Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Slovenské školy dostanú ambasádorov online marketingu

Projekt chalanov z TRUNIVERSITY našiel spriaznených študentov. Zisťovali sme, ako to celé prebiehalo a čo bude s nádejnými marketérmi ďalej.

Do projektu Ambasádor Online Marketingu sa zapojilo 311 študentov, výberom prešlo 25 z nich. Vyvolení budú mať v nadchádzajúcom zimnom semestri za úlohu pripraviť online show, ktorá je zatiaľ veľkým tajomstvom.

Ďalší postup v projekte umožní najlepším študentom získať stáž vo firmách Profesia a Websupport a v agentúrach E-cake, Pizza SEO, Visibility a Volis International. O tú ešte budú musieť zabojovať.

Projekt Online Ambasádora zastrešuje jeden zo zakladateľov TRUNIVERSITY, Jakubom Kukom Mazánom a nám sa s ním podarilo spraviť rozhovor.

ADMA: Ako si začínal s marketingom?

KUKO: Ja som začínal tak, že som každý deň čítal blog Miša Pastiera na mediálne a odtiaľ sa preklikával na rôzne zahraničné portály. Fakt som za tým sedel každý deň aj viac ako hodinu. Neskôr som sa dostal na školu do Trnavy na masmediálnu komunikáciu a v nejakom druhom ročníku som sedel v MUW na stáži. Odvtedy som bol v podstate v agentúre.

Mišo (Michal Stín, spoluzakladateľ TRUNIVERSITY – pozn. redakcie) robil tiež popri škole v agentúre RU Online, neskôr sa premenovali na Online Toro a zakončil to v Daren&Curtis, kde sme sa stretli. Odtiaľ sme odišli a začali spolu podnikať. 

ADMA: Prečo ste vymysleli Online Ambasádora?

KUKO: Pracujem približne od svojich 14 rokov. Nosil som letáky, robil som v mlyne, v sklárňach, v novinách, v McDonalde, v kaviarňach, v agentúrach a milión iných vecí. Som zvyknutý robiť a vidím, že prax alebo aspoň návyk niečo robiť je v dnešnej dobe potrebné mať.

S Mišom máme celkom dobré kontakty a tak sme sa ich rozhodli využiť a dohodnúť pár stáží pre šikovných ľudí. A samozrejme, je to aj forma nášho PR. Tak, ako sme minulý rok spravili prvý Trip po Slovensku, teraz sme vymysleli Ambasádora Online Marketingu. Chceme vždy niečím prekvapiť a byť prví. Baví nás robiť to podľa svojich pravidiel a chceme sa baviť prácou.

ADMA: Akú úlohu ste dali ambasádorom v dotazníku?

KUKO: Okrem iných tam bola napríklad aj otázka : Ako by si odpromoval na tvojej škole event “Rob marketing ako Piešťanský krocan”, na ktorý prídu prednášať ľudia z reklamných agentúr?  A: Na tvoje aktivity máš budget 500 € / B: Na tvoje aktivity máš budget 0 €. Vypracuj obidve možnosti

 

ADMA: Ako sa úlohy zhostili nádejní marketéri?

KUKO: Veľa krát sa v odpovediach opakovalo, že by jednoducho zavolali Rytmusovi aby prišiel alebo natočili s ním video, alebo neviem čo všetko. Na toto môžem asi povedať len jedno: Nie, nezavolal by si Rytmusovi a nie nenatočil by si s ním „virálne video“, ktoré by sa šírilo po sociálnych sieťach. Určite teda nie za 500€. 

Osobne som mal z veľa odpovedí dojem, že si študenti predstavujú veci ako Hurvínek válku. Ale nevadí, veď sú to študenti a prax im ukáže.

To je aj jeden z hlavných dôvodov prečo sme projekt Ambasádor vôbec vymysleli. Ukázať študentom že Rytmus za 500€ asi s najväčšou pravdepodobnosťou nepríde (buď príde zadarmo, alebo proste nepríde) a že keď niekto v spoločnosti rozumných ľudí vysloví vetu, že natočíme virálne video a to sa bude šíriť po sociálnych sieťach, veľa ľudom sa pretočia viečka hore koncom.

