Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Desatoro noviniek od Marka Zuckerberga na F8

Pravdepodobne ste už zachytili, že v San Jose v Californii sa tento týždeň konala konferencia F8, ktorej organizátorom je Facebook. Event je určený najmä digitálnym marketérom a vývojárom Facebooku, aby sa dozvedeli o novinkách, ktoré sociálna platforma chystá ako prví. CEO spoločnosti Facebook Mark Zuckerberg na svojej keynote oznámil, na aké novinky sa na našej obľúbenej sociálnej sieti môžeme tešiť. A nie je ich málo…

FOTO: facebooknews.com

FOTO: facebooknews.com

1. FaceDate

Facebook prinesie možnosť online randenia. Ponúkne užívateľom možnosť vytvoriť si profil viditeľný pre ľudí mimo nášho friendlistu, ktorí (ako my) hľadajú lásku. Platforma vám „prihrá“ ľudí na základe analýzy vašich dát, takže vytvorí medzi vami „match“ ešte pred samotným zoznámením cez Messenger. Ľudia sú síce skeptickí voči Facebooku ako zoznamke, no investori sú naopak nadšení. Zuckerberg sa vyjadril, že chce prostredníctvom FB podporovať zmysluplné vzťahy a čo môže byť viac zmysluplné ako nájsť si lásku svojho života? Dodáva, že 1 z 3 manželstiev vzniklo zoznámením cez internet. No nevieme Mark… ale radi sa necháme prekvapiť.

2. Clear History

Zuckerberg predstavil nový nástroj na ochranu osobných údajov, ktorých na Facebooku nie je nikdy dosť. Po kauze zneužitia dát spoločnosťou Cambridge Analytica Zuckerberg označil ochranu dát užívateľov sociálnej siete ako svoju prioritu. Funkcia Clear History umožní užívateľom vymazať dáta, ktoré boli nazhromaždené zo stránok a aplikácii, ktoré ich využívali na analýzu. Je to ako keď vymažete cookies z vášho prehliadača. Spôsobí to síce nižšiu úroveň personalizácie v News Feed, no na druhej strane zvýši kontrolu užívateľov nad svojimi dátami.

3. Instagram video chat a nový filter

FOTO: techcrunch.com

FOTO: techcrunch.com

Zuckerberg predstavil v rámci skvalitňovania vzťahov cez internet aj video chat na Instagrame a nový filter na ochranu IG užívateľov voči hanlivým komentárom. Video chat sa stal mimoriadne populárnym a keďže priamy čet na Instagrame ho postrádal, dalo sa očakávať, že čoskoro uvidíme v reálnom čase svojich followerom aj na „foto-platforme“. Okrem toho sa chystá vynoviť aj dizajn explore na IG, kde budeme mať obsah zoradený podľa tém, šitých nám na mieru.

4. Oculus GO ide do predaja

Oculus GO – Facebook VR headset si môžete kúpiť za dostupnú cenu. Verzia s úložiskom 32GB za 199 dolárov a so 64GB za 249 dolárov. Takto môžete komunikovať so svojimi priateľmi v 3D priestore s pocitom ako by ste boli spolu aj keď ste na opačnej strane zemegule.

5. Prekladač v Messengeri

Facebook sa snaží plniť sľuby, že prinesie svet „bližšie k sebe“ aj pomocou prekladu priamo v chat okne. Na začiatok prichádza s anglicko-španielskym prekladom v Spojených štátoch v rámci Marketplace.

FOTO: techcrunch.com

FOTO: techcrunch.com

6. VR Memories a 3D fotky

Virtuálna realita je nezastaviteľný trend. Zuckerberg oznámil, že sa chystá aj 2D fotky previesť do VR Memories, kde si ich budeme môcť pozerať v 3D prostredí. Čo nevidieť si budeme fotky v NewFeede pozerať v 3D.

7. Zdieľanie na FB a IG prostredníctvom iných appiek

Priame sharovanie zo Spotify, Soundcloud či GoPro je veľmi obľúbené, takže môžeme očakávať stále viac aplikácii, z ktorých môžeme priamo zdieľať napríklad aj do našich Stories na IG.

8. Oculus TV

Facebook chce inšpirovať ľudí, aby v jeho headsetoch trávili viac času aj vďaka Oculus TV. Najprv dostaneme FB Watch a neskôr k dispozícii aj appky aj Netflix či Hulu. Vytvorenie priestoru, v ktorom budú prenášať 2D kontent do VR headsetu, môže úplne zmeniť spôsob, akým dnes sledujeme televíziu.

FOTO: businessinsider.com

FOTO: businessinsider.com

9. WhatsApp Business

Začiatkom roka prišla komunikačná appka s novinkou pre malé podniky v podobe WhatsApp Business, ktorá umožňovala ľahšiu komunikáciu menších firiem so svojimi zákazníkmi. Teraz bude snaha priniesť túto výhodu aj väčším korporáciám a priblížiť ho koncovým užívateľom (zákazníkom) čo najbližšie.

10. Messenger Redizajn

Messenger je najobľúbenejšou a najpoužívanejšou aplikáciou Facebook-u. Zuckerberg oznámil, že sa môžeme tešiť na redizajn. FB čet app-ka bude prehľadnejšia a „čistejšia“.

Read previous post:
Digitálne chuťovky – Digital Marketing Strategy

Ak ste zmeškali štvrtkové Digitálne chuťovky v Kaviarni Foxford na tému Digitálnej marketingovej stratégie, prinášame vám "výcuc" toho hlavného, čo...

Close