Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Social media ako hlavný chod digitálnych chuťoviek

Posledné tohtoročné digitálne chuťovky, ktoré sa venovali téme sociálnych sietí, sú za nami. Kaviareň FoxFord na Obchodnej sa vo štvrtok ráno naplnila mladými ľuďmi, lačnými po vedomostiach z oblasti social media, a chutných raňajkách, ktoré sa s chuťovkami už tradične spájajú. Pre vás, ktorí ste si nestihli prísť vychutnať atmosféru naživo, máme report z akcie aj s jednotlivými prednáškami expertov z PS: Digital, Zaraguza a TRIADu. 

Digitálne chuťovky otvoril Róbert Szabó z PS:Digital svojou prednáškou Explore Feed, či Explore Shit? Nová funkcia Facebooku strpčila marketérom život. Výhodou je, že spravodlivo a všetkým rovnako. „S Explore Feed padli čísla každému rovnako, Facebook nerobil rozdiely. Väčšine stránok padol organický reach dole o polovicu,.. všetci šli rovnako dole,“ komentoval vzniknutú situáciu na “Facebook trhu” Róbert Szabó. Podrobnejšie informácie a čísla, spôsobené Explore Feedom nájdete v prednáške.

Druhou chuťovkou bola prednáška social media špecialistu Martina Rajca zo Zaraguza. Témou bolo FB video ako nový žáner. Martin prezradil množstvo užitočných informácii pri tvorbe videí za účelom prezentovať brand. ,,V dnešnej dobe informačného pretlaku je video výborná tool ako veľa a rýchlo zdeliť. Video však nemôže byť dlhé… 5–min video je ako 500-str kniha, z ktorej si každý prečíta len úvod. User, ktorý bude pozerať video, ide s najväčšou pravdepodobnosťou po ulici a vy ho musíte zasiahnuť za veľmi krátky čas. Rátajte s tým, že to bude pozerať na mobile za pochodu, čiže desktop ani nesledujte. Rozmer videí môžete pokojne prispôsobiť obrazovke smartfónu.” Prezradil, že ideálna dĺžka promo videa sa počíta v desiatkach sekúnd a pri meraní úspešnosti nestačí pozerať iba na čistý dosah, tieto čísla totiž vedia pekne zavádzať. ,,Podporujte videá reklamou, no nepozerajte iba na reach, pretože FB ukáže video aj ľuďom, ktorých absolútne nezaujíma. Zamerajte sa na dopozerateľnosť. Dopozerateľnosť znamená, že samotný zásah bude väčší,” radí “socialista”zo Zaraguza.

 Na záver prišli porozprávať o tom, ako kvalitný obsah pomáha dlhodobo budovať image značky Zuzana Tvarošková z TRIADu a Zuzana Benková, brand manager z Pernod Ricard, ktoré majú za sebou úspešnú spoluprácu na budovaní brandu Becherovka. S kampaňou Atelier Becher dosiahli skvelé výsledky a rady sa podelili o svoj know-how. ,,Ľudia nemajú problém sharovať vás branding, pokiaľ je prirodzený a zaujímavý. Becher Atelier bol neuveriteľne úspešnou kampaňou, pri ktorej Becherovka omladla!”

Je dôležité generovať kvalitný content, aj keď je jasné, že každý post nemôže byť perfektný po všetkých stránkach. Branding nemôže pôsobiť násilne. ,,Useri by nemali byť tlačení k sharovaniu. Vec, ktorá sa im prirodzene páči, budú zdieľať s priateľmi sami od seba. Dôležité je prepájanie online sveta s „offlinom“.” Zuzka prezradila, že veľmi užitočným nástrojom na prezentovanie brandu s brutálnym reach sú #instastories, ktoré zvyknú marketéri podceňovať. Mnohí ich vôbec nevyužívajú, čo je veľká škoda, pretože zo stories na Instagrame mali viac preklikov na stránku ako z iných zdrojov. Konkrétne príklady postov a postupu budovania brandu nájdete v prezentácii.

 #socialmedia digitálne chuťovky boli skvelou bodkou za všetkými tohtoročnými chuťovkami, ktoré sa tešia stále väčšiemu záujmu, čo zas nesmierne teší nás. Chceme sa poďakovať nášmu mediálnemu partnerovi Sketcher.sk, vďaka ktorému vie o akcii stále viac ľudí. Aj na Sketcheri nájdete report z digitálnych raňajok opäť z nového uhla pohľadu.

Read previous post:
Digital Rulezz 2017 – Adapt or DIE!

Koniec novembra v Bratislave sa bude niesť v znamení digitálneho marketingu. V DoubleTree by Hilton Hotel sa 29.11. uskutoční už...

Close