 

  • počet odkazov z autoritatívnych webstránok,

  • tematická relevancia odkazovaných stránok,

  • tematická relevancia odkazovaných webstránok,

  • rôznorodosť textov spätných odkazov,

  • sila webu na sociálnych sieťach,

  • vyhľadávanosť doménového mena/značky,

  • počet unikátnych domén odkazujúcich na webstránok,

 Off-page faktory sú časovo aj contentovo náročnejšie, no o to efektívnejšie.  V súčasnej dobe veľkej konkurencie v online svete je optimalizácia SEO podstatným elementom každého biznisu. Existujú manipulatívne techniky “black hat”, ako napríklad keď sa použije biely text na bielom pozadí za účelom zvýšenia pozície vo vyhľadavaní. Tieto SEO metódy však vyhľadávače penalizujú a dostanete sa v rebríčku vyhľadávanie ešte nižšie ako predtým. Preto choďte legálnou cestou. Hrajte sa s kľúčovými slovami a zvoľte exaktné, trefné, no zároveň originálne. Ak spravujete stránku pizzérii, iba pizza pochopiteľne nebude ideálne SEO- optimalizačné riešenie.

Read previous post:
Top knihy o digitálnom marketingu časť I.

Kniha je ideálnym darčekom, ktorý môžete venovať svojím blízkym alebo sebe. Cez vianočné sviatky je konečne čas zabaliť sa do...

Close