Zavrieť

Členovia ADMA

Adbee digital B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

10 tipov, ako sa nezblázniť z tvorby Instagram Stories na live evente

Všetky odskúšané a stopercentne užitočné.

Zachytiť atmosféru eventu pomocou 15-sekundových videí je drina. Najhoršie je, že vám to nikto neuverí, pretože ste tam len stále pozerali do telefónu ako závislák. Človek, ktorý to nezažil, si neuvedomuje reálne ťažkosti takej práce:

Ste v strese

Fotka, Video, Boomerang, Hyperlapse. Nezapnem Live? Rýchlo, ešte text. Aj bez diakritiky stačí. Je tu ypsilon? Kde je ten emoji mikrofón?! Fuj, radšej inú farbu. A teraz podkresliť kontrastnou. Hrubším perom. AKO SOM TO MOHOL ZRUŠIŤ?

Nemôžeme stále natáčať a rušiť nepodarené zábery

Diváci nebudú sledovať 100 záberov o ničom, takže chcete zachytiť len highlighty. Skúsite natáčať všetko a nepodarené zábery zrušiť. Zistíte, že highlighty sa odohrávajú výlučne počas tej sekundy načítavania. Potom to príde. Dáte si pozor na dobré svetlo, detailný zoom, netrasie sa vám ruka… nakoniec zistíte, že ste ošuchli mikrofón a znie to ako poškriabanie stovky platní.

Tiež nemôžete čakať, kým sa stane niečo zaujímavé, lebo už bude neskoro to natočiť

Žiaden moment sa neodohrá druhý raz. Nie ste v štúdiu. Event žije ďalej. Nikdy sa vám nepodarí spustiť nahrávanie presne v tom momente, keď začne refrén piesne. Práve počas dokonalého kaskadérskeho kúska sa namiesto videa zachytí fotka.

Vybíja sa vám baterka

Vôbec najhorší problém na svete. Powerbanka má tiež svoje obmedzenie a stále zapnutý displej spolu so 4G požierajú energiu ako Sebastian Shaw z X-Menov.

Máte slabé pripojenie

Okej, toto je ešte horšie ako slabá batéria.

gif zniceny

Ponúkame vám našich najlepších 10 tipov, vďaka ktorým snáď ušetríte aspoň jeden nerv a návštevu psychiatra odložíte zase o týždeň.

1.      Zhlboka sa nadýchnite

Ten pocit sklamania a prehry sa stratí. Nikto vám nebude vyčítať, že ste nejaký moment nezachytili na Stories. Ak áno, dajte mu do ruky mobil nech si to skúsi sám.

2.      Robte si obsah do zálohy

Ak očakávate dôležitý moment a bojíte sa, že ho zmeškáte, natáčajte cez bežnú kameru. Odtiaľ si môžete highlight vystrihnúť a ľahko ho vložiť do Story potiahnutím prsta smerom dole.

3.      Keď nemáte dobrý zvuk, citujte v texte

Pre divákov to bude ako sledovať film so slovenským dabingom aj so slovenskými titulkami. Tak ich nepripravíte o dôležité informácie :)

4.      Myslite rýchlo a píšte ešte rýchlejšie

Sledovať dianie a vymýšľať pri tom popis k Story je nadľudský výkon. Pritom stačí jedno, dve slová ako teasing alebo nadpis.

5.      Text zbytočne nepodfarbujte

Strácate tým čas. Ak sa to dá, umiestnite text na kontrastné pozadie. V každej fotke či videu sa také nájde.

6.      Farebné pozadie spravíte podržaním pera 3 sekundy

Len pre istotu, keby ste to v strese zabudli. A ešte jeden – podržaním spodnej lišty s farbami otvoríte širšiu paletu.

7.      Ak sa to dá, oprite si ruky a vždy používajte obidve

Roztrasený obraz je fujky, ale tej ruke sa jednoducho nedá rozkázať. S dvoma získate väčšiu stabilitu. S opretými lakťami to bude excelentné.

8.      Vopred si pripravte účty, ktoré chcete označovať

Ušetríte vzácny čas, ktorý by ste inak strávili chaotickým prehľadávaním Instagramu. Tiež je neoceniteľná výhoda poznať aspoň približné rozloženie emoji. Aj tak sa baklažán vždy zázračne schová!

9.      Šetrite miestom alebo si to dobre premyslite

Predstavte si, koľkokrát ste sledovali Stories, ktoré mali, napríklad, 50 záberov? Vaši fanúšikovia sú na tom podobne, a preto počet views zo záberu na záber exponenciálne klesá. Z dobrého eventu však môže pokojne vzniknúť 50 záberov, a tak si dobre premyslite, ako ľudí presvedčiť sledovať ich čo najviac. Nadväzujte na seba, teasujte a dávajte von naozaj len kvalitné kúsky.

10. Ak ste sklamaní, vydržte do zajtra

Každá Story trvá najviac 24 hodín. Zajtra o takomto čase bude plátno zase čisté.

gif uvolnenie

Nakoniec bonusový tip – už aspoň týždeň by ste mali mať v aplikácii prístup k Stories Insights. Poučia vás o tom, ktoré Stories získali opakované videnia a z ktorých odišlo najviac ľudí. Dáta nad zlato!

Máte vlastné best practises ako zvládať kreatívny a psychický tlak zo Storiesovania? Napíšte nám ich do komentov na Facebooku :)

Autor: Ladislav Macko

Read previous post:
Prečo potrebujeme obsah v roku 2017 viac než kedykoľvek predtým

A prečo bol rovnako dôležitý pred 150 rokmi, len sme na to zabudli.

Close