Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Konferencia Make IT Digital – časť II.

Minulý týždeň ste si na našom blogu mohli prečítať prvú časť reportu z konferencie Make IT Digital. Teraz budeme pokračovať prednáškami ďalších 4 spíkrov z firiem Strossle, Pricemania, 2create a TRIAD. Prvý článok z konferencie pre digitálnych marketérov a prednášky spíkrov Kamila Aujeského, Juraja Saska a Michala Pastiera nájdete TU.

Michal Král, Pricemania

Druhé kolo prednášok začal Mišo Král, zakladateľ portálu Pricemania, kde je momentálne registrovaných viac ako 9000 e-shopov. Michal publiku vysvetlil prečo a ako zanalyzovať vašu konkurenciu v online.

Foto: pricemaniaacademy.sk

Foto: pricemaniaacademy.sk

Najprv sa zameral na kľúčové slová a poukázal na nezmysel používať najbežnejšie výrazy. Oplatí sa lepšie špecifikovať a používať longtailové frázy (3-4 slová), ktoré odpovedajú vášmu biznisu. Bežné slová totiž vyhodia vo vyhľadávači nekonečné množstvo výsledkov… ak sa vo vyhľadávači dostanete už len na druhú záložku, nikto vás tam nenájde. ,,Analýza kľúčových slov by mala byť základom akéhokoľvek online biznisu,” radí Michal. Aj úspešné brandy môžu mať zle nastavené SEO a návštevnosť stránky majú iba vďaka tomu, že zákazník zadá do vyhľadávača priamo ich názov.

Používaje užitočné tooly na analýzu seba aj konkurencie, ako napríklad SimilarWeb. Výsledky samozrejme treba brať s rezervou, no uvidíte tu približné zdroje návštevnosti a týmto štýlom sa viete pomerovať. Inšpirujte sa konkurenciou a spravte to ešte lepšie! Cestou k úspechu je odlíšiť sa.

Filip Kuna, Strossle

Filip je riaditeľ švédskej firmy Strossle pre Slovensko a Česko. Jeho prednáška sa týkala témy content marketingu v zmysle Nebuď reklamnou prestávkou, buď show! alebo ,,Klasický marketing je, keď hovoríte svetu, že ste Superstar. Obsahový je keď ukazujete, že ňou naozaj ste.” Filip ukázal praktické príklady TOP firiem na obsahový marketing, ktoré sa vlastne zároveň stávajú médiami.

Foto: mediaguru.cz

Foto: mediaguru.cz

 Na úvod svojej prednášky dal Filip zaujímavú štatistiku – je väčšia šanca že vás príjmu a úspešne absolvujete výcvik do amerického Navy SEALs, najkrutšieho výcviku na svete, ako že si kliknete na banner. Potom premostil na príklady najkvalitnejšieho kontentu cez nesmrteľný citát Platóna – ,,Tí, ktorí píšu skvelý obsah, vládnu spoločnosti.” Ľudí nezaujíma váš produkt, zaujímajú ich potreby a túžby a práve prostredníctvom skvelého obsahu sa im viete “votrieť” do pozornosti.

A najlepší obsahový marketing vôbec? Magazín The Furrow od výrobcu kombajnov John Deere. Návody a rady ako z políčka vyťažiť maximum a momentálne majú viac ako 2 milióny predplatiteľov v 30 krajinách. Perfektný príklad toho, ako sa dá na marketingu zarobiť, lebo u drvivej väčšiny firiem je to tak, že marketing peniaze míňa a predaj zarába.

Foto: contentmarketing.write2market.com

Foto: contentmarketing.write2market.com

Ďalším vynikajúcim príkladom kvalitného kontentu je dánska Jyske Bank, ktorá má vlastné mediálne oddelenie. Majú reportérov po celom svete a štúdio, kde tvoria obsah, ktorý je tak dobrý, že ho kupujú médiá. 

Zo slovenských príkladov spomenul lifestylový magazín Sóda od O2. Oni tvrdia, že majú 200 000 čitateľov denne a 5 až 10% vplyv na predaj ich produktov. Kuchyňa Lidla, ktorá má cez 700 receptov má 50 miliónov stiahnutí na youtube a na prezentáciu využívajú michellinovských kuchárov. Tretím príkladom zo Slovenska je Alza so svojimi 70 miliónmi stiahnutí. Robia unboxing videá, rozhovory, Alza múzeum. Na svojej stránke 13.2 miliónov návštevníkov mesačne. Pre správnu predstavu, najnavštevovanejšie médium topky.sk majú necelý dvojnásobok, čo znamená, že Alze môže závidieť väčšina slovenských médií.

Matej Marček – 2CREATE

Matej, riaditeľ digitálneho oddelenia v 2Create, začal svoju prednášku na tému Ako robiť online marketing v súlade s GDPR dobrou správou: ,,Digitálny marketing v máji nekončí, niečo sa len mierne upraví… treba sa v tom len naučiť chodiť.”

Foto: jobangels.com

Foto: jobangels.com

GDPR je nový zákon Európskej únie o ochrane osobných údajov, ktorý príde do platnosti 25. mája. Osobný údaj je akákoľvek informácia týkajúca sa identity. Aby ste osobné údaje mohli spracovávať, napríklad formou posielania newsletterov, potrebujete na to súhlas – konkrétne na posielanie newsletterov. Na všetky úkony spojené so spracovávaním osobných údajov budete potrebovať súhlas samostatne, dobrovoľný, odlíšiteľný a nepodmienený. Získavať emailové adresy napríklad za možnosť stiahnutia aplikácie a následne posielať newslettre je podľa GDPR nezákonné. Teraz sa s tým ešte môžete vysporiadať tak, že pred 25. májom pošlete “reaktivačný email” na vaše newslettre. Rada do budúcna od Matej Marčeka: ,,Získavajte iba dáta, ktoré potrebujete. Nebudujte veľké databázy údajov, na ktoré potrebujete zbytočné povolenia.”

Martin Woska, TRIAD

Martin Woska, kreatívny riaditeľ roka, svoju prednášku Ako robiť kampane svetovej úrovne na Slovensku poňal prakticky a ukázal niekoľko svetových kampaní, ktoré ohúrili svet. Či už silou kreativity, rýchlej reakcie alebo svojou prepracovanosťou.

Decode Jay Z bing video

 Po stopách Jay Z…

Diamond Shreddies

 Stačilo otočiť ich o 90 stupňov a nový produkt bol na svete!

City of Bucharest: The Bernie Sanders Speed test

 Bernie Sanders sa na svojom Twitter profile pohoršoval, že v Bukurešti majú rýchlejšie pripojenie ako v USA. Rumuni to poňali s humorom…

Read previous post:
Make IT Digital časť 1. – Aujeský, Sasko & Pastier

Tento týždeň sa už po piaty raz konala digitálna marketingová konferencia Make IT Digital. Ako partner konferencie sme samozrejme nemohli...

Close