Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Zmení virtuálna realita povahu sociálnych sietí?

Rozšírená realita sa pomaly ale iste “rozširuje” aj do našich smartfónov a každodenného života. Nepotrvá to ani tak dlho, ako sme si mysleli. Virtuálna realita sa zatiaľ primárne využíva v počítačových a mobilných hrách, no zdá sa, že svoje uplatnenie nájde aj vo svete social media.

 

Vzhľadom na to, že Facebook vlastní firmu Oculus, ktorá sa zaoberá vývojom softvéru a hardvéru na podporu virtuálnej reality, môžeme očakávať, že sa rozšírená realita stane bežnou súčasťou našej obľúbenej sociálnej siete. Mark Zuckerberg nedávno predstavil novú FB platformu podporujúcu virtuálnu realitu, Facebook Spaces, ktorú pomocou live streamu prezentoval bežným užívateľom. “Transportoval sa” do Puerto Rico, na Mesiac a domov ako zvláštna kreslená postavička Mark. Live stream v 2D žiaľ postrádal autentický VR zážitok a ohlasy boli skôr negatívne, čo Zuckerberg neskôr komentoval: ,,Keď ste vo VR, okolie sa zdá byť celkom skutočné. Tento pocit sa však neprenáša na ľudí, ktorí sa na vás pozerajú v 2D. Na tom musíme ešte popracovať.”

 

 

Ak sa podarí prekonať túto bariéru, môžeme očakávať, že Facebook Spaces opäť prevráti digitálny marketing hore nohami. Už teraz môžu bežní užívatelia v Spaces reagovať emoticonmi alebo komentovať stream. Účastníkom vo virtuálnom svete potom smajlíci a komenty lietajú priestorom, v ktorom sa práve nachádzajú.

 

Predstavte si tie možnosti… radi fotíte a pozeráte si dychberúce zábery prírody na stene. So Spaces sa budete môcť do fotografie priam premiestniť a doslova “ohmatať” napríklad kvalitu fotoaparátu, ktorým bola príroda zachytená. Na takéto niečo si samozrejme budeme musieť ešte počkať, no sme na najlepšej ceste vyskúšať si produkty “na vlastnej koži” z pohodlia gauča. Veď už teraz si môžete dať virtuálne rande na Mesiaci s kamarátom v Austrálii, pokiaľ máte k dispozícii VR komponenty.

Read previous post:
Budovanie značky na Facebooku

Radi by sme nadviazali na poslednú prednášku tohtoročných digitálnych chuťoviek a zhrnuli si, ako čo najefektívnejšie budovať brand na sociálnych...

Close