Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Konečne po roku! Na čo sa môžete tešiť na SuperBowl LI?

Celosvetový sviatok reklamy sa bude konať už tento týždeň. Medzi reklamami sa bude hrať finále nejakého športu.

Čo musíte vedieť: finále

Začiatok finále Americkej futbalovej ligy (NFL) je v nedeľu 5.2.2017 o 18:30 Texaského času.

Oficiálny názov podujatia je PEPSI ZERO SUGAR SUPER BOWL LI. O program počas polčasu sa postará Lady Gaga. Na Youtube kanáli hlavného sponzora, Pepsi, môžete nájsť videá zo zákulisia a príprav predstavenia. Americkú hymnu bude spievať Luke Bryan.

Finále sa odohrá na štadióne v Houstone, štáte Texas medzi tímami New Engalnd Patriots, päťnásobným víťazom pohára a Atlanta Falcons, zatiaľ bez výhry. Najlacnejšia dostupná vstupenka stála 2 700 dolárov, najdrahšia 358 000. Priemerná cena sa k 26. januáru dostala na 4 744 dolárov, čím obsadila druhú priečku. Najvyšší priemer zaplatili návštevníci 49-teho ročníka v roku 2015 – 6 923 dolárov.

Finále odvysiela televízia FOX. Slováci si ju môžu pozrieť na stanici Šport2 v pondelok 6.2. od 00:30.

Čo naozaj musíte vedieť: internet a médiá

Sledovanosť v hlavnom vysielacom čase za posledné roky stúpa, maximum dosiahla v roku 2015 so 114,4 miliónmi divákov (priemer sledovaností za každú minútu vysielania). Jubilejný 50-ty ročník získal o niečo menej – 111,9 milióna. Podľa CNN mohla prepad spôsobiť celková prevaha tímu Denver Broncos, vďaka ktorej sa z hry vytratila dramatickosť.

Zdroj Statista

Podľa portálu Sportsvideo doplnil minuloročné vysielanie na CBS livestream s publikom 3,96 milióna unikátnych divákov. Televízia FOX sa tento rok pripravuje číslo prekonať.

Internet si zatiaľ blížiace sa finále asi neuvedomuje. Vyhľadávania na Googli spojené s témou Super Bowl LI sa držia aktuálne na hranici 44% oproti najvyššiemu bodu. Peek dosiahli 23. januára, kedy vo viacerých médiách vyšla informácia o tom, že hymnu bude spievať Luke Bryan.

Zdroj Google Trends

V porovnaní s vyhľadávaním témy Super Bowl za posledných päť rokov je zrejmé, že používatelia sa zobudia až počas finálového víkendu.

Zdroj Google Trends

Kontroverzná téma je vždy cena reklamného spotu počas finále, ktorá od prvého ročníka súťaže pravidelne stúpa. Minuloročnú taxu 5 miliónov dolárov za 30 sekundový spot využilo 48 inzerentov a mnohí si zaplatili aj dlhšie formáty. Stanica FOX sa rozhodla tento rok cenu nezvyšovať. Paradoxne sa o rovnakú sumu prihlásilo menej záujemcov, podľa portálu SuperBowlComemercials ich bude len 38.

Čo musíte naozaj vidieť: reklamy

Nevieme sa dočkať pondelka, teda všetkých tých nádherných reklám! Náš sviatok je predsa len zopárkrát za rok. A Vianoce už boli. Preto sme vám pripravili aspoň päť ochutnávok, ktoré si aj my radi vychutnáme:

Wix

Mr. Clean

Lexus

Mercedes-Benz

Ford

Okrem týchto krásavíc nás podľa AdAge čakajú dve novinky: Hyundai chce 90-sekudnový spot natočiť priamo počas zápasu a spustiť ju na jeho konci a Snickers plánuje odvysielať Live reklamu. V skutočnosti však prvú Live reklamu odvysielalo už v roku 1981 pivo Schlitz, keď počas 15-teho ročníka natáčali slepé chuťové testy.

Napíšte nám na Facebooku, či sledujete aj hru, alebo vám ide len o reklamy.

Autor: Laďo Macko

Read previous post:
Senior Web Dizajnér, Art Director

Hľadáme do tímu nového eliťáka. Ak máš chuť kresliť a vymýšľať unikátne projekty pre klientov ako sú napríklad O2, VUB,...

Close