Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Ocenenia Digital PIE rozdané. Agentúrou roka sa stala Zaraguza!

Včera večer, 2. marca, sa konalo druhé slávnostné odovzdávanie cien pre digitálne marketingové agentúry, Digital PIE. Galavečer sa konal v industriálnom priestore Mlynica v Ružinove. Vzhľadom na počasie a polohu bola pre taxikárov výzva dopraviť sem hostí večera včas. Sála sa rýchlo naplnila a moderátori Sajfa a Peťo Šebo, zakladateľ našej členskej agentúry PS: Digital, otvorili druhý ročník Digital PIE 2018!

 

Úvodné slová patrili prezidentovi Asociácie digitálnych marketingových agentúr Pavolovi Kubanovi. Počet prihlásených prác oproti minulému ročníku vzrástol. Slovenské agentúry prihlásili za rok 2017 celkovo 160 projektov. Minulý rok ich bolo 116. Čo sa týka jednotlivých kategórií – Performance: 53 prác, Idea: 62 prác, Execution: 45 prác. 

Všetci hostia boli príjemne naladení a v publiku panoval šum a vzrušenie, kto si odhryzne najväčší kus z digitálneho koláča? Moderátori Sajfa a Peťo Šebo vytvorili v sále humornými vložkami príjemn’atmosféru a mohlo sa začať s vyhlasovaním. 

Kategória Performance

Digital nominees sa stali projekty, ktoré zaujali porotu natoľko, že si zaslúžili predstavenie na galavečeri, no na sladkú odmenu v podobu Digital PIE to ešte nebolo. Ceny Digital Nominees získali:

Riešenia.com so svojou personalizovanou kampaňou YIT Slovensko
PS: Digital s optimalizovaním web stránky pre vyhľadávače pre Isover
EnterCompany – Druhá šanca na život pre MB Tech
CORE4 – Prečo je space účet najobľúbenejší pre klienta Slovenská sporiteľňa
PS: Digital – Tatra academy mimozemšťan (ktorého stvárnil Sajfa)
Pizza SEO – Kampaň Jednotkou na trhu vďaka online marketingu pre Tatranskyprofil.eu 

Teraz prejdeme k hlavným oceneniam Digital PIE v kategórii Performance, čiže schopnosť agentúry dosiahnuť mimoriadne výsledky na základe zadania čo najefektívnejším spôsobom.

Istropolitana Ogilvy – MAGNA – kampaň Moje dieťa

,,Uzavreté steny galérií sme vymenili za Facebook steny otvorených ľudí a za jediný deň sme tak dokázali dostať viac ako 15 tis. ľudí na virtuálnu výstavu sýrskych detí a zvýšiť počet prispievateľov humanitárnej organizácie MAGNA o 74%.” Kampaň získala zadarmo mediálne pokrytie za viac ako 67 000EUR cez viac ako 47 rôznych mediálnych výstupov, vrátane televízií, rádií, či celej víkendovej prílohy Denníka N. Trvala jeden deň.

This is Locco – pre klienta Blue Brain Games – House of Da Vinci Lauch

,,Malému nezávislému developerskému štúdiu zo Slovenska sme pomohli launchnúť hru a postupne vyzbierať 60tis libier na Kickstarteri a dostať sa na no.1 miesto v 10 krajinách sveta na AppStore.”

Riešenia.com – Svet nápojov v online svete

,,Na začiatku spolupráce očakával klient od nás medziročný nárast ziskov z kampaní 20 %. Výsledky kampaní predčili všetky naše očakávania. Medziročne zisk z kampaní stúpol o 109 %, konkrétne o 361 000 €. Fantastické výsledky sme dosiahli s citom pre detaily, kedy všetky prvky kampaní vo vyhľadávaní, Facebook dynamický remarketing a Heureka išli nad rámec zaužívaného štandardu.”

TRIAD – 17. november 2017 pre 02 Slovensko

,,Efektívnym mixom fungujúcej kreatívy, influencerov, PR a strategickým partnerstvom s českým O2 sa nám podarilo organický reach z roku 2016 dokonca zo 14-násobiť a zlepšiť vnímanie O2 ako spoločensky zodpovednej spoločnosti o 37,5%. Organic reach 1 843 552 za jeden deň kampane.  Cieľ naplnený na 368%. Celkový reach sa vyšplhal až na 3,5 milióna ľudí. Všetko iba za jeden deň kampane!”

