Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Čo ponúka virtuálna realita? Treba sa jej báť? Aký má súvis s Forrestom Gumpom?

Virtuálnu realitu (VR) môžeme považovať za platformu, ktorá mení online svet. Dokážeme vďaka nej uniknúť z bežného života a meniť zaužívané tradície v komunikácii. Je VR akýsi online teleport v čase a priestore?

Virtuálna realita 11

Zdroj

„Dear God, make me a bird. So I can fly far. Far, far away from here,“ je známa veta Hanny Hall (Young Jenny Curran) z filmu Forrest Gump (1994). V známej scénke, v strachu prosí Jenny Boha, aby ju premenil na vtáčika, aby mohla spolu s Forrestom utiecť – odletieť veľmi veľmi ďaleko. Keby vtedy existovala virtuálna realita, Jenny by mohla byť v sekunde na inom mieste. Nehovoríme o žiadnom teleporte.  Vďaka virtuálnej realite  je dnes možné byť aj okrídleným vtákom a letieť na druhú stranu zemegule. Samozrejme len vo virtuálnom svete.

Virtuálna realita 2

Zdroj

Jedným z najnovších trendov v oblasti technológií a online digitálneho sveta je virtuálna realita. Špeciálne okuliare a mobilná obrazovka zmenia bežný svet na 360˚ virtuálny priestor plný zábavy.

Unikátnosť VR

Virtuálna realita vie sprostredkovať zážitky, ale aj napríklad vytvárať či upravovať svoju vlastnú identitu. Aplikácia Spaces je virtuálna realita z dielne Facebooku dostupná prostredníctvom okuliarov Oculus Rift a Touch. Facebook Spaces je k dispozícii na stiahnutie v betaverzii.

Virtuálna realita 3

Zdroj

Kto by bol kedy povedal, že raz budeme môcť virtuálne kresliť so svojím kamarátom niekde vo vesmíre. Virtuálny svet nie je nudný. Môžeme v ňom používať selfie tyč, fotografovať seba samého a následne zdieľať fotografiu z virtuálneho sveta na sociálnej sieti. Fyzicky vzdialení jedinci spojení v jednom virtuálnom priestore môžu robiť virtuálne športy či oslavovať narodeniny.

Virtuálna realita 4

Zdroj

VR podľa Google: Okuliare z kartónu a smartfón

Veľký marketingový potenciál majú okuliare vyrobené z kartónu – Google Cardbord. Kartónový rám je zároveň nosič smartfónu s aplikáciou pre virtuálnu realitu. Okuliare je možné využiť ako nástroj propagácie značky. Rám z kartónu môže plne korešpondovať s firemným dizajnom. Spolu s vlastnou firemnou virtuálnou aplikáciou obsahujúcou produkty firmy môžeme dosiahnuť efektívnu marketingovú online komunikáciu. Ako efektívne využila spoločnosť Volvo okuliare Google Cardbord, si môžete pozrieť v tomto videu.

Virtuálna realita 5

Zdroj

Kampane s využitím virtuálnej reality

Je možné prostredníctvom virtuálnej reality a írskeho piva zmeniť nedôverčivosť Gruzíncov k prehnaným sloganom pivných značiek? Áno, je to možné. Slogan pivnej značky Old Irish: „Discover the real teste of Ireland,“ bol naplno zrealizovaný zážitkom spojeným s virtuálnou realitou. Kampaň agentúry Leavingstone propagovala írske pivo a írsky turizmus. Náhodne osloveným ľuďom nasadili VR okuliare. To, aký pivný koniec virtuálni turisti zažili by asi nikto nečakal. Viac v case study kampane.

Virtuálna realita 7

Zdroj

Podobných kampaní s využitím virtuálnej reality je viac. Značka The North Face zmenila virtuálny zážitok na vzrušujúcu realitu. Záprah psov spoza okuliarov sa po ich odňatí zmenil na divokú jazdu na saniach so psím sprievodom naprieč uličkami obchodného centra. Video sa skutočne oplatí pozrieť.

Virtuálna realita 7

Zdroj

Kampaň od Samsungu Connected with what you love spojila rodinu. Video zachytáva, ako môže virtuálna realita lásku a city prenášať aj napriek veľkým vzdialenostiam.

Virtualna realita cover 2

Zdroj

Virtuálna realita môže zmeniť pohľad na hranie hier, pozeranie filmov (aj porno), cestovanie, vzdelávanie, koncerty, obchodovanie či prácu. Čo tak urobiť si deň virtuálnej reality, a len tak uniknúť do sveta zábavy? Na začiatok by sme však, asi, mali vytvoriť virtuálny remake k filmu Forrest Gump, aby sa Jenny nebála. Ani my sa, preto, nebojme virtuálnej reality.

Autor: M. Kušnír

Read previous post:
PHP Developer na parttime/živnosť

V SCR hľadáme PHP Developera na polovičný úväzok, resp. parttime alebo živnosť. Pripravené miesta máme v Banskej Bystrici aj Bratislave.  ...

Close