Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Budovanie značky na Facebooku

Radi by sme nadviazali na poslednú prednášku tohtoročných digitálnych chuťoviek a zhrnuli si, ako čo najefektívnejšie budovať brand na sociálnych sieťach, konkrétne na Facebooku, ktorý je u nás najsilnejšou zbraňou na zvyšovanie digitálneho povedomia. Aj napriek kontraproduktívnym snahám “Prieskumníka”.

 

Mať firemný profil na Facebooku je už samozrejmosťou, no samotná page nestačí. Konkurencia je na všetkých frontoch veľká a useri vyberaví. Je potrebné si jasne identifikovať cieľovku, stratégiu a zvoliť “brand voice”, ktorým sa budete svojim followerom prihovárať. Kvalitný content je alfa a omega firemnej stránky. Samozrejme, že každý post nemôže byť nominantom na súťaž v kreativite, no každý jeden by mal mať “niečo do seba”. To, čo sharujete musí mať edukatívnu alebo zábavnú funkciu.  Hlavne sa nesnažte iba predávať, to je najrýchlejšia cesta, ako sa zbaviť followerov. Inšpirujte sa napríklad postami od TRIADu pre O2, kde si pre svoju kampaň zvolili ako maskota rozkošného uškatca.

Buďte followerom čo najbližšie. Reagujte na správy hneď ako to bude možné, komentujte, interagujte. Vypnite PR jazyk a konzervatívnu korešpondenciu a píšte ako človek. Ľudia na sociálnych sieťach očakávajú osobný prístup, ako už evokuje samotný názov. Aj keď možno máte pocit, že váš produkt je seriózny, vtipný post môže mať len pozitívny dosah.  #beSocial. Práve “osobné posty”, s ktorými sa followeri vedia stotožniť, majú najväčší organický dosah. Niet nad spontánny share… Vyzývajte ich k reakciám ako to robí Zaraguza vo svojej kampani pre brand Kofola.

Nekupujte ľudí, získavajte si ich. Vybudovať Facebook stránku s množstvom interakcií zadarmo je dnes už čistá utópia. Vyhnite sa však “nákupu fanúšikov”, väčšinou sa jedná o mŕtve účty, v najlepšom prípade reálnych ľudí, ktorých vaša page nebude absolútne zaujímať. Investujte do promovania originálnych postov. Vďaka tomu sa zjavia ľuďom, ktorí o vás nepočuli, no ak ich post zaujme, zareagujú, čo spustí reťazovú reakciu. V boostovaných príspevkoch to zbytočne nepreháňajte s textom, pretože to len obmedzí možný dosah. Experimentujte s rozpočtom a cieľovkou, hrajte sa a hľadajte patterny. Užívatelia sú masa, ktorá reaguje určitým spôsobom a je na vás, či odhalíte ako jej čo najviac ulahodiť.

Prispievajte so železnou pravidelnosťou aspoň niekoľkokrát do týždňa +/-. Samozrejme, nie vždy “to ide”, vtedy radšej nepostujte nič, ako by ste mali otravovať svojich followerov. Posty je ideálne plánovať dopredu a nebyť tak v strese. Čím viac followerov, tým väčšia zodpovednosti. Inšpiráciu hľadajte na každom kroku, buďte svojskí a aktuálni. Zopár tipov nájdete aj tu. Množstvo inšpirácie a užitočný know how môžete získať na eventoch a prednáškach o social media, ktoré pravidelne organizujeme v spolupráci s našimi členskými agentúrami.

Read previous post:
Špecialista PPC kampaní

Zima je za rohom, uchmatni si teplé miestečko vo Visi! Tentokrát hľadáme PPC špecialistu do nášho Performance tímu, ktorého lákajú...

Close