Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Ako chutili #digitalnechutovky po lete

S ohromnou účasťou sme dnes zorganizovali predposledné chuťovky tohto roka. Čo sme sa dozvedeli?

Dnes to už od začiatku vyzeralo, že FOXFORD bude ledva stačiť nosiť croissanty pre našich hostí a na konci troch prednášok sme spočítali neuveriteľných 90 chuťovkárov! Ďakujeme vám za nádhernú účasť a u mnohých aj pravidelnú podporu.

Vy, ktorí ste dnes nemohli prísť a nesledovali ste náš #chutnystream na Twitteri, môžete si vychutnať aspoň tento report a snáď sa uvidíme v novembri naživo :)

Lucia Franková, Social Media Manager, Core4

Nové sociálne siete. Ako rozoznať prázdny hype od reálnych príležitostí pre značky

Lucka nás naučila, ako si spomedzi nových sociálnych sietí vybrať tú správnu pre našu značku. Najaktívnejšie na Slovensku sú: YouTube 2,9 mil., Facebook 2,4 mil., Instagram 365 900, Linkedin 357 000, Twitter 140 000, Snapchat 110 000

Pred vstupom na novú sieť si vyplňte tento deväťbodový checklist:

1. Korešponduje zameranie siete so stratégiou môjho brandu? Každá sieť má totiž svoju tonalitu a určenie. Na Instagram môžete ísť s drahými oblekmi, ale na Snapchate by ste sa uchytili ťažko.

2. Má sieť nástroje sponzorovania obsahu? A zmestím sa s jej cenami do budgetu? Facebook môžete robiť aj za pár eur, ale na Linkedine sú rozpočty násobne väčšie.

3. Aké zastúpenie mojej cieľovky má daná sieť? Hľadajte čo najväčší prekryv.

4. Je rast followerov kontinuálny? Napríklad, keď Google+ v roku 2014 vyrástol na 2 miliardy a bol väčší než Facebook. Dnes má 375 miliónov a vieme, dobre, kde je Facebook.

5. Sú o sieti dostupné dáta? Napríklad o Snapchate si čísla stále len domýšľame. Dajte si pozor na dáta z Ameriky, v Európe nemusia vôbec platiť. Sledujte analytiky samotnej siete, analytiky tretích strán (napr. Socialbakers) a spoľahnite sa aj na intuíciu.

Tiež zistite, či má sieť svojho lokálneho zástupcu a zákaznícky support. Ak budete riešiť problém, potrebujete odpoveď okamžite.

6. Viete sa prispôsobiť novej sieti? Váš obsah musí byť pre ňu vhodný, a to je zásada číslo 1. Každá sieť má svoj nastavený štýl, ktorý používatelia konzumujú každý deň a čokoľvek odlišné by sa minulo účinku. Ak robíte kampaň na viacerých sieťach, nesmiete obsah kopírovať. Všade musíte vyrobiť unikátnu kreatívu.

7. Prerástol content sociálnu sieť? Máte vôbec potrebu ísť na novú sieť alebo stačí podporiť aktivity na tej starej?

8. Má sieť nejakú väzbu na inú sieť? Facebook sa snaží udržať trend a v podstate kradne nápady malým sieťam. Je pre vás dôležité poznať pozadie takýchto aktivít.

9. Zažíva sieť lokálny hype? Má svoje zastúpenie aj u nás? Spýtajte sa kamošov, sledujte dianie. Ak ju používajú, infulenceri, máte vyhrané.

Vo výsledku máte analýzu, ktorá vám určí hranice. Potom si prerátajte rozpočet a ak ste pripravení, nastavte stratégiu. Možno nebudete na sieti aktívni roky, ale na jednu kampaň vám poslúži dobre – aj krátkodobý impulz môže vašej značke pomôcť.

Celá prezentácia je na našom Slideshare:

Martin Kukoľ, Head of Visual Communication, PS: Digital

3×3 o Instagrame

Kuxo vytiahol veľmi dôležité informácie o pôsobení na Instagrame.

