Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Ako chutili letné Digitálne chuťovky

Dnes sme zažili naozaj prvé aj posledné chuťovky tohto leta. Nabudúce sa vo Foxforde na Obchodnej uvidíme až v septembri. Čo sme sa dnes naučili?

Ako na ľudí, ktorí nenávidia reklamu

Stretnutia otvoril Senior Copywriter Vojto Kósa z Elite Solutions, ktorý si pripravil tému „Ako na ľudí, ktorí nenávidia reklamu“

Vysvitlo, že svoju kampaň pre VÚB banku, To sa oplaaa, postavili na prieskume generácie Z, ktorý pôvodne spravila ich kolegyňa Nelka do diplomovej práce. Dáta však boli veľmi kvalitné a ukázali aj niektoré prekvapivé výsledky:

  • 53% generácie Z trávi online viac, ako 12 hodín denne
  • 76% z nich trávi viac ako 5 hodín tohto času na sociálnych sieťach
  • Podiel využívania sociálnych sietí je 25% Facebook, 22% Snapchat a 21% Instagram
  • 94% genZ si výhru v súťaži užije radšej s kamarátom, než osamote
  • Neobdivujú len Goga a Majka Spirita, ale aj celebrity, akými sú Cuky a Luky

Dozvedeli sme sa, že kampaň s využitím Cuky a Luky fungovala perfektne. Videá mali viac views ako zároveň prebiehajúca kampaň Tatra Banky a v prieskume GfK Young People Ad Monitor získala kampaň druhé miesto v spontánnej znalosti. Počet otvorených účtov zatiaľ nie je známy, pretože kampaň je plánovaná až do novembra.

Prečo fungovala? Vojto porovnal Cuky a Luky s Fofolou a našiel spoločné znaky – upustili od tradičných médií, trafili cieľovku, nehrali sa na reklamu, zapojili ľudí do komunikácie a zabávali. Celú prezentáciu si môžete pozrieť tu:

 

 

Najnovšie trendy v dizajne webov a mobilných aplikácií

Druhú prednášku mal na starosti Art Director Martin Janek z SCR. Na začiatok dal trochu filozofie, keď povedal, že vynález kníhtlače bola informačná revolúcia. Dnes túto úlohu preberá internet a posúva revolúcie zase ďalej.

Ďalej sa venoval svojej odbornejšej stránke a ukázal nám, že najlepšie UX je tlačidlo vypínania zvuku na iPhonoch. Je to preto, že stačí spraviť len jeden krok a dáva nám až tri signály o splnení funkcie – červený pásik vedľa tlačidla, vibrovanie a ikonka tichého režimu.

Tiež sme sa dozvedeli, že priemerný používateľ má v smartfóne desať aplikácií, tí zdatnejší ich majú dvadsať.

Ďalší skvelý príklad dobrého UX je stránka apple.com. No a ktoré sú tie najnovšie trendy? simplifikácia, byť mobilný, prispôsobiť sa používateľovi, opakovať cyklus verzia A – testovanie – optimalizácia – verzia B, modularita, mikrointerakcie, animácia ako informácia, vytváranie prototypov, efektivita a konverzia a posledný bod je komfort.

Bližšie sa o konkrétnych trendoch dozviete v prezentácii, ktorá je veľmi netypicky samostatná microsite ux.scr.sk . Táto stránka vznikala šesť hodín vrátane obsahu, dizajnu a responzivity. Skúste, či spĺňa všetkých desať trendov.

Facebook výskum: ako sa zmenilo správanie používateľov a stránok od roku 2013

Konzultant Patrik Barták z Pizza SEO nám ukázal porovnanie dvoch rozsiahlych výskumov, ktoré robili na Facebooku v roku 2013 a 2016. Ich dáta pochádzajú zo 100 top stránok z rôznych segmentov, dokopy s 15 miliónmi fanúšikov a 22 tisíc príspevkami, priemerne postovali stránky 6,53-krát za týždeň – čiže skoro denne.

Tohtoročný výskum museli prerušiť vo februári, pretože Reactions radikálne zmenili spôsob zapájania fanúšikov oproti bežným lajkom.

Vyhodnocovanie v roku 2013 zabralo pol roka, teraz to zvládli asi za tri týždne. Dozvedeli sa toto:

  • V roku 2013 stránky nepostovali cez víkendy, 2016 je to naopak. Za zmenu vďačíme Facebook insights, ktoré ukázali social media manažérom aktivitu fanúšikov aj počas víkendov
  • 2016: Priemerný status získal v nedeľu o 15% viac lajkov a v stredu zaznamenal stratu 5% oproti celotýždňovému priemeru
  • 2016: Pondelky vykazovali o 50% viac komentárov, než priemer za celý týždeň. Piatky sú tiež o niečo silnejšie
  • V roku 2013 postovali stránky hromadne od 8:00 do 12:00. Opäť vďaka Facebook Insights, dnes je už publikačný čas presunutý na poobedie a večer
  • 2016: Najviac lajkov získate poobede, večer je mierny pokles. V noci sa prepadnete až o 90%
  • 2016: Najviac komentárov vyťažíte z ranných a obedných postov.

Ešte viac informácií nájdete v prezentácii, ale Patrik všetkým odkazuje: „Ak je príspevok slabý kreatívne, nezachráni ho publikačný čas.

 

 

Všetkým zúčastneným ďakujeme za účasť a našim followerom ďakujeme za sledovanie hashtagu #chutnystream na Twitteri. Vám, našim milovaným čitateľom, zase vďačíme za verné odoberanie #ADMAblog-u! :)

Autor: Laďo_Macko

Read previous post:
Slovenské školy dostanú ambasádorov online marketingu

Projekt chalanov z TRUNIVERSITY našiel spriaznených študentov. Zisťovali sme, ako to celé prebiehalo a čo bude s nádejnými marketérmi ďalej.

Close