Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Make IT Digital časť 1. – Aujeský, Sasko & Pastier

Tento týždeň sa už po piaty raz konala digitálna marketingová konferencia Make IT Digital. Ako partner konferencie sme samozrejme nemohli chýbať ani my. Event určený pre študentov, marketingových špecialistov aj podnikateľov, ktorí zaplnili Digital Marketing Club na FMUK v Bratislave až po strop, dopadol na výbornú. Prečítajte si náš report z podujatia.

Všetci sa zamýšľame nad smerovaním digitálneho marketingu. Kam až všetky zmeny a vývoj technológií povedú? Keď si zadáte do nášho obľúbeného vyhľadávača kľúčové slová “future of digital marketing”, Google vám vypľuje 172 miliónov výsledkov. To evokuje, že je v hre nekonečne veľa alternatív. Jedno je však isté, smerovanie digitálneho marketingu zásadne ovplyvní faktor F – friends, fans, followers.

Kamil Aujeský, SamsiDigital

Make IT Digital otvoril svojou uvoľnenou prednáškou dvojnásobný držiteľ titulu Bloger roka Kamil Aujeský, ktorý sa vo svete marketingu pohybuje už 9 rokov.

Na začiatok publiku predstavil krátky prierez históriou marketingu, z ktorej sa dá čerpať množstvo inšpirácie. Napríklad úplne prvá bannerová reklama vznikla v roku 1994 a mala mieru prekliku (CTR) 44%, čo ako dobre vieme, je dnes priemerne niečo málo nad 0. Zaujímavé je, že banner ani nesmeroval ľudí na stránku spoločnosti AT&T, tvorcu bannera, ale na prehliadku zaujímavých múzeí. Čisto branding awareness záležitosť. 

Foto: bannersnack.com

Už v roku 2003 užívatelia uprednostňovali natívnu reklamu pred tradičnou, a to ňou ešte neboli tak presýtení ako my dnes. Už Obama pri svojej predvolebnej kampani používal AB testing, čo mu so šiestimi verziami kontentu, pomohlo zvýšiť návštevnosť stránky o 60 miliónov. Najlepšie fungovala fotka s celou rodinou.

Nielen Kamil, ale mnohí spíkri odporúčali publiku, aby slepo nenasledovali trendy. ,,Nie je to o trendoch, ale o kreativite… treba sa zamerat na proces,” dodal, že by si každý mal vedieť ušiť trend na mieru, nie tvoriť masovo 15s videá bez pridanej hodnoty. Ako skvelý príklad uviedol kampaň SquattyPotty, ktorá sa absolútne vymyká tomu, čo je IN, no napriek tomu fungovala vynikajúco.

Juraj Sasko, Visibility

Po ňom prišiel na scénu Juraj Sasko z našej členskej agentúry Visibility, ktorý stál aj pri založení ADMA. Jeho prednáška sa týkala výziev, ktoré nás v rámci digitálneho marketingu čakajú. ,,Segmentovať či nesegmentovať? Byť či nebyť… to je otázka.” Upozorňuje, že pri príliš úzkom cielení, čo je momentálny trend, sa môže stratiť pointa a sila šírenia brandu aj do zákutí, kde by to možno človek nečakal. Aj príliš rýchle zmeny stratégie na základe čiastkových výsledkov môžu na kampaň pôsobiť negatívne.

Ďalšou témou, ktorej sa Juraj venoval, boli hranice natívnej reklamy a etický kódex influencerov. Marketéri by sa nemali snažiť podprahovo ovplyvniť spotrebiteľov tým, že sa snažia zakamuflovať reklamu za každú cenu. Hodinky #danielwellington zas využívali influencerov na Instagrame tak, že im posielali luxusné hodinky darom. A hádajte čo, takmer každý sa od samej vďaky s nimi odfotil a zdieľal na sociálnej sieti. Myslíte, že ich predtým niektorí aj reálne otestoval?

Problém v online marketingu Juraj vidí aj v tom, že digitálni marketéri často zabúdajú na offline svet. ROPO – research online, purchase offline je stále najčastejšou formou nákupu.

Michal Pastier, Exponea

Michal Pastier, jeden z TOP 100 európskych inovátorov, nám porozprával o tom, ako vytvoriť komunikačný ekosystém novej značky. Spoločnosť Exponea je na trhu iba dva roky, no za ten čas sa aj vďaka Michalovi stala 7. najrýchlejšie sa rozvíjajúcou firmou vo svete. Od začiatku budovania značky kládli dôraz na kreatívu, na storytelling a branding. Snažili sa pozerať na online svet cez ten reálny, čo im veľakrát pomohlo. Forbes, prestížny magazín, zásadne nedáva na obálku logá firiem. Exponea dostala výnimku vďaka tomu, že bolo ich logo fyzické, takže ho jeden zo spoluzakladateľov mohol pokojne držať v ruke.

Michal v Exponea začínal keď ich bolo 12, teraz má spoločnosť 140 zamestnancov. Ako prilákať kvalitných motivovaných ľudí do spoločnosti, ktorú nikto nepozná? Predsa skvelým marketingom, ktorí postavili na firemnej kultúre. Ukazujú krásne priestory, v ktorých je radosť pracovať, vyrábajú darčekové predmety s logom od výmyslu sveta – nálepky, kačky:), mikiny, tepláky, popcorn, diár, dokonca woodboardy. Nečakané maličkosti, ktoré výborne fungujú. Veci, ktoré žijú v offline svete a vedia efektívne rozvíriť ten online. 

Foto: heroes.sk

Pre Michala je kreativita o trpezlivosti. ,,Skúšajte mixovať existujúce veci dokopy. Originalita je 80% neoriginality a k tej treba pridávať “frčky” originality.” Brand by mal byť čo najfyzickejší. A rada na záver, ktorú by podľa Michala mali učiť už v škôlke… pri tvorbe videí nechajte priestor na titulky.:) 

To boli prví traja spíkri. Po nich nasledovala prestávka, ktorú si dáme aj my a s reportom o konferencii Make IT Digital budeme pokračovať po víkende. Veríme, že sme vás tak akurát navnadili.

Read previous post:
Úvod do kreativity v digitálnom marketingu

Kľúčovou úlohou marketérov je generovať záujem a dopyt po produktoch a službách čo najkreatívnejšou formou. Kreativita bola alfou a omegou...

Close