Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Digital Rulezz – brainstorming digitálnych kreatívcov na najvyššej úrovni

Najväčšia digitálna konferencia o internetovom a mobilnom marketingu je úspešne za nami! Digital Rulezz 2017 Adapt or DIE! priniesla marketérom a nadšencom množstvo inšpirácie, nových kontaktov a príjemne strávený deň v hoteli Doubletree by Hilton s afterparty v Umelke. Prednášky a workshopy spíkrov prebiehali v hlavnej sále a troch workshopových miestnostiach. Program bol nabitý zvučnými menami a zaujímavými témami, takže si účastníci mali možnosť precvičiť aj umenie time managementu, aby všetko postíhali.

Ako odborný garant konferencie sme tu aj my mali zastúpenie v podobe dvoch workshopov o tom, ako vyhrať Digital PIE a workshop s názvom Autentické. Smart. Inovácie. Digital PIE je prvé digitálne ocenenie na Slovensku, ktoré zastrešujeme my v spolupráci s TheMarketers.biz. Cieľom súťaže je komplexne ohodnotiť najlepšie projekty v oblasti digitálneho marketingu vytvorené slovenskými marketérmi. Vzhľadom na to, že sa súťaží v troch kategóriách, na workshop sme si prizvali 3 členov poroty posledného ročníka, aby účastníkom prezradili, ako sa stať horúcim kandidátom na výhru “digitálneho koláča” v jednotlivých kategóriách – Performance, Idea, Execution.

Marek Šulík z Visibility v kategórii Performace odporučil potenciálnym uchádzačom, aby vo svojich prihláškach uvádzali nielen informácie o samotnej kampani, ale aj čo je za ňou, v čom je výnimočná, a aby v popise stratégie išli naozaj do hĺbky. Porotcovia ocenia aj reálne čísla a rozpis budgetu. 

Martin Woska z TRIADu, ktorý mal aj prednášku v hlavnej sále na tému Ako technológia pomáha kreativite, dal know how ako správne svoju poňať kampaň v kategórii Idea. Nápad by mal byť unikátny, výstižne nazvaný, vierohodný, relevantný značke a jednoducho opísateľný. Treba myslieť na to, že nejde o samotnú kampaň, ale o case study o nej. “Je to reklama na vašu reklamu,” s úsmevom dodáva Martin.

O samotnej “Execution” prišiel porozprávať Martin Klempa z WEZEO. Svoj vstup začínal slovami: ,,Na konci dňa aj tak zožerie exekúcia ideu aj performance na večeru.” Môže byť výborný nápad aj plán, no keď ho nevieme patrične zrealizovať, všetko úsilie je zbytočné. Martin z WEZEO poradil, že ideálna prezentácia projektu je v podobe max 1-minútového videa, kde kandidáti ukážu celý príbeh, od samotného vzniku, vstupov, riešení a až po výstupy a aby si na tom dali záležať. Cena Digital PIE vznikla so zámerom, aby sa zviditeľnili kreatívne a originálne nápady, aby ocenenie inšpirovalo a rozhodujú o ňom zástupcovia jednotlivých digitálnych spoločností, takže ho udeľujú tí najkompetentnejší z kompetentných, veľakrát aj zo spoločností uchádzajúcich sa o digital PIE.

Najväčšie emócie v hlavnej prednáškovej sále vyvolal Michael Krivička, spoluzakladateľ spoločnosti THINKMOOD v New Yorku. Všetkých uchvátil svojimi neuveriteľne originálnymi a virálnymi videami. Michael je tvorcom najvirálnejšieho videa vôbec, ktoré malo 200 miliónov videní len za prvých 24 hodín a obletelo celý svet. Ak ste jednými z mála a ešte ste ho nevideli…

Michael si svojou prednáškou získal obdiv každého marketéra v sále. Rozhodne odporúčame pozrieť si aj iné videá z dieľne THINKMOOD. Co-founder spoločnosti prezradil, v čom spočíva ich úspech. “Focusujeme sa iba na jednu vec – kreatívny video content. Navrhujeme ho s úmyslom sharovateľnosti. Vymýšľame niečo vtipné, šokujúce a zaujímavé s pridanou hodnotou. Zároveň musí byť vierohodné, ľudia musia veriť, že je to skutočné. Nepoužívame digitálne efekty, všetko vytvoríme a používame autentické reakcie.” Ako ste si iste všimli vo videu, vedia to robiť skutočne uveriteľne. Michael aj prezradil extrémnu reakciu jedného účastníka “sketchu”, no to ostane radšej len medzi zúčastnenými v sále.:)

