Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Digitálne chuťovky – Digital Marketing Strategy

Ak ste zmeškali štvrtkové Digitálne chuťovky v Kaviarni Foxford na tému Digitálnej marketingovej stratégie, prinášame vám “výcuc” toho hlavného, čo na prednáškach špecialistov na stratégiu pri tvorbe kampaní odznelo. Chutné croissanty vám žiaľ už nevynahradíme, kvôli nim sa nabudúce treba zúčastniť osobne.  

Vlado Kurek, Creative Director, TRIAD Advertising & Matúš Kollár, Brand Manager, Chivas Regal

 

Tradičná značka v dobe digitálu

Ešte pred začiatkom je dôležité vedieť, čo chcete komunikáciou dosiahnuť. Najprv si treba stanoviť ciele až potom si určiť nástroje. K dispozícii je množstvo taktík, ktoré sa môžu navzájom dopĺňať a komunikovať. Základom sú sociálne média – FB, YNST, YTB, LINKD, SPTF – výber záleží od toho čo chcete komunikovať, ako a komu. Môžete využiť influencerov, ktorí sú stále trendom na vzostupe. Ďalej SEO, Mobil marketing a GDN (Google Display Network).

Výzvou bolo odprezentovať značku s 200-ročnou tradíciou formou, ktorá bude zaujímavá a zasiahne cieľovku, ktorá je trochu iná ako pri alkoholických nápojov s bežnou cenou. Sú to mestskí muži vo veku 28-40 rokov so záujmom o biznis, inovácie a startupy, ktorým záleží na tom, aký vplyv majú ich rozhodnutia na ľudí a prostredie. Na propagáciu využili ambsádora pre Slovensko Lukáša Alnera, podnikateľa, investora a porotcu Chivas the Venture.

TRIAD sa pokúsil o lokalizáciu globálneho konceptu. Natočili si vlastné video: ,,Čím je video autentickejšie, tým lepšie. Rozhodli sme sa nepretitulkovať video zo zahraničia, ale natočiť ho nanovo. Momentálne je video hlavný formát propagácie.”

Na reklamu použili pomerne nové formy reklamy – canvas a carousel na Facebooku, kde sa dalo v jednom poste zdeliť väčšie množstvo informácií. Instagram na propagáciu aj z tohto dôvodu nevyužili vôbec. Ten je založený najmä na pekných vizuáloch.

Brand belief znie : ,,Bohatstvo muža nie je merané počtom peňazí, ktoré zarobí. Je merané počtom životov, ktoré ovplyvní.”

Najbližšie sa Chivas Regal chystá na konferenciu do Amsterdamu, s ktorou je spojená aj súťaž pre priaznivcov whiskey. Na Facebook stránke Chivas Regal Slovensko sa môžete zapojiť do súťaže a taktiež sa v rámci projektu Venture konferencie zúčastniť.

Zuzana Konečníková, Key Account Manager, Pizza SEO  & Viliam Matušek, Marketingový riaditeľ, Popradské

 

Bratislavské pitie čaju – Prípadová štúdia experimentu s predajom Popradského čaju a Popradskej kávy cez internet

Podľa Zuzky z Pizza SEO treba na dosiahnutie úspešnej kampane tieto atribúty – jasný cieľ, relevantné dáta, expertov a chuť napredovať. Na kampani pre Popradský čaj a Popradskú kávu spolupracujú viaceré agentúry, Pizza SEO sa stará o výkonnostný marketing E-commerce, čo naznačuje aj ich samotný názov. Web stránka obsahuje viacero značiek, ktoré musia spolu fungovať.

V roku 2016 rozbehli vo veľkom platenú reklamu na Google a Facebooku. V roku 2017 už mali dáta o tom, ako zákazníci nakupujú na e-shope, s ktorými mohli pracovať. Dokázali ich zasegmentovať napríklad na “kávičkárov” a “čajíčkarov”. Dôležité pri dátach nie je len ich zozbierať a zanalyzovať, hlavnou úlohou je vedieť ich správne implementovať a vyťažiť z nich maximum. Zistili napríklad, že rozdiel medzi prvým a druhým nákupom je 104 dní. Tento časový úsek sa im podarilo znížiť takmer o polovicu tým, že po prvom nákupe poslali personalizovaný email, ktorým sa zákazníkovi pripomenuli. Priemernú cenu objednávky zas navýšili tým, že na základe nazbieraných dát určili hranicu, od ktorej je poštovné zadarmo. Hranicu sa stále snažia čo najviac zvyšovať. Priemerná hodnota objednávky tak stúpla o viac ako 10eur. Je skvelé vidieť, ako aktivity agentúry priamo ovplyvňujú predaj a výsledky boli zjavné takmer okamžite.

V aktivitách im pomohli aj ambiciózne ciele. Klient Pizza SEO určil finančnú hranicu e-shopu, ktorú chcú dosiahnuť, čo bola pre všetkých obrovská výzva. Nakoniec sa im podarilo hranicu ešte o viac ako polovicu navýšiť.

