Je váš web pripravený konkurovať v roku 2018?

DigiTips
Martina Ditrichová 21 jún 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Je váš web pripravený konkurovať v roku 2018?

Včera sa v priestoroch kina v obchodnom centre Bory Mall konala konferencia Marketing Summit, ktorú zastrešuje týždenník TREND. My v ADMA sme sa angažovali ako partner podujatia aj ako nadšení účastníci a spíkri, keďže event je v prvom rade určený marketérom, ľuďom z reklamných, mediálnych a PR agentúr a z kreatívneho prostredia.

Nové miesto poskytlo pohodlný priestor na prednášky v hlavnej sále aj interaktívnejšie workshopy v menších sálach, kde mohli ísť spíkri viac do hĺbky a prispôsobovali svoje prednášky na mieru menšiemu publiku. V prvom článku o Marketing Summite prinášame zaujímavosti z workshopu špecialistov z našej členskej agentúry Basta Digital, ex – Pizza SEO.

Obstojí váš web v roku 2018?

Prvý workshop, na ktorom sme sa zúčastnili, viedli špecialisti z Basta digital. Ján Laurenčík, Managing Director a Key Account Manager Zuzana Konečníková prezradili užitočné rady, ako si webstránkou vyslúžiť priazeň Google, ako ju čo najviac prispôsobiť svojim biznis zámerom a ako obstojí pred právnikom v súvislosti s GDPR. Skvelé bolo, že si odborníci “vzali na paškál” priamo web stránky návštevníkov workshopu, ktorí tak dostali konštruktívnu kritiku a konkrétne zadania pre programátorov.

Google pri vyhodnocovaní relevantnosti vašej stránky pozerá na rôzne kritériá. Jedným z dôležitých indikátorov je rýchlosť webu. Ideálny čas načítania stránky je do 3 sekúnd, optimálny čas načítania webu je 5 sekúnd, inak hrozí, že to netrpezlivý užívateľ vzdá.

Google zohľadňuje aj rýchlosť mobilného webu, až 60% ľudí využíva vyhľadávač cez mobilný telefón. Špecialisti z Basta digital ponúkli mnohé free nástroje, ktoré zmerajú rýchlosť vášho webu. Vyskúšajte napríklad webpagetest.orgtestmysite.withgoogle.com, Google Lighthouse spustíte v prehliadači Google Chrome CTRL+SHIFT+I, jedná sa o nový testovací online nástroj v ktorom vidíte v reálnom čase aké paramatre webu testuje a na záver príde nielen s výsledkom, ale aj s inštrukciami, ako situácie na vašom webe môžete zlepšiť.

Pri týchto nástrojoch skúmate svoju aktuálnu rýchlosť, ak máte záujem o objektívnu rýchlosť, skvelou alternatívou je Google Analytics, kde vidíte vývoj rýchlosti webu aj medziročne a môžete si ich porovnať v kontexte iných metrík, napr. konverzií, odchodov zo stránky a pod.. Oplatí sa venovať pozornosť je AMP – Accelerated Mobile Pages. Je to funkcia, pri ktorej je web načítaný okamžite, sú predčítané obrázky, atď. Google začal stránky s AMP špeciálne označovať, takže aj to môže byť výhoda, ktorá vás odlíši od konkurencie.

Ďalšou vlastnosťou, ktorá je teraz už prakticky nevyhnutná je responzivita webu. Responzívny web znamená, že stránka sa automaticky prispôsobí zariadeniu, na ktorom je zobrazená. Google od roku 2015 uprednostňuje vo výsledkoch vyhľadávania responzívne weby. Prehliadač Chrome na mobile na Slovensku používa až 70% ľudí. Prinášajte ľuďom konzistentný používateľský zážitok naprieč zariadeniami. Responzivitu vášho webu otestujete online na responsivedesignchecker.com, prípadne na desktopových zariadeniach môžete využiť nástroj Google DevTools Device Mode.  Stačí ak na webstránke stlačíte pravé tlačidlo myši, vyberte možnosť Inspect a vyberiete mobilné zariadenie, v ktorom chcete vidieť ako sa váš web zobrazuje. Podľa prieskumov http://statcounter.com/ je najčastejšie používaným prehliadačom na Slovensku naprieč všetkymi zariadeniami (desktop, tablet, mobile) Chrome. Na desktope je na druhom mieste Firefox a za ním Safari, na mobiloch hrá druhé husle Safari. Špecialisti odporúčajú optimalizovať webstránky aspoň pre tieto prehliadače, čím vyhoviete najväčšiemu množstvu užívateľov.

Odborníci radia prejsť na zabezpečený prenosový protokol HTTPS, napr. prostredníctvom SSL certifikátu, ktorý je free a jeho implementácia na vašom webe je pre programátora otázkou 15 minút. Google začne v júli označovať weby bez HTTPS protokolu, s tým, že nie sú bezpečné, preto sa vašej stránke môžu mnohí používatelia začať vyhýbať. Okrem toho sú samozrejme dôležité relevantné informácie na stránke a spätné odkazy, na ktoré Google pozerá obzvlášť. Keď na vašu stránku odkazujú weby, ktoré sú autoritatívne z pohľadu Google algoritmu, umiestnenie vášho webu na vyšších pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania má oveľa vyššiu šancu stúpať.

Ak chcete poznať ďalšie tipy, v článku o SEO optimalizácii zistíte ako na Google priečkach stúpať nahor.

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.