Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Úvod do kreativity v digitálnom marketingu

Kľúčovou úlohou marketérov je generovať záujem a dopyt po produktoch a službách čo najkreatívnejšou formou. Kreativita bola alfou a omegou reklamy už dlho pred nástupom internetu a digitálneho marketingu, no dnes je konkurencia tak vysoká, že bez poriadnej dávky kreatívy nepredáte už ani “teplé rožky”. Spoliehať sa na zaužívané postupy sa s technologickým pokrokom jednoducho nedá. Užívatelia si rýchlo zvykajú na sofistikované cielenie, ktoré im na sociálne siete prinesie presne to, čo chcú, kedy to potrebujú a navyše formou, ktorá ich zaujme.

 O to nám všetkým ide. Digitálne trendy nám vedia prácu zatraktívniť a uľahčiť, no aj pekne skomplikovať, keď zaspíme na vavrínoch. Dnešní užívatelia sa plynulo presúvajú medzi rôznymi zariadeniami a kanálmi a očakávajú zmysluplnosť a zábavu. Je stále ťažšie upútať, tobôž udržať si ich pozornosť. Kreativita bola vždy kľúčom k tomu získať zákazníka, inšpirovať ho a vyvolať reakciu.

Microsoft nedávno vydal štúdiu, v ktorej meral “dwell” rôznych marketingových kampaní (t.j. čas, ktorý danému kusu kreatívy venujeme). Čím je vyšší “dwell”, tým je vyšší dosah a tým sa zvýši pravdepodobnosť nákupu. Jednoduchá priama úmera – čím kvalitnejšia kreatíva, tým vyšší predaj. Marketingový špecialista Peter Minnium sa vo svojom článku zamýšľal nad technológiami dneška: ,,Marketéri sú natoľko pohltení technológiami a dátami na optimalizáciu, aby dodali reklamu v čo najefektívnejšej forme, že zabúdajú na tú najzákladnejšiu vec – kreatíva musí byť dobrá, inak je to všetko na nič.” Svoj blog obohatil aj o množstvo metrík a čísel, ktoré jasne hovoria v prospech kreatívy.

Podľa prieskumu sila kreativity definuje až polovicu dosahu kampane.

Marketingoví špecialisti sú zvyknutí zacieľovať reklamu na spotrebiteľov podľa demografických údajov. Rozdeľujú ich využívaním širokospektrálnych premenných ako vek, pohlavie, lokácia či etnická príslušnosť. Aj keď sú tieto metriky dôležité a prinášajú výsledky, odborníci sa nemôžu spoliehať iba na tieto dáta. Prišli by tak o obrovskú príležitosť byť bližšie k zákazníkovi, a namiesto toho im posielať generické správy, ktoré sa stanú irelevantnými. Ako využiť pri cielení kreativitu vo svoj prospech, nájdete na blogu ComScore.

So sofistikovaným cielením môžete byť stále konkrétnejší a osobnejší. Viac “hypertargetingu” cieľovky tu. Na sociálnych sieťach vám to ľudia oplatia zdieľaním v rámci svojej komunity. Preto buďte kreatívni aj čo sa týka tvorby kampaní aj ich zacielenia. Sile kreativity sa na ADMA blogu teraz budeme venovať viac do hĺbky, preto sa nezabudnite prísť inšpirovať aj k nám.

Read previous post:
Za najvirálnejším videom na Facebooku stojí Slovák

Michaela Krivičku si môžete pamätať ako spíkra z konferencie Digital Rulezz 2017. Michael v roku 2011 založil agentúru Thinkmodo v...

Close