Zavrieť

Členovia ADMA

Adbee digital B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Zbohom, #digitalnechutovky! Vidíme sa budúci rok

Dnes sme sa vo Foxforde stretli poslednýkrát v roku 2016. Bolo nás 70 a rozprávali sme sa o analytike.

Po minulom úspechu s nosnou témou Sociálne siete sme sa rozhodli pokračovať v téme Analytika. Na Twitteri ste opäť mohli sledovať náš #chutnystream a ak ste to nestíhali, teraz si môžete prečítať náš tračidný pochuťovkový report.

Hľadajte príbehy v dátach. Marek Šulik, Strategy Director: VISIBILITY

Naše pravidelné dvojhodinové stretnutie pri croissante začalo príjemne. Pornom.

Marek nám vysvetlil, že anaylzovať musíme všetko, čo sa dá. Pretože spoliehať sa na svoju intuíciu nemusí vždy vyjsť. Naše predpoklady o zákazníckom správaní môžu byť a často aj sú mylné. Niekedy porovnávame veci, ktoré spolu nesúvisia. Hľadáme kauzalitu, teda príčinu a následok, ale pritom vidíme koreláciu, čiže dva vzájomne sa ovplyvňujúce javy. V najhoršom príapde sa rozhodujeme na základe náhody.

Našťastie, analyzovať toho vieme veľa vôbec sa pri tom nemusíme nudiť. Pornhub je kráľ štatistík a ukazuje nám, že ľudia sledovali menej porna vždy, keď bola veľká politická debata k prezidentským voľbám alebo, napríklad, keď bol launch veľkej počítačovej hry. Zaujímavé môže byť aj zistenie, že muži bez ohľadu na svoj vek vyhľadávajú v zoznamkách ženy vo veku 20 rokov. Dvadsiatničky, ak toto čítate, majte sa na pozore :D

Vďaka anylýze získate odpovede na všetky otázky a spoznáte svojich zákazníkov. Vďaka tomu sa vyhnete nesprávnym rozhodnutiam a ušetríte. Ak vás ani toto nepresvedčilo, pozrite si celú Marekovu prezentáciu:

 

Čo sa deje po zhliadnutí videa a bannerov? Tomáš Sokol, Client Service Director: ecake

Druhá prednáška bola trochu náročenejšia, ale o to bohatšia na informácie:

5% online času trávime pri vyhľadávaní, 10% používateľov kliká na bannery, 25% SK používateľov používa AdBlock

CTR na banneroch v roku 1993 bolo 44%. Dnes je CTR na priemerný branding okolo 0,18%

Digitálny trh neustále rastie, preto je potrebné inovovať vaše aktivity. Video alebo banner sú väčšinou prvý kontakt so zákazníkom, ale málokedy posledný. Ľudia, ktorí na ne klikajú sa nestotožňujú s tými, ktorí nakupujú. Preto by ste mali vyhodnocovať, ktorý kanál vám prináša konverziu z prvého kontaktu – najčastejšie je to obsahová reklama.

Video a banner sú však výborné kanály na šírenie povedomia. Konverzie po prezretí môžu byť nízke, pretože to nie je ich hlavný cieľ. Ľudí však motivujete k ďalšej akcii. Otestujte si rozdiel medzi platobným modelom CPC a CPM, aby ste zistili, ktorý sa vám v tomto prípade viac oplatí.  

Ak dávate videá na youtube, po novom už môžete sledovať aj Brand Lift. Je to metrika zvýšenia znalosti značky a dáta berie z dotazníkov, ktoré používateľom predkladá Youtube po dopozeraní videa. Je to veľmi vzácna informácia, ktorá vám dá feedback k vašim awareness aktivitám. Niečo podobné už chystá aj Facebook. 

Viac sa dozviete v Tomášovej prezentácii:

 

Analytika – čo je ešte užitočné a čo už nebezpečné? Radoslav Matúška, Analytik: TRIAD Advertising

Keď sme vás už presvedčili, že analyzovať je naozaj potrebné, musíme vám určiť mantinely. Posledný prednášajúci našiel hranicu medzi prínosným analyzovaním a nebezpečným zahrávaním sa s dátami.

S nástupom smart vecí, ktoré sa spoločne nazývajú Internet of Things sme zrazu získali možnosť merať dáta, o ktorých sa nám v minulosti ani nesnívalo. Už aj offline svet produkuje cenné informácie, ktoré nás lákajú vyhodnocovať a lepšie pochopiť zákaznícke správanie. Občs by sme však mali brzdiť.

Keď máme nutkanie merať úplne všetko, čo môžeme, mali by sme sa zamyslieť – na čo nám to bude? Samoúčelné zbieranie dát je ako paranoja. Musíte naozaj vedieť všetko? Skúste sa vcítiť do kože zákazníka – nestalkujete ho až príliš? Citlivé informácie si vyžadujú veľkú mieru zodpovednosti. 

Príklady a viac informácií nájdete v Radovej prezke:

 
Tieto tri krásne prednášky si dnes vypočulo 70 návštevníkov, na čo sme extrémne hrdí! Za celý rok 2016 sme vás mentálne aj fyzicky pohostili až 328. Ďakujeme vám, že s nami pravidelne raňajkujete a že vám môžeme prinášať know-how z digitálneho marketingu. 
 
Nabudúce, ked sa uvidíme, bude už rok 2017, a preto vám držíme palce v biznise a želáme vám, aby ste výročné KPI naplnili aspoň na 120% :)
 
Read previous post:
#socialmedia sprievodca: reportovanie a vyhodnocovanie

Ako si správne nastaviť metriky a KPI, ktoré nástroje vám ich pomôžu vyhodnotiť a kedy to celé spraviť.

Close