Zavrieť

Členovia ADMA

Adbee digital B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Už aj Facebook vstupuje do televízneho módu

Pravdepodobne sa dočkáme reklám uprostred videa. 

Digitálny marketing prišiel s geniálnou myšlienkou – hodnotného obsahu bez prerušenia, a tak začala éra content marketingu. Okej, je to propagácia, ale nie je to rušivý element. Ľudia si sami vyhľadávajú články, obrázky a videá, ktoré chcú pozerať a je na značkách, aby im také kúsky servírovali. Sociálne siete sú priekopníkom content marketingu a Facebook je ich ideový vodca. Čo sa s ním teraz deje, môže ovplyvniť celý obsahový prúd.

Vo videách na Facebooku môžeme očakávať reklamy

Podľa portálu Recode začína Facebook testovať reklamy uprostred videa. Nezapnú sa skôr, než po 20 sekundách pozerania a tiež sa nedostanú do videí kratších než 90 sekúnd. Oficiálne stanovisko od Facebooku zatiaľ nevyšlo, ale prebiehajúce testovanie reklám v Live videách naznačuje, že by to mohla byť pravda.

Prečo by sa Facebook uchyľoval k takémuto televíznemu modelu?

Publisheri potrebujú na obsahu zarábať

Samozrejme, žiadny vedec nezačne natáčať náučné videá, pretože rád stojí pred kamerou. Chce odovzdať svoje vedomosti a niečo si tak privyrobiť. Podobne sú na tom aj médiá ako Elite Daily alebo Buzzfeed. Za natáčanie zaujímavých videí musia platiť, takže za ne rovnako chcú dostať zaplatené.

Podľa informácií od Recode by mali publisheri dostávať 55% príjmu z reklám, ktoré sa odvysielajú počas ich videí. Rovnako by mali by platení aj Youtuberi, takže je to férová ponuka.

Prirátajme fakt, že reklamy sa budú zobrazovať len po 20. sekunde z minimálne 90-sekundového videa. Médiá a osobnosti budú musieť tvoriť dlhšie videá a napĺňať ich zaujímavým dejom, aby udržali pozornosť divákov. Inak nebudú zarábať.

To znamená, že diváci dostanú kvalitnejší obsah.

Facebook potrebuje na svojej platforme zarábať

Používatelia si spolu pozrú na najväčšej sociálnej sieti viac než 100 miliónov hodín videa každý deň. Mark je podnikateľ a chce na svojom produkte zarobiť, takže je úplne prirodzené, keď do takého množstva videa chce umiestniť reklamu.

Okrem toho, snaží sa ísť inou cestou než sme zvyknutí na Youtube – odmieta video na začiatku videa. Tým, že ho umiestňuje uprostred, núti publisherov vydávať kvalitnejší obsah, a tak zvyšuje kvalitu siete pre svojich používateľov.

Zároveň otvára nové možnosti pre značky, ktoré sa chcú prezentovať. Reklamy vo videu by sa mali dať cieliť podľa kategórií ako šport, zábava či film a tiež vylúčiť z cielenia napríklad tragédiu a smútok.

História sa rada opakuje

Nový reklamný formát je pre nás marketérov výzva, ale aj malý výkričník. V budúcnosti sa z Facebooku môže stať platforma podobná dnešnej televízii, ktorú bude nasledovať príchod platenej verzie ako v prípade Youtube Red.

Tipnete si, ako by sa mohla volať?

Autor: Laďo Macko

Read previous post:
UX Designer

Zaraguza hľadá šikovného designéra, ktorý zastreší UX našich online projektov.   Náplň práce: Aktívne vstupovanie do vývoja kreatívnych kampaní a...

Close