Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Sú výhody videa v digitále už naozaj také silné, že odstavia TV?

Áno. Vo väčšine článkov je rozuzlenie na záver, my ho hovoríme ihneď. Pretože presne takáto skratka reflektuje dobu a digitál.

Prečo sme pozerali televíziu a prečo sme v nej inzerovali

Odhliadnime od osobných dôvodov, motivácii a potrieb, ktorých môže byť nepreberné množstvo a ich vysvetľovanie je skôr psychologickou témou. Hlavným dôvodom, prečo pozeráme televíziu je určitý druh zaujímavého obsahu (program). Tento pre nás zaujímavý obsah je prerušovaný pravidelným blokom nezaujímavého obsahu (reklamou). Samozrejme nie je žiadna novinka, že televízie existujú a financujú ten zaujímavý obsah z predaja toho nezaujímavého a aby boli ziskové, človek musí akceptovať stále väčšiu mieru práve toho nezaujímavého. To prechádza do extrémov a preto niekedy pobavia pravdivé komentáre ako „nenávidím, keď je moja obľúbená reklama prerušovaná filmom“.

Ak chceme mať pôžitok z čistého obsahu, nie je problém – nebude to však zadarmo. Úspech služieb ako Netflix ukazuje, že ľudia nemajú problém zaplatiť za kvalitný a autorský obsah ak ho budú mať dokonca bez reklám, ešte lepšie. Situácia, v ktorej sa aktuálne nachádzajú televízie je teda komplikovaná a rozhodne im ju nezávidíme.

Prečo teraz preferujeme online video reklamu a do nej investujeme stále viac

1) Je pre nás ľahšie akceptovateľná ako televízna.

Online rozdiel medzi programom a reklamou ako ho poznáme z televízie stiera a urovnáva ten brutálny rozdiel, kedy pozeráte napínavú scénu akčného filmu a do toho vtrhne patnásť minút reklám. Efektívna online reklama – v tomto prípade video – je servírovaná ako natívna súčasť alebo doplnok obsahu, ktorý vás zaujíma. Okrem toho: uvedomili ste si niekedy, že všetky videonávody či recenzie na produkty sú vlastne kontinuálne vysielaná reklama, ktorú dobrovoľne pozeráte? A jediný dôvod, prečo to vnímate rozdielne ako „ten rušivý nezaujímavý obsah“ v televízii je ten, že ste sa ho dobrovoľne rozhodli pozerať? A čo dokonca viac, zdieľate ho ďalej?

2) Je pre nás ľahšie odmietnuteľná ako televízna

Ak nás aj táto reklama vyruší, je rozhodne kratšia ako v televízii a vo veľa prípadoch je možné ju preskočiť. Zvykli sme si na všetko reagovať, teraz máme dokonca možnosť priamej interakcie s reklamou. A to nehovoríme len o možnosti zdieľania ak sa nám páči, či komentáru ak sa nám nepáči, ale aj o možnosti označenie „toto nie je pre mňa“ a tak zamedzenia zobrazovania toho istého videa.

3) Je pre nás ľahšie merateľná ako televízna

Dlhé trvanie televíznych reklamných blokov vytvára v skutočnosti pre zadávateľov ilúziu zásahu cieľovej skupiny, pretože skutočný počet reálnych ľudí nie je možné zmerať. Naproti tomu v digitále vieme presne povedať, kto video videl, kedy skončil s pozeraním, správnym nastavením reklamy zamedziť aj opakovaným prezretiam a tak šetriť rozpočet. Všetko dostupné ihneď, instantne, pripravené na vyhodnotenie a úpravy, ak sú potrebné.

Read previous post:
Video je esenciálna súčasť vašej marketingovej stratégie

Oproti ostatným formátom má niekoľko dôležitých výhod. Predstavíme vám ich. Ľudia sa dnes dokážu sústrediť priemerne len osem sekúnd, pričom...

Close