Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Optimalizujeme SEO za hranicou webstránky

Tému optimalizácie webstránky na našom blogu uzatvárame článkom, v ktorom sa budeme venovať nastaveniu “off-page” SEO. Tieto techniky sa vykonávajú mimo samotnej webstránky, napríklad na sociálnych sieťach alebo “spriatelených” weboch. Kredibilitu vo vyhľadávačoch webu ovplyvňujú nepomerne viac ako “on-page” faktory, ktorým sme sa venovali v článku Ako byť vo vyhľadávači no.1?, no vyžadujú si viac času, pravidelnosť a kvalitný a zaujímavý obsah na priamo stránke.

 

Najdôležitejšie “off-page” SEO techniky sú:

  • linkovanie

  • social media marketing

 Vyhľadávače sa snažia od počiatku internetu príjsť na spôsob, ako užívateľom poskytovať čo najrelevantnejšie a najkvalitnejšie odkazy. Každý vyhľadávač má pre tento účel vyvinutý algoritmus, ktorý vyhodnocuje SEO faktory stránky. Off-page techniky za hranicami stránky predstavujú až 75% jej relevantnosti pre internetové vyhľadávače.

Akonáhle začnete dbať na SEO, dostanete sa do kolobehu, ktorým sa bude neustále zvyšovať kvalita webstránky. Viac referencií (prelinkov) o vašom webe zvýši návštevnosť, tá zaistí zmienky (Facebook liky, tweety, piny, atď.) a to prinesie zdieľania medzi podobne zmýsľajúcimi ľuďmi (cieľovkou). Úspešná stratégia vám zaistí nárast v hodnotení – vyššie SERP (Search engine results page) a PageRank – číslo od 1 do 10, ktoré indikuje dôležitosť v očiach Google. PageRank je vynález Larryho Pagea a Sergeya Brina, ktorí založili Google. Aj vďaka tomuto jedinečnému systému vyhodnocovania odkazov je Google tým, čím je – najobľúbenejším vyhľadávačom vôbec.

 

 Linkovanie

V prvom rade je potrebné uvedomiť si, že nejde iba o kvantitu linkov na iných weboch, ale aj o kvalitu. Inými slovami – nezáleží iba na počte externých prelinkov, ale najmä na tom odkiaľ tieto linky prichádzajú. Napríklad link z nášho blogu na  vašu stránku nebude mať v očiach vyhľadávača takú váhu ako link z blogu Matta Cuttsa, ktorý je bývalý riaditeľ kvality v Google. V každom prípade zmienky o vašom webe spolu s prelinkom na externých blogoch je veľmi užitočný indikátor, že na stránke sa nachádza kvalitný kontent.

Social Media

Sociálne siete sú veľkou a podstatnou súčasťou “off-page” SEO stratégie. Je to vlastne určitá forma linkovania. Čím viac sa o vás budú na sociálnych sieťach zmieňovať, tým viac návštev aj vyšší ranking dostane vaša stránka.

Spoločnosť BBC vytvorila pekný vizuál vykresľujúci ich SEO stratégiu.

 

Pomôcť pri optimalizácii vám môže aj detailnejší návod – 8 overených SEO praktík, ktoré nájdete tu.

Ultimátnu príručku pripravil aj web influencer a podľa Forbes jeden z 10 najlepších marketérov sveta Neil Patel.

Nesnažte sa vyhľadávače oklamať neetickými praktikami “Black Hat”. Kvalitný obsah, ktorý zaujme, budú ľudia zdieľať sami od seba. Postupne si získate dôveru väčších hodnoverných portálov, ktoré u seba umiestnia prelink na vašu stránku a takto budete postupne stúpať v rebríčku vyhľadávačov stále vyššie.

Read previous post:
Po druhýkrát servírujeme súťaž Digital PIE

Druhý ročník súťaže Digital PIE, ktorú organizujeme v spolupráci s TheMarketers.biz, je spustený! Minuloročný úspech súťaže digitálneho marketingu prekonal naše...

Close