Prvé pravidlo – nemôžete robiť taký hardsell ako na Facebooku. Ľudia neradi opúšťajú Instagram, preto nepôjdu len tak nakupovať do vášho e-shopu. Linky v popisoch obrázkov nie sú ani klikateľné, takže ich tam vôbec nemusíte dávať. Uložte si ich do profilu (BIO) a vyzvite followerov, aby ich tam hľadali. Skrátené linky si radšej customizujte, lebo bit.ly/MojLink vyzerá lepšie ako bit.ly/12Fr4

Druhé pravidlo – Ak máte málo followerov, publikujte lepší obsah. Nesnažte sa followovať množstvo ľudí a čakať na follow back. Vyzerá trápne, ak má značka menej followerov než following. V obsahu musíte byť dokonalí, dobrý je málo. Nádherné vizuály nie sú vždy otázka drahej produkcie, ale vkusu a kreatívy.

Tretie pravidlo – Hashtagy fungujú ako triediaci mechanizmus, preto by ste mali mať svoj unikátny. Ak si človek vyhľadá #unikatnyhashtag, mal by nájsť len vás a nikoho iného. Preto vznikajú brand hashtagy #cocacola, kampaňové #tosaoplaaa, tématické #foodporn a trending #jesen2016. Používanie hashtagov má aj svoju vizuálnu funkciu, je to modrý text uprostred čierneho. Upútajú pozornosť podobne ako emojis.

Štvrté pravidlo – Prepnite sa na biznis účet. Štatistiky nie sú také podrobné ako FB Insights, ale sú lepšie ako nič. Sledujte najmä engagement a reach, aby ste vedeli vyhodnotiť svoje aktivity. Keďže samotný Instáč nepodporuje pridávanie postov z webu, používajte Later.com, Kontentino alebo Buffer.

Piate pravidlo – Stories. Stories everywhere. Každá má svoj význam, ale nie pre každého. IG stories majú podľa čísel až dvakrát viac videní, než SC stories. Zjednodušene – ak ste osobnosť, choďte na Snap, brandy radšej na Instagram.

Inšpirujte sa športovcami, hudobníkmi a youtubermi. Robia to dobre. Zo značiek je to Lidl, Závod Volkswagen Bratislava a malé dizajnové alebo urban marketové firmy. Zo zahraničia je Kuxov najobľúbenejší profil instagram.com/target

Celá prezentácia je na našom Slideshare:

 

Róbert Lelkes, Online Marketing Specialist, RIESENIA.com

Ako zvládnu profesionáli na automatizáciu spravovať 10 000 reklám za čas potrebný na správu 10 reklám?

Robo na nás v poslednej prezentácii vytiahol odbornú tému. Automatizácia na Facebooku.

Dynamic Ads je automatizovaná reklama, ktorá dokáže vybrať zoznam produktov a ponúkať ho používateľom na Facebooku na základe toho, či navštívili našu stránku. Potrebujeme k tomu len FB Business Managera, vynikajúci Facebook Pixel a produktový feed – zoznam položiek v eshope.

Všetko od nastavenia až po reportovanie nájdete podrobne vysvetlené v Robovej prezentácii. Ak by ste sa chceli do tejto problematiky poriadne zahryznúť, prečítajte si aj blog o atribučných modeloch. A ak by ste chceli vyskúšať AdBoost tool na automatizáciu reklám, stačí sa registrovať a môžete si vyskúšať 30-dňový trial. 

 

Najbližšie sa uvidíme v novembri, informáciu vám určite dodáme mailom aj na Facebooku :) Ešte raz ďakujeme!

 

Autor: Laďo Macko

Read previous post:
Skutočné tempo sociálnych sietí

Čo všetko sa stane na všetkých sociálnych sieťach za jedinú sekundu? Sledujte...

Close