Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

#socialmedia sprievodca: kompletný návod na Facebook

Všetko, čo musíte vedieť o najpoužívanejšej sociálnej sieti sveta. Na jednom mieste.

Tento článok má obmedzenú životnosť, kým príde Facebook s ďalšou novinkou. Berte, prosíme, ohľad na to, že bol vydaný 27.9.

Základné čísla

1 650 000 000 aktívnych používateľov mesačne. Z nich 66,1% používa Facebook denne. Každý z nich priemerne 20 minút denne alebo viac. To je 15,8% z celkového času stráveného online.

Na severy Facebooku pribudne 600 petabajtov dát denne. Z nich len polovicu ukladá. Každý deň k nim pribudne 400 miliónov fotiek. Celý svet stihne na najväčšej sociálnej sieti vidieť 100 miliónov hodín videa za 24 hodín.

Zdroj

Miesto Facebooku v digitálnej stratégii

O tvorbe, nastavovaní a hodnotení digitálnej stratégie sme už napísali e-book. Pomocou sociálnych sietí vieme aktuálne sledovať všetky marketingové ciele, ak si vieme správne vybrať. Facebook dokáže zastať tieto úlohy:

  1. Šírenie povedomia – Nachádza sa tam pätina sveta a polovica Slovenska, takže je to skvelé miesto pre awarenessovú kampaň. Nové značky aj starí harcovníci si nájdu svoje publikum.
  2. Budovanie značky – Hodnoty značky môžete prostredníctvom multimediálneho obsahu doručiť priamo do vreciek a sŕdc vašej cieľovej skupiny. Aj bez kampane v ATL.
  3. Dosahovanie výkonu – Facebook ads dokážu napĺňať komunikačné aj obchodné ciele. Výsledky dokážete merať na cent presne a takmer okamžite.
  4. Vytváranie vzťahu so zákazníkmi a budovanie komunity – Inbound marketing je cesta budovania vzťahu, tvorby opätovných nákupov a zapálených ambasádorov. Facebook page je jeden z najlepších nástrojov CRM súčasnosti a neustále sa v tejto oblasti zlepšuje.
  5. Náhradu webu – Malé firmy nemajú rozpočet na tvorbu stránky či budovanie SEO. Vytvorenie Facebook page im dá na začiatok všetko potrebné a s formátmi ako sú Instant Articles alebo Facebook Canvas už možno skutočný web nebudú potrebovať vôbec.

A to sú v podstate všetky úlohy, aké v digitálnej stratégii nájdete. 

Penetrácia reklamy vs. Ogranický dosah

Čím viac ľudí sa na Facebooku pohybuje, tým je zaujímavejší pre firmy. Tie už pred pár rokmi pochopili, že svojimi príspevkami môžu ľudí zaujať a vytvoriť si k nim vzťah, dokonca aj zvýšiť predaj. No keďže ľudia sú schopní vnímať len obmedzené množstvo informácií, ich newsfeedy boli onedlho preplnené a príspevky stránok stáli v radoch. Organický dosah klesal.

Algoritmus Facebooku dnes používateľom zobrazí len zlomok zo všetkých možných noviniek a zoradí ich podľa vlastných kritérií – zväčša podľa záujmov, vzťahu k autorovi a celkovému úspechu príspevku. Platí pravidlo, že čím má stránka viac fanúšikov, tým menší má organický dosah. Rádovo je na úrovni percent pri najväčších a na úrovni desiatok percent pri najmenších stránkach.

Riešením na tento problém sú, samozrejme, Facebook ads. Ak si kvalitný príspevok ešte aj zaplatíte, o úspech sa nemusíte obávať.

Obsahová stratégia

Neprispievajte zbytočne často, ani príliš málo. Pre médiá je v poriadku postovať aj desaťkrát za deň, ale bežné značky si môžu vystačiť aj s jedným príspevkom týždenne. Základ je pravidelnosť a hodnota. Snažte sa nájsť témy, ktoré vašich fanúšikov zaujímajú, zabávajú, hnevajú alebo celkovo nútia k aktivite. Tá je základom úspechu.

Zjednodušene povedané – ak sa ľudia pod vašimi príspevkami hádajú, oslavujte. Ak sú ticho, hľadajte chybu. No je veľmi rôzne, ako ľudia reagujú na lovebrandy a ako na konzervatívne značky, preto musíte stratégiu nastaviť podľa vášho pozicionigu. V aktivite im pomáhajte, snažte sa odpovedať alebo zapájať do diskusií. S vtipom, nadhľadom a chladnou hlavou.

Obsah si pripravujte dopredu, ale nechajte si vôľu na okamžité reakcie. Ak vystihnete aktuálnu situáciu trefným príspevkom, môžete si získať nielen srdcia fanúšikov, ale aj štatistikov. 

Celý článok nájdete v našm e-booku #socialmedia sprievodca. Dozviete sa všetko o médiách, reklamách, cielení a štatitikách. Dáme vám aj konkrétne príklady stránok, ktoré robia marketing na Facebooku dobre.

Môžete si ho zdarma stiahnuť tu.

Read previous post:
#socialmedia sprievodca: nový pohľad na sociálne siete

Práve ste pri zrode niečoho veľkolepého. Toto je prvý diel pripravovanej série článkov o sociálnych médiách, ktoré vás naučia úplne všetko.

Close