Ako si skontrolujete prácu svojej agentúry?

DigiTips
Martina Ditrichová 21 jún 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Ako si skontrolujete prácu svojej agentúry?

Na ADMA blogu ešte zostávame na Marketing Summite týždenníka TREND. Zúčastnili sme sa workshopu našej členskej agentúry SCR na sebareflexnú tému Ako si skontrolujete prácu svojej agentúry? Prednáška Simony Kubán, spolumajiteľky SCR, nebola určená len klientom, agentúry si z nej mohli vziať ponaučenie, ako sa vyhnúť zbytočnému “faux pas”.

Už nestačí len kvalitný produkt…

,,Na trhu je veľa kvalitných produktov. Je dôležité vedieť svoj produkt aj správne uchopiť a odkomunikovať cieľovej skupine. Ak kvalitný produkt nemáte, radšej ani nechoďte na trh,” dodáva Simona.

Základom pri práci s klientom je, že musíte mať spoločne stanovené jasné ciele. 

Poznáme obchodné ciele ako zvýšenie tržieb o x % ročne alebo o y € (na e-shope), komunikačný cieľ, v ktorom vám ide o zvýšenie povedomia o značke, či digitálny, obsahujúci jasný údaj ako x inštalácií aplikácie, y vyplnených registrácií. Na základe cieľov klienta si agentúra stanoví svoje vlastné ciele v podobe KPI (Key Performance Indicators), ako sú miera konverzie, priemerná návštevnosť stránky, počet objednávok, atď. Nejasné ciele vedú k nejasným výsledkom.

Online rozmach

Z prieskumu GroupM vyplýva, že zatiaľ čo v roku 2014 v rámci marketingového budgetu spoločností, investícia do online marketingu dosiahla iba necelých 20%, dva roky na to už bola do digitálu investovaná takmer polovica celkového marketingového rozpočtu. Marketingové výdaje sa prispôsobujú efektivite a online má stále čo ponúknuť, resp. stále viac.

Agentúra by mala používať viacero nástrojov na meranie efektivity, byť transparentná ku klientovi a posielať mu pravidelne jasné a pravdivé reporty. Simona spomína na príklad, keď sa dostali k minulým reportom svojich klientov a neverili vlastným očiam, keď tam boli klamlivé informácie, kedy je klient agentúrou zavádzaný a zbytočne mu to berie čas aj peniaze.

Cena za konverziu CPA je skvelým ukazovateľom efektivity, hovorí koľko sme investovali, aby zákazník nakúpil. SCR sa vďaka efektívnej kampani Google Adwords pre klienta podarilo 5-násobne znížiť CPA.

Agentúra by mala ísť príkladom

Je dôležité, aby agentúra odovzdávala vlastné skúsenosti vo forme case studies s konkrétnymi príkladmi, čím urobí dobrú vizitku pre seba aj promo klientovi. Ak vám agentúra sľúbi skvelé výsledky napríklad v optimalizácii, preverte si jej vlastnú optimalizáciu a kde sa nachádza na Google. Sľubuje originálny obsahový marketing? Má sama blog?

Ak sa púšťate do spolupráce s agentúrou, mali by vás zaujímať referencie, výsledky klientov vám podobným, ocenenia a dosiahnuté výsledky, ale aj zlyhania a neúspechy. Ak ste na strane agentúry, mali by ste byť pripravený všetky tieto informácie potenciálnemu klientovi predložiť.

zdroj: Facebook 

Krátky kvíz

  • Máte správne zadefinované ciele?
  • Má agentúra prehľad? 
  • Vzdeláva vás agentúra? Ide vám príkladom? 
  • Rastie agentúra spolu s vami? Získava ocenenia? 
  • Prispôsobuje sa komunikačná stratégia vašim potrebám? 

Ak ste odpovedali 5-krát áno, či už na strane klienta alebo agentúry, môžete byť so sebou spokojní. Ak ste v článku zacítili závan konštruktívnej kritiky, pustite sa do zlepšovania procesov, klienti to ocenia.:) 

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.