ADMA: A neboli ste vy ako študenti rovnakí? :D

KUKO: Myslím, že aj ja som mal obdobie „virálne video“, ale určite trvalo veľmi krátko. Naozaj som veľa čítal o marketingu a kampaniach ešte predtým, ako som to vôbec začal študovať. Na škole som sa, chvalabohu, rýchlo dostal do praxe, za čo som mega vďačný.

Škoda, že školy nepripravujú študentov na prax. Pripravujú ich na svet, ktorý v podstate neexituje, svet poučiek a zastaraných postupov. To je jeden z dôvodov, prečo sme založili Truniversity. Študenti tvoria podstatnú časť našej cieľovky popri firmách a marketéroch.

ADMA: Ako ste teda vyberali?

KUKO: Veľa odpovedí sa opakovalo, ale všetky neboli také zlé. Zaujali ma ľudia, ktorí to uchopili rozumne, alebo naopak úplne uletene, odvážne, jednoducho inak. To sa cení. 

ADMA: Aké boli TOP odpovede?

KUKO: Niekto chcel chovať pred školou živé moriaky! TOP idea. Fakt som sa pobavil.

Alebo jeden náš kamoš nám napísal, že by behal holý po škole s naším logom na tele a predával rovno lístky po jednom eure. A za 500 euro by pozval naše manky na večeru. V prihláške nám tiež poslal linky na porno (safe for work) s popiskom, že je to safe a môžeme to teda pozerať aj kaviarni… Zlatý chalan rozumíš! Tak sme ho protekčne zobrali.

ADMA: Korupcia v priamom prenose? 

KUKO: Je to namakaný chalanisko, ktorý robí už nejaký ten rok v reklame. Robil som s ním v Darene . Druhá vec je, že je fakt schopný behať holý po škole s logom našej firmy na sebe. Čo viac môžeš od ambasádora chcieť? :D  

ADMA: Čo by ste teda poradili tým horším súťažiacim? 

KUKO: Podľa môjho názoru ak sa niekto chce stať Ambasádorom niečoho, nemôže o sebe napísať že je čierna ovca a “chváliť” sa tým, že nefungujete na sociálnych sieťach. Samozrejme, je to jeho osobná vec tam byť alebo nebyť, ale v dnešnej dobe Ambasádor niečoho jednoducho na socials byť musí.  Nie len prítomný, ale aj aktívny. Mega aktívny. 

Tiež by som si dal pozor na to, že keď máš od klienta v zadaní napísaný budget 500€ na propagáciu nejakej akcie, tak by som rozhodne neodporúčal napísať, že to čo neminieš využiješ na súkromné účely. Asi to mala byť sranda. Zrovna som asi nemal srandovnú náladu.

Druhá vychytávka som objavil, keď nám niekto napísal, že 500€ na podporu eventu nepotrebuje a radšej by za to natrel parkovacie čiary na školské parkovisko. Klient nechce maľovať za svoje peniaze čiary na parkovisko, klient chce predávať svoje služby a produkty. Tiež asi sranda alebo čo. Moja rada znie: Nebuď arogantný a nasilu vtipný alebo za každú cenu „nad vecou“.

ADMA: Čo si od ambasádorov sľubujete?

KUKO: Že sa niektorí z nich chytia v dobrých firmách. Že budeme mať 25 spriaznených duší v rôznych kútoch Slovenska aj mimo neho. Že ich niečo naučíme. Že sa niečo naučia oni sami. Že si tým pozitívne posilníme brand. Že spoločne zabijeme dobrú online show. A že sa pri tom veľa nasmejeme a tak to má byť.

 

ADMA: Slovko na záver?

KUKO: Ďakujeme firmám za to, že boli partnermi projektu a že ponúkli takúto super šancu pre mladých študentov. Vážime si to.

ADMA: A my ďakujeme za rozhovor!

 

Autor: Laďo_Macko

 

Read previous post:
Toto leto bude výnimočné pre všetkých študentov

Aspoň pre tých, ktorí sa nakopnú a spravia niečo pre svoju budúcu kariéru. Prinášame vám návod, ako to dosiahnuť.

Close