Weather based marketing alebo ako vplývajú horúce teploty na predaj?

DigiTips
Martina Ditrichová 8 august 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Weather based marketing alebo ako vplývajú horúce teploty na predaj?

Horúce počasie nás inšpirovalo, aby sme sa na ADMA blogu venovali Weather based marketingu – marketing na základe počasia. Ten nefunguje len na úzku cieľovú skupinu meteosenzitívnych jedincov. Počasie ovplyvňuje všetkých ľudí, ktorí sa nachádzajú v danej lokalite, čím sa stáva efektívnou zbraňou na poli online marketingu. Vplýva na našu náladu a veľakrát mu musíme prispôsobiť svoje plány či potreby. Uznajte sami, po čom vám momentálne srdce piští – Klimatizácia vs. zohrievač?

Google AdWords ponúka možnosť, kedy vaše kampane kontroluje na základe počasia v danej lokalite. Napríklad zobrazuje konkrétnu reklamu iba keď vo vašom meste svieti slnko. Premenné tu môžete nastaviť podľa teploty, aktuálneho počasia (sneh, dážď, slnečno) a lokácie. McDonald’s je skvelým príkladom tohto typu marketingu. Reklamu na McFlurry ukazuje na miestach, kde svieti slnko. Kávu zas keď je zamračené a nižšie teploty.

Weather based marketing nefunguje iba pri produktoch, ktoré akútne kupujeme kvôli počasiu ako dáždniky či nanuky. Reklamy závislé na počasí sa ukázali byť efektívne aj pri automoto, móde, cestovaní, poistení, zdraví & kráse, domácich potrebách a záhradkárstve, energiách, atď.

Prečo na počasí záleží?

Počasie je hneď druhým najsilnejším indikátorom ovplyvňujúcim správanie spotrebiteľa, hneď za stavom ekonomiky. Keď v Spojenom kráľovstve merali vzťah medzi teplotou a predajom produktov na grilovanie, zistili, že počas prvých pekných dní na jar, stúpa dopyt po BBQ produktoch až o 200%. Podľa reportu v Journal of Retailing and Consumer Services, keď sme vystavení slnečnému žiareniu, naša ochota míňať peniaze stúpne až o 56%.

Už jeden stupeň vie spraviť citeľný rozdiel.

Počasie ovplyvňuje vašu prácu a zisky viac ako si myslíte. Nastavenie reklám na základe počasia môže byť špeciálne zaujímavé pre veľké značky, ktoré robia biznis vo viacerých mestách či krajinách. Môžu tak vytvárať alebo zachytiť emóciu na základe podmienok vonku.

Ak napríklad predávate zmrzlinu, máte v tom úplne jasno. Cielite iba na lokácie, kde svieti slnko, inde sa reklama na zmrzlinu minie účinku.

 

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.