Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

#socialmedia sprievodca: reportovanie a vyhodnocovanie

Ako si správne nastaviť metriky a KPI, ktoré nástroje vám ich pomôžu vyhodnotiť a kedy to celé spraviť.

Tento článok má obmedzenú životnosť, kým prídu sociálne siete s nejakou novinkou. Berte, prosíme, ohľad na to, že bol vydaný 27.9.

Našich 15 členských agentúr dalo dohromady roky skúseností, stovky klientov a všetko know-how o sociálnych sieťach, aby mohol vzniknúť tento e-book.

Dnes vám prezradíme, ako naši členovia nastavujú KPI pre kampane na sociálnych sieťach, aké používajú nástroje na ich vyhodnocovanie, ako reportujú výsledky a vy si z toho budete môcť namiešať svoj vlastný balík.

Správne KPI vám ukáže, či robíte svoju prácu dobre

Na začiatku každej stratégie, kampane či príspevku musíte poznať cieľ. Ten si rozdelíte na drobnejšie a zistíte, aké výsledky očakávate od každej marketingovej aktivity. Potom tieto očakávania prekryjete s možnosťami, ktoré daná sociálna sieť ponúka a dostanete súbor metrík.

Následne si ku každej určíte hodnotu, ktorú by ste chceli na konci obdobia dosiahnuť a to budú vaše KPI. Keďže internet nám dáva možnosť merať všetko na cent presne, väčšina metrík je kvantitatívnych a len zopár kvalitatívnych.

Teraz pustíte sa do práce, pretože sme vám pripravili poriadny zoznam:

Facebook

Publikum

Sledujte absolútny počet fanúšikov, percentuálny vývoj v čase aj mieru odlajkovania. Vždy musíte mať na pamäti, že rast publika nie je primárny cieľ obsahu. Tým sú interackie alebo dosah.

Ak chcete priamo zvyšovať počet fans, slúži na to Page Likes kampaň, no treba brať ohľad na to, že iba počet fanúšikov sám o sebe neodráža kvalitu firemnej stránky.

Dosah

Reach je počet unikátnych zobrazení vašich príspevkov (jeden používateľ videl príspevok jedenkrát). Sledujeme celkový reach, rozdelený na organický a platený. K nemu sledujeme aj pridruženú metriku impresie, ktoré vyjadrujú počet všetkých zobrazení príspevkov (jeden používateľ videl príspevok viackrát).

Frekvencia zobrazenia

Vydelením impresií a dosahu dostaneme počet zobrazení pripadajúci na jedného používateľa. Preto existuje KPI – Reach & Frequency, kde si obidve metriky dopredu stanovíme.

Interakcie

Tiež označované ako People Talking About This. V tejto sekcii sledujeme počet denných zapojených používateľov, počet kliknutí na príspevok a engagement, teda súčet reakcií, komentárov a zdieľaní (vyjadrený ako absolútna hodnota aj percentuálny podiel celého publika). Facebook nám ukazuje aj negatívne feedbacky – skrytia príspevkov alebo zrušenie sledovania.

Keď dosah vydelíme engagementom, získame engagement rate – percentuálny podiel zapojených fanúšikov, ktorí videli príspevok.

Sentiment

Jediná kvalitatívna metrika pre Facebook je sentiment, teda obsahový charakter interakcií. Čo robia vaši fanúšikovia častejšie – útočia alebo vás oslavujú? Samozrejme, keď niečo nemáte podložené číslami, nemôžete sa na to stopercentne spoľahnúť, ale môžete to vziať do úvahy.

Video

Najdôležitejšie je poznať Video Views, no videnie sa počíta už od troch sekúnd sledovania. Preto sledujeme metriky Video Views to 100%, 95%, X%, 10 sec. Views a priemernú mieru dopozerania (do koľko % videa sa dostal priemerný divák). Ďalšie zaujímavé metriky sú po koľkých sekundách ľudia video vypínajú rspt. zoscrollujú a koľko percent ľudí videá pozerá bez zvuku či so zvukom.

Zaujímavá metrika je čas strávený pozeraním.

Najúspešnejšie príspevky

Vždy si vyhodnoťte, ktoré príspevky v danom období najviac zarezonovali a zistite, prečo. TOP príspevky môžete hodnotiť z hľadiska najvyššieho organického reachu, kliknutí na príspevok, videa videí, engagementu alebo eng. ratu.

Efektivita reklamy

Sledujeme cenu za výsledok v závislosti od cielenia reklamy (engagement/video view/website click/page like/impressions/CTR) Zisťujeme, ktoré umiestnenie fungovalo najlepšie a ako sme zasiahli ľudí podľa demografie.

Pri promovaní postov je dôležité skóre relevancie – to je výsledok zložitého zobrazovacieho algoritmu a je takmer nepriamo úmerný cene za výsledok. Ak je toto číslo veľmi nízke, váš príspevok bol pre ľudí nezaujímavý a Facebook ho tlačil nasilu, takže zaplatíte viac. Čím je skóre bližšie k číslu 10, tým lepšie.

Rýchlosť odozvy

Počíta sa súhrnne za odozvu na komentáre/správy/príspevky a zobrazí sa ako badge, ak získate 90% odpovedí do 5 minút.

Ad recall

Ukazuje nám, koľko ľudí si našu reklamu pravdepodobne zapamätalo. Táto metrika však nie je úplne presná a ani sám Facebook sa netvári, že je. Vieme ju sledovať pri Video Views, Page post engagement a Brand Awareness kampaniach.

Návštevy na stránke

Konverzie na webe

Miera napĺňania obsahovej stratégie

Porovnanie s konkurenciou

Facebook vám dovolí sledovať 5 stránok, ukáže vám letmý náhľad do ich štatistík a vyhodnotí vašu pozíciu medzi nimi. 

Celý článok nájdete ako siedmu kapitolu v našom e-booku #socialmedia sprievodca. Nájdete v ňom metriky k Instagramu, Twitteru, Youtubu, Snapchatu a Linkedinu. Ukážeme vám aj nástroje a postup na reportovanie vašich social aktivít.

Môžete si ho zdarma stiahnuť tu.

Read previous post:
Prečo značky platia agentúram za to, čo robia deti vo voľnom čase

Content je seriózna investícia do kvality brandu. Presvedčíme vás.

Close