Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

YouTube opäť bojuje o priazeň divákov

Pripravuje originálne programy dostupné pre všetkých a zadarmo.

Bitku o online video vedie červená sociálna sieť najmä s Facebookom. Predháňajú sa vo fičúrkach, v meraní a vyhodnocovaní výsledkov aj v reklamných formátoch.

V nasledujúcom roku sa však video magnát chystá otvorene bojovať proti Netflixu, Amazonu či klasickej televízii s nákladnou produkciou vlastného obsahu. Oznámil to v piatok na konferencii NewFronts v New Yorku.

Náznaky sme mohli pozorovať už koncom februára 2017, kedy vyšla YouTube TV s live prenosmi športových kanálov a úspešných seriálov. Za 35 dolárov mesačne môžu obyvatelia niektorých amerických štátov sledovať až 40 televíznych staníc a užívať si nekonečný cloud na nahrávanie zmeškaných dielov seriálu.

Najnovšie plány video giganta sa zameriavajú viac na vlastnú tvorbu než vysielanie cudzieho obsahu. Podľa skúseností vieme, že je to funkčný model. Otázne je, či bude nová taktika fungovať aj vyhľadávaču, na ktorom už 12 rokov hľadáme výhradne cudzí obsah.

YouTube by mal podľa Bloombergu v budúcom roku investovať stovky miliónov dolárov na produkciu 40 originálnych shows. Novo vzniknuté programy by mali byť dostupné zdarma a pre všetkých. Nebude potrebné kupovať si členstvo v Red ani TV, ale budeme musieť strpieť reklamy.

Prvé kontrakty by mali dostať známe osobnosti, ako napríklad herec a zabávač Kevine Hart alebo moderátorka svojej vlastnej show na NBC, Ellen DeGeneres. Portál The Verge spomína dokonca aj Katy Perry a Demi Lovato.

Zbavíme sa konečne televízie a budeme sledovať len digitál? Napíšte nám na Facebook, čo si o tom myslíte vy.

Autor: Laďo Macko

Read previous post:
Close