Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Connected Life: Online svet formuje našu spoločnosť

Minulý týždeň sa okrem galavečera Digital PIE konal aj event Connected Life: Online svet formuje našu spoločnosť. Čomu veríme a prečo? Mali sme možnosť vypočuť si dve zaujímavé prednášky zahraničných spíkrov a na záver diskusiu s nimi, ktorú nemoderoval nik iný ako Peťo Šebo z PS: Digital.

Prvá prednáška Michaela Nicholasa, Global Director spoločnosti Kantar TNS v UK, sa týkala digitálnych trendov. Michael hovoril o situácii v Spojenom kráľovstve aj u nás. Veľmi sa nelíšia až na jednu vec. Na Slovensku stále pretrváva trend sledovania televízie. V UK naopak “Online video is killing TV”

V porovnaní s USA alebo Čínou majú u nás marketéri výhodu v koncentrácii Slovákov na obmedzený počet kanálov online, kde sa oplatí podnikať kroky. U nás v drvivej väčšine prevláda Facebook, Instagram a Youtube. Michael upozorňuje “socialistov”, aby sa vyvarovali cliché. Dnešní užívatelia sociálnych sietí sú už vyberavejší a neskočia na prvoplánovú reklamu za účelom predaja. Dnes ide skôr o zvyšovanie povedomia o značke a kontent s pridanou hodnotou, či už vzdelávacou alebo zábavnou.

Po ňom nasledovala prednáška českého kolegu z Kantaru, Digital Director Tomáša Pflanzera, ktorého celú prezentáciu nájdete na tomto linku. Tomáš sa o vyjadril o slovenskej a českej náture ako o najväčších pesimistoch, čo sa týka online reklamy, na svete. Napríklad Američania ju vnímajú skôr ako zdroj informácií či zábavy, u nás ju považujeme za rušivú, nedôveryhodnú a snažíme sa jej vyhnúť ako sa len dá. Globálne si myslí 35%, že informáciám na sociálnych sieťach sa nedá veriť. Na Slovensku je to až polovica ľudí. O to viac by sa mali marketéri u nás snažiť vytvárať kreatívnu a pútavú reklamu a nie iritujúce video, ktoré sa vryje do pamäte v tom najhoršom slova zmysle.

V spomínanej prezentácii Art of Integration nájdete množstvo zaujímavých grafov a zistení, ktoré vyplynuli z prieskumov spoločnosti. V článku sa budeme venovať silným reklamám.

Tu je výber reklám na inšpiráciu:


ORION

Reklama z roku 1999 išpiruje výberom vynikajúcej hudby, ktorá hneď u diváka evokuje značku. 

Air Bank

Banke sa podarilo zžiť sa so zelenou farbou. Viac o marketingových postupoch Air Bank vám prezradí marketingový riaditeľ.

P and G 

Zimomriavkové reklamy spoločnosti P and G sú spojené s láskou k mame, ktorá dáva pocit istoty. Tú potrebujú aj olympionici, keď bojujú sami so sebou.

ADIDAS

Reklama Adidas Originals bežala na Youtube aj v televízii. Nepomorne väčší úspech zožala v online, pretože tam fungujú lepšie rýchle strihy, umeleckosť, video pôsobí temne.

Po prednáškach nasledovala diskusia, vedená Peťom Šebom. Spíkri sa zhodli na tom, že online reklamy nemôžu byť príliš očividné. Ak hovorí iba “Sell, sell, sell”, bude mať na potenciálneho zákazníka pravdepodobne opačný efekt. Kampane by mali zdravo striedať ponuku produktu s upevňovaním značky v povedomí užívateľov. Na otázku, či je možné v rámci jednej reklamy ponúkať viacero produktov, Tomáš odpovedal negatívne. Ľudia nemajú radi príliš veľa odkazov v rámci jednej značky v jednom časovom období. Vtedy to nefunguje. Je to priam nemožné zaujať osobu viacerými produktami v jednom čase. Vtedy treba využívať viacero kanálov – sociálne siete, televíziu, časopisy a prispôsobiť produkt danému médiu. Skúšajte testovať kampane online. Máte výsledky predtým ako pôjdete do nákladnejšieho offlinu. Spíkri sa zhodli na tom, že keď je čas, je dobré zákazníkovi predostrieť presne to, čo chce, aj pomocou online testingu.

Read previous post:
Ocenenia Digital PIE rozdané. Agentúrou roka sa stala Zaraguza!

Včera večer, 2. marca, sa konalo druhé slávnostné odovzdávanie cien pre digitálne marketingové agentúry, Digital PIE. Galavečer sa konal v...

Close