Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Facebook Watch má v USA za sebou prvý štvrťrok

Facebook tento rok predstavil novú video platformu Watch. Prvú verziu majú zatiaľ k dispozícii iba užívatelia v USA, no môžeme očakávať, že čoskoro Facebook Watch obráti celý svet sociálnych sietí hore nohami. Podľa tvorcov môžeme od platformy na videá, seriály a live streamy čakať veľké veci.

Watch je k dispozícii na smartfóne, notebooku, desktope aj v app-ke na smart TV. Videá sú v podobe epizód seriálu, za sebou nasledujúce. Vo Watchlist-e majú useri seriály, ktoré “sledujú”, a tak nezmeškajú najnovšie epizódy. Zároveň si môžu nájsť nové zaujímavé videá a seriály podľa reakcií priateľov – najdiskutovanejšie videá, najvtipnejšie, keď ľudia pri sledovaní často použili LOL emoticon a tak ďalej. Vo Facebook Live videách sa ukázalo, že useri jednoducho zbožňujú zasahovať do videí svojimi komentármi a reakciami, a tak im to Facebook umožnil aj vo Watch. Bude to ako by ste seriál pozerali so svojimi priateľmi…takmer.

Watch bude príležisťou pre všetkých tvorcov, ktorí nájdu svoje publikum a vybudujú si komunitu followerov. Momentálne môže uploadovať svoje seriály iba limitovaný počet tvorcov, platforma je však na najlepšej ceste otvoriť sa všetkým a byť strojcom nemalých zárobkov. ,,Sme zvedaví, ako tvorcovia a marketéri využiju platformu na spojenie so svojimi fanúšikmi a komunitami,” oznámil Facebook na svojom blogu. Už teraz kúpil vysielacie práva na Major League Baseball game a užívatelia sa na Watch môžu tešiť aj na videá od National Geographic, Time Inc., NASA a NBA a to je iba prvá ochutnávka. Viac o seriáloch sa dozviete vo Facebook News Room.

Američania majú Watch k dispozícii od konca augusta. Facebook sa snaží priniesť platformu, ktorá by viedla užívateľov k pravidelnej návštevnosti a sledovateľnosti, na princípe televízneho sledovania či Netflixu. ,,Lojálne publikum, ktoré sa bude vracať na Watch, aby videlo najnovšie epizódy, bude sa zapájať, komentovať, odporúčať a vytvárať tak živú komunitu, je naším hlavným zámerom. Zistili sme, že správanie takejto komunity sa dá ľahko predikovať,” komentovala zámery viceprezidentka Facebook Watch Fidji Simo. Viac o plánoch a vývoji platformy v USA nájdete v článku v Business Insider.

Facebook Watch je ešte v plienkach, no je isté, že čo nevidieť poriadne zamieša karty ostatným video platformám, tvorcom seriálov a iných zábavných či náučných šou a aj nám marketérom. Možno už teraz je čas, aby ste začali rozmýšľať nad možným využitím tohto kanálu a na to, aby ste sa ponorili do tajov tvorby video kontentu.

Read previous post:
Vývoj online výdavkov

Najväčšia online mediálna agentúra na Slovensku DIGILINE spoločne s ADMA, kde je DIGILINE členom, pripravila prehľad výdavkov do online reklamy na...

Close