Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Očakávajte reakcie v Messengeri

Po roku používania nastal čas dostať ich na vyššiu úroveň. Spolu s dislajkom.

Len pred nedávnom sme oslávili rok rozšírenia like tlačidla – Facebook Reactions. Je to správny čas zamyslieť sa nad tým, ako táto funkcia zmenila naše správanie na sociálnej sieti:

Dostali sme väčší priestor na vyjadrenie našich emócií.

Lajk je veľmi nepresné vyjadrenie toho, ako sa k príspevku staviame. Komentár je zase príliš náročný. Šesť emócií nám pomohlo ľahko, rýchlo a presnejšie reagovať na príspevky našich kamarátov či obľúbených značiek.

 

Otvorili sa nové možnosti pre tvorbu obsahu.

Príspevky, v ktorých si pýtame engagement od našich fanúšikov, držia naše stránky pri živote. Lenže pýtať si komentáre a zdieľania bolo už nudné. Súboje lajk vs. koment strácali šťavu. Zo šiestich reakcií sme mohli vytvoriť desiatky nových kombinácií pre náš obsah.

Vznikla nová súťažná mechanika.

Jedna z foriem obsahu vždy bola a vždy bude súťaž. Darčeky predsa potešia každého. Súťaže však nie len čerpali z novej funkcie, ale pomohli ju aj budovať. Odmeny totiž naučili používateľov, že nejaké reakcie existujú a vytvorili návyk na ich používanie.

 

Mohli sme lepšie osláviť špeciálne príležitosti

Ak sme nemohli k tej svojej na Deň Matiek prísť osobne, mohli sme jej aspoň poslať digitálnu kvetinku vďaka Facebook Reactions. V niektorých krajinách dostali používatelia Facebooku aj Halloweenske či Star-Trekové reakcie. To nám dáva signál, že do budúcnosti by sme mohli každú špeciálnu príležitosť oslavovať customizovanou, siedmou reakciou.

 

Podľa AdWeeku sme spoločne za rok použili 300 miliárd reakcií, z ktorých nadpolovičnú väčšinu zaberá srdiečko. Preto Facebook práve v tomto momente updatuje svoj zobrazovací algoritmus, takže reakcie budú znamenať silnejší vzťah používateľa k príspevku než like. Medzi sebou by mali byť rovnocenné. Ich používanie teda postupne mení celkové fungovanie sociálnej siete.

Po ich vzniku sa však internet pýtal, prečo chýba dislike reakcia. V rozhovore, ktorý v tom čase priniesol AdWeek, uviedol Mark Zuckerberg, že nevidí potrebu pre dislike. Vraj na Facebooku by nemal byť hlasovací mechanizmus na určovanie dobrých a zlých príspevkov: „Nemyslím si, že je to hodnotné či dobré pre komunitu, ktorá má pomáhať ľuďom zdieľať dôležité momenty ich životov.“

Hlbšie sa do tejto problematiky a celkovo emočnej škály reakcií pustil vo svojom blogu paravan.

Teraz to však vyzerá, že by sme sa dislike buttonu predsa len mohli dočkať. Podľa TechCrunch ho aktuálne Facebook testuje vo svojej najväčšej platforme Messenger. Ak sa spustenie podarí, budeme môcť reagovať na správy od kamarátov siedmimi reakciami, vrátane disliku:

 

V hromadnom chate sa tiež bude ukazovať počítadlo použitých reakcií, ako sme na to zvyknutí, napríklad, na Slacku:

 

Facebook sa jednoznačne snaží upevniť svoju pozíciu na čele sociálnych médií a messagingu. Čo si myslíte o reakciách pre Messenger? Prijali by ste Dislike button? Napíšte nám do komentov na Facebooku alebo jednoducho dajte srdiečko <3

Autor: Ladislav Macko

Read previous post:
Analytika pre začiatočníkov #3: Vyznajte sa v Google Analytics

Reporting nemusíte robiť ručne. Pomôže vám nástroj od Googlu, s ktorým vám, zase, pomôžeme my.

Close