This is Locco – Rozprávkari

,,Pomocou dobre premyslenej crowdfundingovej kampane, orientácie na silnú komunitu a efektívneho remarketingového plánovania sa nám podarilo s minimálnym mediálnym budgetom dostať hobby projekt medzi najúspešnejšie slovenské stolové hry. Kartovú hru ktorú vymyslel otec svojej dcére sme s minimálnym budgetom dostali medzi ľudí, vytvorili úspešnú crowdfundingovú kampaň a dostali na pulti popredných retailerov.”

Digita.sk – Rukie pre Innology Slovensko

Visibility – FIRO tour – optimalizácia pre vyhľadávače

Čo sme urobili?
1. Zoptimalizovali sme web a odstránili jeho technické a obsahové nedostatky
2. Zjednodušili filtráciu pre efektívnejšie vyhľadávanie
3. Vytvorili nové sekcie a kampaňové podstránky
4. Nastavili linkbuildingovú stratégiu s odkazmi na silných mediálnych portáloch
4. Naplánovali redakčný kalendár s pútavým obsahom 

Čo sme tým dosiahli?
* 70 % medziročný nárast organickej návštevnosti
* 115 % medziročné navýšenie obratu z organiky 

TOP performance agentúrou oka s 200 bodmi ( za 2 koláče) sa stala agentúra This is Locco!

IDEA

Digital Nominees v kategórii z pohľadu originality nápadu, unikátnosti riešenia, prípadne neštandardného využitia technológie alebo média.

Zaraguza – Slovenská sporiteľňa s kampaňou Poraz Hamšíka cez Messenger
Elite solution – O2 dobré dáta
Wiktor Leo Burnett – Heineken Slovensko, Zlatá pivná štafeta
This is Locco – Rozprávkový dom pre VÚB Banka
Wiktor Leo Burnett – Heineken Zlatý bažant – Hurbanovský centimeter
Seesame – Globsec Policy Institute – Youtuberi bojujúci proti falošným správam
Zaraguza– pre Zaraguza James Bot – prvý kreatívny HR agent
Visibility – Kancelária Prezidenta SR – Skutočná pravda

Ocenenie Digital PIE v kategórii IDEA získali:

This is Locco – pre OSF – Mreža vs. Mriežka

,,Na jednoduchom a jasnom symbole mriežky sme postavili kampaň, ktorá mladým pripomenula hodnoty nežnej revolúcie. Tak sme im ukázali, že to čo dnes dávajú za mriežky by ich ešte nedávno dostalo za mreže. Okrem printov v Denníku N, SME a Pravde sme do kampane zapojili aj známe osobnosti. Tie si na deň pred 17.novembrom zavreli profily, virtuálne sme ich tak „zabásli“ aj s oznámením z dobového zákona. V deň Nežnej revolúcie následne odhalili kampaň a predstvili svoju Mrežu vs Mriežku. Na instagrame sme sa navyše pripravili profil ktorý targetoval obľúbené „chvastačské“ hashtagy #dnescestujem, #dnescitam #dnespocuvam #dnesnosim #dnespocuvam . V profile sme predstavili skutočné príbehy disidentov ktorý za svoje cestovanie či hudbu a oblečenie skončili za mrežami. Kampaň 150 000 ľudí, silná myšlienka nepotrebuje obrovský budget.”

Zaraguza – Robot EDÓ pre Volkswagen

,,Z “employee branding” kampane závodu Volkswagen Slovakia sa stala atrakcia, ktorá zasiahla stovky tisíc ľudí a potenciálnych zamestnancov vďaka unikátnemu hrdinovi. Preprogramovali sme priemyselného robota, nazvali ho EDO a ukázali sme na ňom technologickú vyspelosť závodu aj jeho príjemnú atmosféru. Na Vianoce ozdobil stromček v závode, na Valentína pripravil romantickú večeru pre zamestnanecký pár a na Veľkú noc vymaľoval kraslice pre zamestnancov a fanúšikov. Videá mali stovky zdieľaní a reakcií.”

