Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Čo čaká svet digitálneho marketingu v novom roku?

Digitálny svet sa neustále rozvíja a technológie napredujú. Sociálne siete ponúkajú stále viac možností komunikácie so zákazníkom a osobnejší prístup. Marketingové spoločnosti musia byť naladené na vlnu inovácií a pripravené vedieť flexibilne reagovať na nové výzvy. Pozrite si prehľad noviniek, ktoré nás v 2018 v digitálnom svete čakajú. 

Ľudoprázdny Twitter vs. #InstaStories

Narozdiel od ostatných sociálnych sietí, ktorých návštevnosť sa v 2017 veľmi nezmenila, alebo mala rastúcu tendenciu, Twitter má za sebou ťažký rok. A pravdepodobne ešte ťažší pred sebou. Počet užívateľov na Twitteri v poslednej dobe kriticky klesá. Platforma sa snažila vyrovnať konkurencii prispôsobením sa… zo štandartného Twitter maxima 140 znakov môžu teraz užívatelia svoje statusy roztiahnuť až do 280 znakov, no zdá sa, že snaha nabrala práve opačný efekt. Značka sa krátkymi výstižnými postami odlišovala od ostatných. Niekedy bola pre marketérov výzvou vymyslieť tak krátky trefný text, no koniec koncov to bola zábava. Teraz Twitter stratil svoju jedinečnosť a odlišnosť, a ak to takto pôjde ďalej, postupne sa stratí úplne.

Narozdiel od toho LinkedIn v roku 2017 refreshol interface, ponúkol nové vylepšenia pre B2C aj B2B sektor a záujem o túto platformu neustále narastá. Takisto Instagram so svojou funkciou Stories prekonal Snapchat iba rok po jej vypustení. Momentálne má približne 800 miliónov užívateľov mesačne, čo je slušná fanúšikovská základňa. Veľa značiek si všíma na Instagrame väčší “engagement” ako na ostatných sociálnych sieťach. Instagram bude horúcim trendom digitálneho marketingu v roku 2018.

 

Na stratégiu (sedliackym) umelým rozumom

V 2017 nazbierali marketingové platformy množstvo informácii o návštevnosti, histórii vyhľadávania, patternoch a preferenciách za účelom priblížiť sa čo najviac zákazníkom… aby na základe týchto dát mohli vybudovať marketingovú stratégiu. Trendom roku 2018 by podľa Adobe mohli byť stroje, ktoré by vyhodnocovali vložené dáta a na ich základe robili marketingové rozhodnutia, namiesto nás. V článku na LinkedIn Artificial Intelligence and Content Marketing in 2017 sa dočítate čo všetko v rámci digitálneho marketingu zvládne umelá inteligencia minimálne tak dobre ako my.

 

Vlna influencerov

Za posledné roky sa influenceri ukázali pri rôznych typoch značiek ako veľmi užitočný marketingový nástroj. Podľa prieskumu plánuje až 84% marketérov využiť vo svojej kampani aspoň jedného influencera. Mladší zákazníci, najmä tzv “mileniáli”, oceňujú u značiek prirodzenosť a nenechajú si nič “vnútiť”. Influenceri slúžia na to, aby ľudí, prostredníctvom svojich kanálov na sociálnych sieťach, inšpirovali… že aj oni to chcú. 95% predajcov, ktorí vytvorili spoluprácu so “social media celebritou” verí, že je táto marketingová stratégia efektívna. Prečo tak dobre fungujú sa dozviete vo Forbes

 

 

Okrem toho sa môžeme tešiť na stále sofistikovanejší “adblock”. Google vyvíja nástroj Chromu, ktorý automaticky vypne vyskakovacie okná a autoplay videá, čo je skvelá správa pre užívateľov, no horšia pre marketérov. S novým rokom prídu aj nové pravidlá ochrany súkromia spotrebiteľov, ktoré zasiahnu najmä európsky trh. Nariadenie o ochrane údajov (GDPR) predefinuje ochranu súkromia. Mení sa aj prístup zákazníka pri zadávaní svojich osobných údajov, preto by sa firmy mali zamerať aj na informačnú bezpečnosť. Pri rýchlosti, akou sa technológie a trendy hýbu dopredu môžeme v novom roku očakávať množstvo zmien a výziev. Rok 2018 prinesie množstvo digitálnych prekvapení, na ktoré sme zvedaví.

Read previous post:
Facebook Watch má v USA za sebou prvý štvrťrok

Facebook tento rok predstavil novú video platformu Watch. Prvú verziu majú zatiaľ k dispozícii iba užívatelia v USA, no môžeme...

Close