Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Č ako Chatbot

Dobrý deň, čakajte na linke, ste v poradí. S počítačovým programom Chatbot už nebudete musieť platiť za drahé hovory na zákaznícke centrá, kde často voláte s unaveným a zdeprimovaným callcentristom. Chatbot je automatizovaný systém zákazníckej podpory a interaktívneho prístupu vždy optimistický a nevytočiteľný :)  

Aplikácia šikovných pravidiel konverzácie

Prvý chatbot vytvoril istý pán Weizenbaun v 60. rokoch minulého storočia. Volal sa Eliza. Veľký moment pre chatboty prišiel minulý rok v apríli. Facebook vtedy sprístupnil svoju komunikačnú platformu Messenger vývojárom pre tvorbu vlastných chatbotov. 

Spomínate si ešte na prvých chatbotov? 

elizabot chatbot

Zdroj

alicebot

Zdroj

word chatbot

Zdroj

ludvik chatbot

Zdroj

Od chatbota by sme väčšinou mali očakávať rýchlu a praktickú službu, respektíve pomoc či informácie. Pri hľadaní obrázkov v Googli vieme, že po zadaní slova strom nám obrázky nevyhľadáva človek na druhej strane, ale servíruje nám ich Google strojovo. Podobne fungujú aj chatboty. Komunikujú s ľuďmi pomocou umelej inteligencie, potichu 24/7. Pekne počkajú na odpoveď aj niekoľko minút. Nerozhnevá ich ani tá istá otázka.

Využitie chatbotov

V prípade, že chceme vedieť otváracie hodiny obchodu, nemusíme túto informáciu hľadať niekoľko sekúnd na internete (v tých lepších UX prípadoch). Ak sa na to opýtame chatbota, akoby sme sa rozprávali priamo s obchodom J Zaujíma nás dostupnosť produktu a jeho cena? Pre chatbota žiadny problém. Prečo by sme mali najprv hľadať webovú stránku, otvárať ju, pátrať po kategórii zákazníckej podpory, kliknúť na časť najčastejších otázok a hľadať či je tam uvedená otázka, ktorá nás zaujíma? Otázku vieme priamo položiť chatbotovi. 

Pozrite si case study o tom, ako prvý chatbot na Slovensku domény registroval: 

Do pozornosti dávame aj tento článok o tom, ako môže chatbot Karim poskytnúť pomoc utečencom. Televízna spoločnosť CNN vytvorila chatbota, ktorý nám vyfiltruje len tie správy, ktoré nás zaujímajú. Ide o akéhosi moderného nástupcu RSS. Komunikáciu s ním je znázornená na obrázku nižšie:

O tom, na čo si treba dávať pozor pri vytváraní chatbota písala naša členská agentúra v tomto článku.

chatbot

Zdroj

Ľudia si už začínajú zvykať, že chatbot je častokrát rýchlejšia služba než zákaznícke centrum. Navyše je zadarmo. Chatboty nenahradia ľudí úplne. Môžu aspoň vo väčšine prípadov firmám pomôcť znížiť personálne náklady, a zákazníkom rýchlejšie poradiť. A nielen to J Má chatbot perspektívu do budúcna? 

Autor: M. Kušnír

Read previous post:
SCR showreel 2016

Prišiel čas predstaviť vám nový SCR showreel 2016! 

Close