Zavrieť

Členovia ADMA

Core 4 Digiline digitask Diorama ecake elite
Hype NetSuccess Paravan Interactive Performics pizza seo ps digital
Riesenia com SCR Triad advertising Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Prvý #chutnystream 2017

Riešili sme performance marketing a e-commerce.

Naše tradičné dvojhodinové posedenie vo Foxforde na Obchodnej, #digitalnechutovky sme dnes odštartovali po prvý raz v roku 2017. So 40 poslucháčmi a troma spíkrami sme sa dozvedeli skvelé informácie pre začiatočníkov vo výkonnostnom marketingu a majiteľov e-shopov. Prvý sa nám predstavil:

Michal Petrík z agentúry NetSuccess na tému “Prečo nestačí oslovovať zákazníkov len v čase, keď sú pripravení k nákupu”

Michal nám vysvetlil, že ak cielime reklamy len na ľudí, ktroí su pripravení nakupovať, odrežeme si z publika ľudí, ktorí by so správnymi stimulmi mohli nakúpiť neskôr. Ukázal nám model STDC, teda See Think Do Care. 

Vo fázach See a Think si budujeme povedomie o značke, dostávame sa do hľadáčika. Ak je spotrebiteľ v prvom kroku, pozerá si produkty, ale nemá v úmysle nič kupovať. Vidí nás. Vtedy mu potrebujeme ukazovať, čo všetko ponúkame, koľko to stojí a inšpirovať ho hľadať si informácie na našej stránke. Vôbec netlačíme na konverzie. Michal nám tento model demonštroval na svojej Case Study pre dovolenky.sme.sk. Vo fáze See použili displayové formáty GDN a videoreklamu na Youtube.

V druhej fáze už používateľ začína porovnávať rôzne značky, predajcov a rozmýšľa o možnostiach nákupu. Chceme sa mu pripomenúť, že už nás videl a využiť situáciu, kedy si informácie vyhľadáva. Preto v NetSuccess na túto fázu použili okrem GDN aj reklamu vo vyhľadávaní na Googli. 

Fáza Do je už naozaj o konverziách. Spotrebiteľ je rozhodnutý, že chce nakúpiť, chystá sa konať. Vtedy je podľa Michala najlepšie zaútočiť s remarketingom a stále udržať reklamu vo vyhľadávaní. Pre potenciálnych záujemcov o dovolenku mali pripravené kreatívy s last minute dovolenkami, zacielenými podľa predošlého záujmu o konkrétne destinácie.

Po nákupe sa však už dávno vzťah so zákazníkom nekončí. Chceme sa oňho starať, preto máme aj fázu Care. Minulým zákazníkom pripomíname výhody našich produktov, ukazujeme im spokojnosť a cielime na opakované nákupy. V Case Study sme videli, že dovolenkári v roku 2015 neposlali žiadnu reklamáciu, a tak to mohli v agentúre použiť ako argument do displayov v GDN a do reklamy v Gmaili.

Výsledky a ďalšie informácie nájdete v Michalovej prezentácii:

 

Vladimír Macko z RIEŠENIA.COM s témou “Porovnávače cien ako jeden z najvýraznejších performance nástrojov”

Druhá prednáška bola určená všetkým e-shopistom, ktorí rozmýšľajú o vstupe na porovnávače cien. Vlado nám ukázal, že na Slovensku, v Česku aj v Maďarsku vládne Heuréka mocnou rokou. Ovláda až 80% nášho trhu, 56% Českého a 58% Maďarského (pod názvom arukereso.hu). Je dôležité vedieť, ako sa vyvíjajú práve tieto dva trhy, pretože pre slovenské biznisy je bežná prax expandovať najprv do Českej Republiky a následne do Maďarska.
Vďaka tomuto masívnemu podielu odporúčal Vlado každému začať práve na Heureke a až potom sa skúsiť akreditovať na ďalších porovnávačoch, ktoré na Slovensku máme (najnakup.sk, pricemania.sk, glami.sk …). Záleží to aj od produktu, ktorý predávate. Najviac sa na porovnávačoch predáva elektronika, potom biela technika a 14% koláča zaberá kategória ostatné, kam môžete zaradiť prakticky čokoľvek. S menšími podielmi nakupujeme vybavenie do domu a záhrady, detký tovar a oblečenie.
Tiež sme sa dozvedeli, že pre úspech na Heuréke je dôležité mať kvalitný e-shop, dobrý XML feed a správne si napárovať produkty s kategóriami v porovnávači. Potom potrebujete zbierať dobré reviews, na základe ktorých môžete dostať badge “Overené zákazníkmi”. Je to odmena za to, že si udržíte priemer hodnotenia nad 90% po dobu 90 dní. 
Tajná informácia od Vlada je, že najviac sa oplatí platiť za druhú pozíciu v porovnávači. Je viac klikaná a preklik stojí menej.
Všetko si môžete pozrieť v prezentácii:

 

Marcel Machovič z VISIBILTY na tému “SEO pre ecommerce projekty v roku 2017″

Posledný nám prednášal Marcel a vysvetlil nám základné chyby každého e-shopu. Tie najťažšie, ktoré priamo ovyplvňujú pozíciu na Googli, nám podrobne vysvetlil:

duplicitný obsah, pretože Google nemá rád keď je niečo na webe dvakrát a ešte horšie, ak je to isté na dvoch weboch. Publikujte unikátny obsah,

nesprávna indexácia, pretože ak Google nevie, čo sa na vašej stránke nachádza, nemôže to ukazovať vo výsledkoch vyhľadávania),

zbytočné presmerovania, pretože presmerovanie trvá zbytočne dlho a nasledujúca vážna chyba je

slabá rýchlosť načítavania webu, čo znamená viac ako 2-3 sekundy. Používatelia nechcú čakať a Google nechce nahnevaných používateľov

chýbajúca Canonical URL, ktorá dokáže hierarchicky zoradiť podstránky k jednej materskej adrese a vo výsledkoch vyhľadávania vyhadzovať len túto,

responzivita, pretože 30% používateľov je mobilných a potrebujú len tú najlepšiu skúsenosť.

Na každú chybu nám tiež odporučil nástroj, ktorý nám ju pomôže odstrániť, aj keď nemáme práve doktorát zo SEO: Redirect Path rozšírenie do internetového prehliadača rieši presmerovania, Google mobile friendly rieši responzivitu, Google page speed poradí s rýchlosťou načítavania, Google Search Console pomáha s indexáciou a ScreamingFrog vám pomôže celkovo zlepšiť nedostatky webu.

Pokročilé zlepšováky a ďalšie informácie nájdete v prezentácii:

 
Ďakujeme všetkým za účasť aj za sledovanie hashtagu #chutnystream a tešíme sa na vás 21.4. ! 

Autor: Ladislav Macko 

Read previous post:
Analytika pre začiatočníkov #5 Zlepšite svoje výsledky

V ideálnom prípade nie sú zmeny v reportoch výsledok náhody, ale vašej aktivity. Prinúťte svoje grafy rásť.

Close