Na záver sme sa zúčastnili workshopu našich členských spoločností Core4, Hype a Triad Advertising na tému Autentické. Smart. Inovácie. O autenticite contentu na sociálnych sieťach porozprávali kreatívci Martin Polakovič a Iva Pacoňová z Core4. V článku vypichneme podstatu prednášky v zmysle “pravda predáva”. Čím dokonalejšie značka pôsobí, tým viac je podozrivá a menej vierohodná. Generácia “milénialóv”, pre ktorých sú sociálne siete prirodzenou súčasťou života, ignorujú tradičné reklamy a prvoplánové claimy. Chcú pridanú hodnotu, originalitu a skutočnosť. Aj preto sú tak populárne live streamy a stories na Instagrame. V rámci svojej prezentácie pustili aj kampaň Airbnb, nabitú emóciami, v ktorej reagovali na rasistické komentáre svojich užívateľov a zároveň sa ospravedlnili za dlhú reakčnú schopnosť na ne z ich strany.

 

Na to naviazal Marek Didák, spoluzakladateľ Hype, svojou prednáškou Ako tvoriť obsah v roku 2018, zameranou na tvorbu videí. V súčasnosti sú užívatelia na sociálnych sieťach zaplavení nekonečným množstvom kontentu od priateľov, značiek, médií, influencerov, atď. Základným platidlom digitálnej éry je pozornosť. Kľúčom k nej je pridaná hodnota v každom jednom poste, či už informačná alebo emočná. Prezradil aj niekoľko užitočných rád overených v praxi – 85% videí na fb useri pozerajú bez zvuku, preto musí byť vaše video funkčné aj tak. V Hype to riešia minimom hovoreného slova, prípadne titulkami. Štvorcové videá majú o 80-100% väčší engagement ako horizontálne či vertikálne. Sú totiž univerzálne a ľahšie všimnuteľné v News Feeds. Dôležitá je úplne prvá sekunda, ľudia nemajú pri scrollovaní viac času. 80% ľudí si radšej pozrie live video ako prečíta blog. Sociálne siete tlačia a zvýhoďňujú real time streamy. Marek odporučil zamerať sa na novú platformu Facebook Watch, ktorá na Slovensko ešte nedorazila. Pre marketérov to bude rozhodne veľká vec, preto by na to mali byť pripravení a “skillovať” sa v tvorbe videí. Viac informácii nájdete v prednáške.

 

Na záver prišla o inovatívnych metódach na sociálnych sieťach porozprávať Zuzka Tvarošková z TRIADu. Vo svojej prezentácii ukázala množstvo toolov, ktoré môžu značky používať na svoju prezentáciu. V roku 2011 užívatelia na Facebooku venovali postu v priemere 9 sekúnd, dnes je to 2 a pol. Nové formáty sú sociálnou sieťou podporované a zobrazujú sa väčšiemu počtu userov. Rozhodne sa oplatí nové možnosti využívať. Ak nebodaj nemá vaša značka účet na Instagrame, asap ho vytvorte a postujte Stories, ktoré majú veľakrát väčší dosah ako post na Facebooku. Uprednostnite kvalitu nad kvantitou. Práve v týchto časoch záplavy reklám na sociálnych sieťach má kreatívny, autentický a kvalitný kontent zmysel. Ukázala video, ako … šikovne “hackla” Stories na Instagrame. V social media sa kreativite medze nekladú.

 

Účastníci Digital Rulezz odchádzali z konferencie plní inšpirácie a pripravení nazbierať hodnotné kontakty na afterparty Party or DIE!, ktorá sa konala v Umelke. V príjemnej atmosfére s drinkom v ruke si mohli povymieňať dojmy a profily na LinkedIN. Sme veľmi vďační, že sme boli súčasťou tejto jedinečnej digitálnej udalosti. Už teraz sa nevieme dočkať Digital Rulezz 2018!

Read previous post:
Online Account Manager

Do nášho tímu v Bratislave hľadáme nového kolegu na pozíciu Online Account Manager. Ak sypeš z rukáva online marketingové trendy...

Close