Veľký report z MAKE IT DIGITAL

Zaujímavosti
Redakcia ADMA 28 apríl 2016 0 komentárov
Úvod / Blog / Realizované projekty / Veľký report z MAKE IT DIGITAL

Pre tých, ktorým sa včera na FMUK neušlo miesto a nesledovali náš livetweet stream.

Začali sme niečo po 13:00 v plnej aule na Fakulte Manažmentu Univerzity Komenského. Dekan fakulty, prof. RNDr. Jozef Komorník, DrSc, sám povedal, že takú účasť už dlho nevidel. Po jeho krátkom príhovore začali prednášky.

ZARAGUZA

Prvý predstúpil Alexander Móži so svojou témou „Ako zmeniť zažité vnímanie značky“. Za príklad si vzal úspešnú kampaň z vlastnej dielne – Kávičkári.

Vysvetlil nám, že spoty pre Popradskú kávu fungovali tak dobre, lebo mali emóciu, rácio a kontinuitu. Tri predsudky voči značke – z obalu, z ceny a z lokality vyriešili troma skupinami ambasádorov – hipsteri, manažéri a čajočky. A najväčšia pecka: kampaň sa dostala až do Talianska!

Výsledky: Z tradičných spotrebiteľov sa stali praví kávičkári, produktu sa otvorila nová cieľovka, spoty mali na Youtube 2,5 milióna videní a dostali sa do Youtube Trends pre Slovensko. Kampaň tiež zvýšila predaje o dvojciferné percento, ale viac nám Alexander neprezradil.

Etarget

Za svoju firmu prišiel prednášať Eugen Cirák. Zaujal nás témou „Bannery za CPM, že sú mŕtve? Dovoľte, aby som sa zasmial“. Vysvetľoval, že bannery nie sú vhodné len na CTRko, ale vraj dokážu aj kvalitne odovzdať posolstvo. Kia do toho šla a spustila 21 dňovú kampaň. Kontrolná vzorka používateľov bannery nikdy nevidela.  

Výsledky: 1,2 milióna unikátnych zobrazení, priemerný človek videl banner 15krát a prieskum zaznamenal 11% nárast prijatia messagu oproti kontrolnej vzorke. To celé za 6,5 tisíca eur.

Podľa Etargetu sa cez bannery dá naháňať konverzia, ale aj awareness. Rozdiel je v kreatíve – pri šírení povedomia nepoužívajte CTA tlačidlo, a vo frekvencii zobrazovania – pri výkone najviac trikrát, pri awareness ideálne dvadsaťkrát.

ContentFruiter

Patrik Varovič prezentoval  svoju firmu témou „Content marketing z pohľadu SEO“.

Dokázal nám, že content marketing môže fungovať aj bez budgetu, keď zvýšil organickú návštevnosť webu zo 6% na 42% len za tri mesiace. To preto, že content a SEO sú prepojené ekosystémy a navzájom sa podporujú.

Nemýľte sa, obsah nie sú len blogy – sú to aj videá, kvízy, infografiky a mnoho iného. Všetko, čo prináša hodnotu. Pretože obsahový marketing nie je kampaň, ale záväzok na dlhú dobu, musíte stále prinášať čerstvé informácie, udržiavať ľudí na stránke dlhšie a získať opakované návštevy.

Ak dosiahnete svoj cieľ, nezaspite na vavrínoch a pokračujte ďalej. Udržať si zákazníka je 5-8-krát lacnejšie, než ho získať.

Martin Kollár z FMUK

Martin spravil perfektný prieskum, za ktorý sme mu vďační. Ukázal, že na najväčšom slovenskom zdroji pracovných pozícii, profesia.sk, je obrovská záujem o digitálne zručnosti. Medzi najdôležitejšie patria Social Media management, Google Analytics a správa webu.

Poukázal tiež na problém s nedostatkom digitálnych špecialistov na našom trhu. Videl chybu na strane škôl: málo praxe, staré informácie či slabá spolupráca s agentúrami. No svoje majú na rováši aj študenti: pasivita, nechuť k samovzdelávaniu či nedostatok vlastných projektov.

To najhoršie, čo na trhu existuje, je vraj teoretik v online marketingu. Ideálny stav je vtedy, ak zo všetkého viete niečo a jednu oblasť ovládate poriadne. Top topov sú pozície Account manager, Copywriter a Social Media Specialist.

Svoj príhovor zakončil Martin myšlienkou: „Premýšľajte nad sebou ako nad značkou. Vaše meno je vaša značka.“

ESET

nám ako tajný hosť ponúkol nám skvelú stáž. Viac info nájdete tu.

Websupport

Prvá prednáška po prestávke patrila Richardovi Čermákovi, s ktorým sme už na tému komunity spracovali aj zopár článkov na #ADMAblogu.

Svoju prednášku posadil do témy „Ako vytvoriť virálny hit s pomocou komunity“. Virálnym hitom sa teraz rozumie úspešná komunikácia, nie Gangnam Style. Definoval deväť krokov k dosiahnutiu cieľa.

