Ako byť vo vyhľadávači no.1? Optimalizácia “on-page” faktorov

DigiTips
Martina Ditrichová 12 január 2018 0 komentárov
Úvod / Blog / Články / Ako byť vo vyhľadávači no.1? Optimalizácia “on-page” faktorov

Minulý týždeň sme sa v ADMA blogu venovali kľúčovým slovám a SEO optimalizácii na webstránke. Aby sa stránka objavila na vrchných priečkach vyhľadávača, musí spĺňať určité atribúty. Vyhľadávače nie sú ničím iným ako algoritmom, ktorý je nastavený tak, aby po zadaní kľúčového slova zoraďoval stránky podľa relevantnosti. Našou úlohou je pomôcť vyhľadávaču identifikovať kľúčové slová na stránke cez množstvo on-page SEO techník.

On-page SEO je takpovediac nenáročné nastavenie, na ktoré vám stačí kvalitný copywritter. Ide o optimalizovanie kontentu zameraného na úzku skupinu kľúčových slov. To zahŕňa nadpisy, správne umiestnenie kľúčových slov, kvalita textu a mnoho iných faktorov, ktoré si rozoberieme bližšie.

Google nezohľadňuje iba on-page SEO, keď hodnotí napríklad článok na blogu. Berie v úvahu aj social media ako zdieľania, liky, tweety… backlinky, autoritu domény, a iné off-page faktory, ktorým sa budeme venovať budúci týždeň na ADMA blogu.

Pri nastavovaní on-page SEO treba použiť prirodzenú cestu, aby sme upriamili pozornosť vyhľadávačov práve na našu stránku, čo nám zaručí zástupy návštevníkov. Ak tam máme pre nich pripravený zaujímavý a pútavý kontent, je veľká šanca, že sa vrátia. Aj na prieskume Searchmetrics môžete vidieť, že kontent je alfa a omega každej kvalitnej webstránky.

Mnohí odborníci na SEO radia vkladať do blogových článkov videá. Tie zvýšia počet médii na stránke, čo pritiahne užívateľov a post bude informatívnejší a “bohatší” na kontent.

Na čo sa pri on-page SEO zamerať?

1. user experience

Uistite sa, že vaša webstránka je responzívna a intuitívna.

2. strávený čas na stránke

Dbajte na to, aby stránka vyzerala profesionálne a mala pútavý kontent, aby sa užívatelia čo najdlhšie zdržali. Aj to zvýši váš ranking vo vyhľadávači.

3. feedback

Venujte pozornosť spätnej väzbe.

Teraz už prejdeme k samotným on-page faktorom, zoradených podľa relevantnosti:

1. Nadpisy

2. Štruktúra permalinku

3. Heading tagy

4. Výskyt kľúčových slov

5. Meta tagy

6. Obrázky

7. Počet slov

8. Interné linky

9. Externé linky

10. Zaujímavý kontent (bodka)

Ak máte pocit, že je vaša stránka optimalizovaná, môžete si jednotlivé atribúty nastavenia overiť v checkliste, kde nájdete aj návod, ako SEO podchytiť čo najlepšie. Relevantnosť vašej stránky vo vyhľadávačoch od 1 do 100 zistíte v článku Prečo su kľučové slová kľúčom k úspechu webstránky?

Off-page faktorom, ktoré predstavujú až 75% podiel na relevantnosti stránky vo výhľadávači sa budeme venovať budúci týžden. Budeme radi, keď sa nám v komentároch pochválite, ako sa vám s optimalizáciou darí.:)

Autor článku
Martina Ditrichová
Venujem sa písaniu blogov a článkov a správe sociálnych sietí ako freelancer. Rada tvorím a sledujem pútavé marketingové kampane s pridanou hodnotou, ktoré zarezonujú a vyvolajú emóciu.