Istropolitana Ogilvy – Magna moje dieta – klient MAGNA 

TRIAD pre 02 Slovensko LIVE zo 17. novembra

,,O2 je operátor podporujúci férovosť a slobodu a preto 17. Novembra 2017, blokovaním zahraničných stránok opäť pripomenul verejnosti, že sloboda nie je samozrejmosť. Aby sme si však naozaj získali pozornosť mladých aj v social media, rozhodli sme sa, že im históriu zo 17. Novembra ’89 ukážeme NAŽIVO. Získali sme hodiny archívnych záberov a zostrihali ich tak, aby sedeli presne na hodinu a minútu dňa tak, ako sa udiali.
Vznikol prvý livestream z minulosti. Ľuďom na Slovensku aj v Čechách sme ukázali skutočné zábery z Národní Třídy z novembra ’89, tak, ako keby sa diali práve teraz. Paralelne k livestreamu sme prostredníctvom Instastories real time ukazovali udalosti dňa. Stories vyzerali stopercentne autenticky, ako keby ktokoľvek z nás bol účastníkom demonštrácie dnes, práve teraz. Ľudia nadšene zdieľali našu myšlienku, v dôsledku čoho sme dosiahli reach 300 000 ľudí a pripomenuli ľuďom, že sloboda nie je samozrejmosť.”

Zaraguza – Mobilný pachometer pre Rexona

Nový pohľad na potenie – Potenie je sexy!

Socialists - Klient Digita.sk – Kampaň pre nevodičov pre Škoda Auto

,,Škoda pripravila prvú kampaň pre nevodičov. Teda všetkých tých, ktorí nevedia obsedieť a rozptyľujú vodičovu pozornosť, niekedy až tak, že môžu spôsobiť dopravnú nehodu. V kampani sme naplno a netradične využili funkcionalitu Instagramu, ktorý nám nahradil webstránku, umožnil väčšiu šíriteľnosť a hlavne jednoduché a okamžité používanie v aute. Vďaka tejto kampani sa nám podarilo priniesť na cesty nielen zábavu v podobe Hier do auta, ale aj väčšiu bezpečnosť všetkým neposedným posádkam.”

Wiktor Leo Burnett – Spánkovy rezort pre VSE (východoslovenská energetika)

TOP agentúra roka v kategórii IDEA sa stala Zaraguza!

EXECUTION

Čistý rez online marketingu - remeselné prevedenie z pohľadu technológie, dizajnu, obsahu a copywritingu.

Digital Nominees v tejto kategórii:

Wiktor Leo Burnett – Hurbanovský Centimeter
TRIAD – O2 stories game
bot.media – Slovart a Martinus, Knižný chatbot
Digita.sk – Easy od Telecomu SNEAKDATA
Wiktor Leo Burnett – 365 Bank – 365 Showroom
VOLIS INTERNATIONAL pre YEME – Dokážete rozoznať skutočné potraviny?
TRIAD – Rajo – Acidko po novom

Performance Digital PIE získali:

Zaraguza – robot EDÓ pre Volkswagen

 

GrandPano – SPP Smart House

,,SPP rozšíril svoje portfólio nové služby s názvom SMART HOME pre Váš domov. Bolo potrebné tieto služby podrobne vysvetliť a predstaviť ich výhody pomocou TV spotu, web stránky, printu a eventu. Rozhodli sme sa využiť nové médium – Virtuálnu realitu a vytvorili sme koncept ALL IN ONE VR. Naším hlavným cieľom však bolo priniesť osobnú skúsenosť koncovému zákazníkovi pri spoznávaní výhod SPP SMART HOME produktov a virtuálna realita bola jediná možná forma. Vytvorili Sme SPP SMART virtuálny dom v ktorom sme rozmiestnili funkčne všetky produkty , tak aby mohol koncový zákazník získať prehlaď o funkčnosti jednotlivých služieb pomocou vlastnej skúsenosti na webe alebo na evente pomocou VR okuliarov.”

 PS: Digital – Tatra academy Mimozemšťan

Moderátor Sajfa, ktorý je tvárou ju nazval kampaňou tisícročia.:)

Socialists - Kampaň pre nevodičov – Škoda Auto

CORE4 - Boris Bedeker pre Slovenskú poisťovňu

,,Celý proces uzatvárania cestovného poistenia sme zjednodušili tým, že sme ho presunuli tam, kde dnes ľudia trávia najviac času – do facebook messengera. Vytvorili sme prvého poisťovacieho bota na Slovensku – Borisa Bedekera. Bol to prvý poisťovák, ktorý vám nielenže pomohol uzavrieť cestovné poistenie 24 hodín denne 7 dní v týždni, ale pomohol vám na nič nezabudnúť pri balení, dal tipy na zaujímavosti až v 6-tich zahraničných krajinách, v prípade nudy vás zabával, dokonca ukecal vášho šéfa, aby vás pustil na dovolenku, po návrate z nej vás zas zorientoval v aktuálnom dianí na Slovensku počas celej vašej neprítomnosti, okrem toho vám dal aj užitočné kontakty na veľvyslanectvá a počas celého trvania vašej cesty vám strážil kartičku poistenca. Bol skrátka multifunkčný.” 

