Ako chutili Digitálne chuťovky No. 3

Zaujímavosti
Redakcia ADMA 28 apríl 2015 0 komentárov
Úvod / Blog / Realizované projekty / Ako chutili Digitálne chuťovky No. 3

Vo Foxforde sme minulý týždeň odpálili tretie Digitálne chuťovky s podprahovou témou „Budúcnosť už dnes“. Ak ste si ich nevychutnali s nami, dajte si aspoň kávu pri čítaní tejto správy. 

 

Facebook je budúcnosť

 

Mladý stratég z Triadu, Juraj Horný, nám priniesol čerstvé informácie z konferencie Facebook F8, na ktorú sa bol osobne pozrieť v San Franciscu. Ponad skvelý sendvič s čerstvou zeleninkou sme mohli počuť, že Messenger sa stáva platformou. Facebook pripravuje inštalovanie aplikácií priamo v jednej z aplikácií. To je predsa aplikáception!

Alebo si predstavte, že si medzi chatovaním s kamoškou objednáte pizzu. Môžete sledovať jej aktuálnu polohu – pizze, nie kamošky – a keď od hladu zvládnete poslať len nahnevaného smajlíka, dostane sa priamo k poslíčkovi. Biznis Messenger už dnes nie je iba sci-fi a starostlivosť o zákazníkov môže nabrať celkom iný rozmer.

Okrem toho sa už teraz nachádzame vo video content revolúcii, kedy sa virtuálnej realite dostávajú do rúk prvé husle. Viac sa dozviete v týchto dvoch článkoch priamo od Triadistov. Takto by mohla vyzerať komunikácia s e-shopom cez messenger: 

 

 

Mobilný marketing je budúcnosť

 

O mobilnom marketingu počúvame z každej strany, ale málokto hovorí konkrétne. Andrej Bizík z CORE4 nám ponúkol dôležité informácie ohľadom responzívneho dizajnu. Počet mobilných používateľov internetu prekonal desktopových. Ako pripraviť komplet romantické rande s vašou partnerkou? Kúpite lístky do divadla, rezervujete stôl v reštaurácii a objednáte kyticu priamo k jej nohám. Kedysi bolo na všetko MasterCard. Dnes vám stačí smartfón.

Google to vie z nás najlepšie, preto pripravil pre firmy malý podraz. Nový Google algoritmus trestá neresponzívne weby. Na stránky bez mobilnej verzie sa mobilní zákazníci jednoducho nedostanú. Pritom vôbec nezáleží na akej pozícii sa nachádzate pri desktopovom vyhľadávaní. V roku 2015 takto môžete prísť o takmer polovicu návštev.

Iba responzívny web tiež nestačí. Chcete preraziť? Tak musíte hrať na city. Dôraz je na fotografiách, videu a storytellingu. A toto je dôkaz namiesto sľubov, že mobily ovládajú internet:

 

Inbound marketing je budúcnosť

 

Pri poslednej káve sme si vypočuli prednášku od Tomáša Vatrta z Adbee digital. Povedal nám, že reklama je zastaraná. Zákazníci chcú pridanú hodnotu. Svet je prepchatý reklamou a odborníci už na to vynašli aj termíny ako „reklamný šum“ alebo „bannerová slepota“. Keď sa prejdete autom po Bratislave, dostanete do mozgu také množstvo posolstiev, že nie ste schopní si ich zapamätať.

S týmto problémom treba bojovať. Podľa Tomáša môžeme zákazníkov získať vďaka inbound marketingu. Stále od nich chceme peniaze, tak kde je rozdiel? V komunikácii sa zameriame na to, čo chce zákazník počuť a nie na to, čo mu chceme povedať. Takže zrušiť TV spoty, vysúkať rukávy a písať blogy!

Má to iba jeden háčik – získať si priazeň zákazníka zaberie čas. Niekedy sú to mesiace či roky, no ekonomicky to funguje vraj až o 63% lepšie ako tradičná reklama. Takto vyzerá priebeh takej inbound marketingovej kampane:

Tento rok sme porazili rekord v počte účastníkov, pretože vás bolo viac než štyridsať! Nabudúce už možno aj o jedného viac, však? 😉

@Laďo_Macko

Autor článku
Redakcia ADMA
Redakcia ADMA