Aprílové chuťovky o digitálnej stratégii

digitalne chutovky
Redakcia ADMA 27 apríl 2017 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Aprílové chuťovky o digitálnej stratégii

Včera sme si po pár týždňoch opäť sadli do FOXFORD café a vychutnali si #digitalnechutovky Ak ste nestihli prísť, môžete aspoň privoňať k témam, ktoré sme riešili.

Takto nám bolo:

panorama foxford chutovky

Tú atmosféru vám nemôžeme plnohodnotne sprostredkovať, ale všade je cítiť čerstvá káva, churmkajú croissanty a všetci s napätím sledujeme prednášku. Milujeme takéto štvrtky! Vy si môžete dať aspoň krátky súhrn toho najlepšieho.

Patrik Barták z Pizza SEO. Téma: Ako na dlhodobú online marketingovú stratégiu?

Paťo mal ťažkú úlohu, pretože začínal. Napriek tomu sa jej zhostil výborne a vysvetlil nám, že digitál nie je záchrana pre firmu v zlých číslach. Je to súčasť marketingovej stratégie, ktorá je zase súčasť biznis stratégie. Cieľ preto musí vychádzať z biznis cieľov – chcete predať 2x viac ponožiek ako v predošlom období.

Najprv nájdete, kde sa vaši zákazníci pohybujú, potom ich segmentujete a určíte cieľovú skupinu. Následne vymyslíte ideu, na ktorej bude komunikácia stáť a posolstvo, ktoré majú spotrebitelia po pozretí obdržať. Až potom vyberiete správne kanály na umiestnenie kreatívneho riešenia – môže to byť Facebook, Google alebo Snapchat. Záleží len na produkte.

Ďalej sme sa dozvedeli, že KPIs musia mať určenú presnú hodnotu, časové vymedzenie aj zodpovednú osobu, inak nefungujú. To platí pre B2B aj B2C segment rovnako. Pozrite si Paťovu prezentáciu a objavíte aj najčastejšie chyby alebo moderné formy reportingu:

Peter Šurín z Elite Solutions na tému: Ako (ne)zničiť svoju online reputáciu

Druhá v poradí bola veľmi dôležitá prednáška o správnom a nesprávnom prístupe k svojim fanúšikom na Facebooku. Internet nezabúda a čo naň raz dáte, už tam zostane. Preto je podľa Peťa lepšie

– priznať si chybu

– obrátiť ju na humor, ak je to vhodné

– byť pokorný

– kašľať na vlastné ego

A pre istotu mať vždy po ruke krízovú komunikáciu.

Reputácia je totiž citlivá vec, ktorú už stratila nejedna zahraničná aj slovenská značka behom pár minút, doslova v jedinom príspevku. V prezentácii nájdete konkrétne príklady:

Ján Papač z Triad advertising so svojou témou: Kto je hrdinom digitálneho marketingu v roku 2017?

Janči priniesol pomerne radikálny názor a podložil ho malou case study. Tvrdil, že typický social media model (8 postov týždenne, súťaže, reakcie na aktuálne dianie) je pre fanúšikov stránok nezaujímavý. Tým pádom by sa aj firma mala vždy rozhodnúť, či bude ďalšia v dave, alebo pôjde svojou cestou.

V Triade ponúkli svojej dobre fungujúcej poisťovni novú stratégiu s jediným postom za celý mesiac, žiadnymi doplnkovými bannermi ani inými formátmi. Šlo čisto o video so stand-upistom, ktoré získalo dosť reachu na pokrytie celého predošlého roka. Úspeh sa podarilo zopakovať o mesiac neskôr a dokonca ho prekonať.

Finálna myšlienka  a odpoveď na nadpisovú otázku: Hrdina je ten, kto nebude o veciach len hovoriť, ale naozaj skúšať novinky a ponúkať klientom inovatívne stratégie.

Jančiho prezentácia je tu:

Mrzí nás, že ste dnes nemohli byť súčasťou viac než 70 účastníkov digitálnych chuťoviek, ale snáď to vyjde nabudúce. Radi vás uvidíme 🙂

Autor: Ldislav Macko 

Autor článku
Redakcia ADMA
Redakcia ADMA