Výzvou v tomto roku je, aby zákazníci uskutočňovali nákup v e-shope aj cez mobil. Predaj cez mobilný telefón sa držal na polovici z predaju cez počítač. Tento problém riešia vytvorením produktového balíčka, aby sa aj zákazníci cez svoj smartfón ľahko dostali na hranicu poštovného zadarmo, ktorá výborne fungovala.

Na záver prezentácie Zuzka s úsmevom dodáva: ,,Hráme sa. Stanovíme si hypotézu a potom ju analyzujeme. Výsledky sú vždy zaujímavé.”

Vlado Cintula, Chief Digital Strategy Riesenia.com

 

Personálizacia na mesto, presne

Aj vás pri pomyslení na cielenie reklamy na každé mesto na Slovensku zvlášť obišli mdloby? Vlado z Riesenia.com vo svojej prednáške Personalizácia na mesto, presne vysvetlil, že to vôbec nie je taký problém, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať.

Ako na úzkospekrálne cielenie podľa mesta?

Kampane s personalizovaním na jednotlivé slovenské mestá začali s hypotézou: ,,Obyvatelia menších miest a obcí na Slovensku nie sú zvyknutí, že by si nejaký marketér z Blavy dal tú námahu, aby pripravil kampane, ktoré by boli určené výhradne obyvateľom danej obce. Preto budú veľmi pozitívne reagovať, pokiaľ aj na ich obec bude marketér myslieť. Ak pripravíme kampane samostatne pre každú obec a mesto, tak pri minimálnych rozpočtoch budeme vedieť zasiahnuť (takmer) všetkých obyvateľov danej obce a mesta. A výrazne klesne CPT/CPC, pretože len máloktorí konkurent cieli na konkrétnu malú oblasť.”

Z toolu Google Market Finder zistili, že 80% Slovákov “je online” a z Google Consumer Barometer, že 80% z nich je online denne. Z toho nám vyplýva, že 64% Slovákov je online denne. Ako im všetkým ukázať svoju reklamu?

PC expres case study

Case study 4ka

4ka je najmladším mobilným operátorom na Slovensku získať najväčšiu časť svojho trhového podielu medzi mladými ľuďmi, najmä tým, že sa zameriavajú na zákazníkov s veľkou spotrebou mobilných dát.

,,Pomocou AdBOOSTu sme vytvorili štruktúru AdWords kampaní s 389 kampaňami, jedna pre každé mesto, obec a dedinu, v priebehu menej ako 90 minút. Každá kampaň obsahovala personalizované, dynamicky generované bannery. Ak 4ka pokryla nové mesto alebo obec, AdBOOST automaticky vytvoril novú kampaň s geografickým cielením a bannermi.”

Výsledkom kampane bolo, že cena za za videnie reklamy unikátnym používateľom bola 0,0006 Eur a priemerný používateľ videl bannerovú reklamu 4ky 5,8 krát.

Z kampaní pre YIT, PC Expres a 4ka dostali Riešenia.com tieto neuveriteľné čísla:

CTR – Click Through Rate – miera prekliku – znamená v online marketingu pomer medzi zobrazením reklamy a počtom kliknutí na danú reklamu. Stúplo o 48 % až 300 % (YIT) vyššie než nepersonalizované bannery

CPM – Cost Per Thousand / Cost Per Mille je cena za 1 000 zobrazení reklamného formátu – mimo BA a KE sa dostávame k úrovniam 0,30 €   

Konverzný pomer – priemerne o 16 % vyšší konverzný pomer na cookie než pri nepersonalizovaných banneroch

A rady pre publikum Digitálnych chuťoviek od Vlada Cintulu?

  1. ,,Vygenerovať personalizované bannery a štruktúru kampaní je dnes brnkačka. K dispozícii je AdBOOST aj iné nástroje, s ktorými to zvládnete rádovo v desiatkach minút.

  2. Ak budete cieliť samostatne na jednotlivé mestá a obce (každá obec vlastný rozpočet), hravo môžete osloviť opakovane všetkých obyvateľov danej obce za smiechotné mediálne rozpočty.

  3. Funguje to! Stúpa CTR, klesá CPM. Stúpajú konverzné pomery.

Preto cieľte na konkrétne miesta a obce, obyvatelia vám to oplatia klikmi a nákupmi.

Digitálne chuťovky boli chutné, plnohodnotné s množstvom zaujímavých informácií a poznatkov od špecialistov z našich členských agentúr. Veríme, že sme vám dodali množstvo inšpirácie a vidíme sa spoločne na ďalších!

Read previous post:
Konferencia Make IT Digital – časť II.

Minulý týždeň ste si na našom blogu mohli prečítať prvú časť reportu z konferencie Make IT Digital. Teraz budeme pokračovať...

Close