Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Pár slov o influenceroch v marketingu

Prečo sú dnes influenceri obľúbenejší než niektoré celebrity? Majú influenceri svoje miesto v digitálnom marketingu? Môže mať influencerský zisk s nižšou cenou za interakciu vyššiu návratnosť investícií ako generická celebrita? 

influencer-marketing

Zdroj

Influenceri sú vlogeri, blogeri, youtuberi, skrátka ľudia, ktorí vďaka originalite a kreativite vedia zaujať svoje publikum. Influenceri tvoria originálny vlastný obsah, ktorý následne šíria cez vlastné kanály. Vedeli by sme vymenovať (aj zo slovenskej scény) hneď niekoľko z nich :)

Zaujímavé na influenceroch je to, že každý z nich začína rovnako. Na začiatku majú nula fanúšikov. Intenzívnou prácou na projektoch a budovaním svojho mena majú šancu byť veľmi obľúbenými pre mnohých fanúšikov. Môžu byť zároveň aj akceptovaným reklamným nosičom.

Rozdiel medzi celebritou a influencerom je v tom, že influencer ide sám za svojimi fanúšikmi, zatiaľ čo celebrita sa spolieha na médiá ako na zástupcov fanúšikov. 

Influencer marketing

Na internete môžeme nájsť kopec štúdií o tom, že každý investovaný dolár do kampane s influencerom je zhodnotený až 6,5-násobne. Podľa mnohých odborníkov marketingu ničí influencer marketing zaužívané stereotypy v reklame. Môže vďaka influencerom lepšie penetrovať naša cieľová skupina? 

Základom úspešnej influencer kampane je nájsť také spojenie influencera a značky, ktoré prinesie efekt obom stranám. Prvotriedny influencer = prvotriedna služba alebo produkt. Aké výhody so sebou influencer marketing prináša?

  • firmy nemusia investovať veľké peniaze do kúpy mediálneho priestoru
  • fanúšikovia influencerom dôverujú a sledujú ich
  • kampaň dosahuje vysoké konverzie na predaji (We wish)
  • kampaň má veľmi silný organický dosah
  • influenceri komunikujú prostredníctvom viacerých kanálov
  • vytvárajú pravidelný obsah
  • influenceri podávajú merateľné výsledky
  • predstavujú symbol významnej referencie
  • nepôsobia ako reklama – niekedy áno, ale iba trochu :)
  • sú zábavní, trendy a cool

Nasledujúce videá prinášajú novodobé celebrity aka influencer marketing značiek :)

Afinita v influencer marketingu

Značky pri hľadaní vhodného influencera často pozerajú na to, koľko má followerov. Nemal by to byť však jediný rozhodujúci ukazovateľ.  Dôležitý by nemal byť len počet influencerov, ale aj ich odbornosť či dôveryhodnosť – afinita. Niektoré štúdie považujú za influencerov s najlepším engagementom tých, ktorí majú medzi 10 – 100-tisíc followermi.

Influencer marketing

Zdroj

Influenceri môžu značkám a ich produktom pomôcť, čoho výsledkom môžu byť : zvýšenie engagementu, posilnenie posolstva či dosiahnutie vysokých konverzií. Mala by byť miera reklamného posolstva v contente influencerov v primeranej miere, aby nedošlo k unfollow či prípadnému znechuteniu publika? V niektorom ďalšom článku sa budeme venovať problematike merania influence marketingu :)  

Autor: M. Kušnír

Read previous post:
PPC špecialista, zdvihni ruku

Chceme, aby si sa stal súčasťou VISItímu. Performance tím vo VISIBILITY hľadá novú, skúsenú posilu. Ak máš za sebou nejednu...

Close