Diorama – Universe of Well-being pre HB Reavis

,,HB Reavisu nie je zdravie ľudí ľahostajné. Preto ich najnovšie budovy prechádzajú certifikáciou, ktorú získajú iba najlepšie stavby na trhu, ktoré splnia náročné kritériá. Naše zadanie bolo priamočiare: zabezpečiť, aby sa o ich aktivitách dozvedeli aj zamestnanci v nových office budovách. Ako však odkomunikovať veľmi komplexnú a pre mnohých nezaujímavú tému? Vytvorili sme fiktívny vesmír kvalitného života (Universe of Well-Being), kde sú piliere well-being filozofie, ktoré zdravie ovplyvňujú, zastúpené planétami. Okrem kampaňového videa a ilustrovaného obsahu na sociálne siete sme vytvorili interaktívnu mapu vesmíru, ktorú ľudia nájdu na microsite.”

 

TRIAD – pre Karloff  TATRATEA heartmix

,,Pre miešané drinky Tatratea sme vytvorili sériu 7 receptových videí, v ktorých sme spojili barmanskú kreativitu Mariána Bekeho a hudobnú originalitu Jureša so skupiny Fallgrapp.”

 

Elite Solutions pre Elite Solutions – Botograf

,,Ľudia milujú fotky a párty. Dali sme to dokopy a vznikol Botograf. Pekný, charizmatický a technologicky prepracovaný messenger bot, ktorý tlačí fotky na počkanie. Stačí sa odfotiť, napísať nášmu botovi cez Messenger a za pár sekúnd je vaša fotka hotová. Botograf robí každú párty nezabudnuteľnou. A to doslova.”

Najlepšou digitálnou agentúrou, čo sa týka performancu sa stala This is Locco.

Porota sa rozhodla udeliť aj Digital Special Award, ocenenie za výnimočný prínos v digitálnom marketingu. Cenu získal Martin Woska – Chief Creative & Strategy Director agentúry TRIAD a prezident ADC Slovakia. Martin začínal svoju kariéru pred 10 rokmi, kedy bol ešte hlavným online nástrojom newsletter a čo sa týka “pirátskeho marketingu” všetko bolo dovolené.

V spolupráci so Združením pre internetovú reklamu IAB Slovakia ADMA po prvýkrát odovzdala aj špeciálne ocenenie pre slovenské média s výnimočným prínosom v online reklame a rozvoji internetového trhu. Túto cenu si prebral online magazín Sóda od O2.

Pre začínajúce agentúry s obratom menším ako 200-tisíc EUR bola určená nová súťažná kategória RISING STARS, v ktorej zahviezdili Socialists. Na druhom mieste sa umiestnila bot.media a na 3. EnterCompany. O týchto nových hviezdach digitálneho marketingu budeme určite ešte počuť.

Všetci sa už nevedeli dočkať absolútneho víťaza medzi agentúrami – Digitálnou agentúrou roka po súčte bodov zo všetkých troch kategórii sa stala Zaraguza! O druhé miesto sa delí minuloročný víťaz TRIAD spolu s This is Locco a na tretej priečke sa umiestnil Wiktor Leo Burnett.

Víťazom srdečne gratulujeme! Po slávnostnom odovzdávaní sa už všetci priam nevedeli dočkať afterparty s Djom a otvoreným barom. Digitálni marketéri sú tvory kreatívne a spoločenské a zábava a vrava gradovala dlho do noci. Po úspešnom druhom ročníku ceny Digital PIE sa už tešíme na tretí ročník a sme zvedaví, aké nové zaujímavé kampane nám tento rok prinesie.

Read previous post:
Influencer marketing objavuje nové rozmery v prístupe k zákazníkovi

Niektorí tvrdia, že influence marketing je len bublina, ktorá čoskoro praskne. Čísla, zákazníci a značky však tvrdia niečo iné. Môžeme...

Close