Najprv musíte spoznať seba a svoje distribučné kanály – určiť si témy a tone of voice. Následne načúvajte komunite, sledujte ju a vytvorte si s ňou vzťah. Zistite, kde sa prekrývajú potreby komunity s funkčným obsahom a určite si význam jednotlivých distribučných kanálov.

Vo websupporte vedia, že obsah musí cieliť na rôzne skupiny, preto majú 50% obsahu určeného pre nezákazníka, 44% sa venuje starostlivosti o zákazníka, 5% vytvára potrebu po produkte a len 1% tlačí na predaj.

Nakoniec len posolstvo – testuje, počúvajte odpovede a tešte sa z nových fanúšikov. Pošlite na nich newsletter a uzatvárajte kruh. Úspech contentu vyhodnotíte na základe vopred urečených KPI: návštevnosť webu, engagement či počet subscriberov.

Pizza SEO

Za nášho ďalšieho člena prednášal, Ján Laurenčík, a priniesol know-how z oblasti „Meranie offline efektov online kampane“.

Pri kampaniach pre čisto kamenné predajne neexistovala možnosť merať návratnosť vložených investícií. Preto odborníci z Pizza SEO vytvorili trackovací systém, ktorý každému návštevníkovi webu ponúkol unikátny kód a zákazník ho použil pri nákupe. Vďaka tomu priradili offline nákup k online stope. A keďže na internete vedeli o človeku úplne všetko, mali už o zákazníkoch úplný prehľad.

Návratnosť každého online kanálu sa odrazu dala merať. Klient sa mohol rozhodnúť, ktoré aktivity vypnúť a ktoré podporiť. Pizzaseáci odhalili aj dĺžku nákupného procesu pri sedačkách a bolo to neuveriteľných 30 dní, v niektorých prípadoch dokonca až 90.

Ich systém zachytil online stopu 70-80% zákazníkov z kamennej predajne – skvelé!

Truniversity

v dvojminútovom vstupe odovzdali poukaz na vzdelávacie kurzy v hodnote 600 eur. Vraj bude aj ďalšia súťaž, tak sledujte ich Facebook.

zdroj

IT Learning

Zakladateľ marketingových kurzov Peter Hecht prišiel s témou „Aké problémy riešia začínajúci marketéri“  

Vysvetlil nám, že klienti často nerozumejú tomu, čo pre nich robí agentúra. Potom dochádza k nezhodám a vyhadzovaniu peňazí za reklamu. Ich kurzy pomáhajú študentom, firmám aj bežným ľuďom porozumieť marketingu ako takému, špeciálne potom digitálnemu marketingu a naučiť sa v tejto vede orientovať.

TRIAD

Alan Holub prišiel s ohromnou energiou a všetkých nás po takmer štyroch hodinách počúvania dostal do dobrej nálady. Jeho téma bola navyše veľmi zaujímavá: „Čo nové nám prináša Facebook“  

Alan nám spočítal, čo všetko pre Triad znamená Facebook – čísiel bolo veľa a boli veľké. Na správu toľkých sociálnych sietí a účtov používajú Zoomsphere alebo vlastný nástroj Kontentino.

Hneď potom nám Alan ukázal, ako vďaka Facebooku spropagovali značku Pilsner Urquell v Česku počas MS v hokeji. Všetko prebiehalo pod hashtagom #chcemezlato. Za cenu jedného TV spotu získali milión zhliadnutí videí, zdvihli povedomie o značke o 6% a dosiahli ďalšie krásne výsledky.

Posledný blok jeho prezentácie a celej konferencie bolo zhrnutie konferencie Facebook F8. Messenger má 900 miliónov userov po celom svete a denne sa cezeň pošle 60 miliárd správ. Novinka Messenger Bots je cestaóu k automatizácii. Zatiaľ je v procese vývoja, ale už si ju môžete skúsiť. Otvorte si tento link na mobile http://m.me/CNN , kliknite na „Otvoriť v Messengeri“ a užívajte si future fun!

Ďalšie posolstvo z F8: internetu bude vládnuť virtuálna realita a live video. Live prenosy majú 10krát väčší engagement vďaka live komentom, sú prirodzené a udržia pozornosť. Je v nich veľký potenciál skúšať nové veci ako napríklad keď Buzzfeed nechal explodovať melón.  

Posledné fakty: Facebook sing-up je najpoužívanejší na svete. Novinka – prihlasovanie pomocou mobilného čísla pod názvom #accountkit už zbiera nadšené ohlasy. Facebook chce celému svetu sprístupniť internet pomocou dronov, prvé testy už začali.

 

Potlesk, tombola a odchod. Nič sme nevyhrali 🙁
Podrobný priebeh konferencie nájdete pod hashtagom #makeitdigital

@Laďo_Macko

Autor článku
Redakcia ADMA
Redakcia ADMA