Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Prídu Instant Articles aj na Slovensko?

Táto otázka trápi všetkých blogerov a social nadšencov. Poznáme odpoveď.

Produkty veľkých spoločností k nám vždy dorazia s určitým meškaním. Ako prvé ho skúšajú najväčšie globálne médiá, potom príde na rad zvyšok sveta.

Z pohľadu samotného produktu to má dva veľmi logické dôvody:

  • Najväčšie značky skúšajú ešte nedotiahnutú verziu. Produkt potrebuje ich kvalitný feedback, aby do sveta pustil verziu s menším počtom chýb.
  • Kým ešte novinku nepoužívame, môžeme aspoň sledovať ako ju používajú globálne médiá. Potom sme na spustenie lepšie pripravení a využijeme jej potenciál naplno.

Jedným z takýchto produktov sú aj Instant Articles na Facebooku.

Instant Articles je blogovacia platforma

Momentálne je na svete miliarda webov a každý z nich vyzerá trochu inak. Majú rôzne dizajny, funkcionality, UX, UI a mnohé nie sú responzívne. To je pre návštevníkov z mobilu takmer neprekonateľná prekážka.

Facebook chcel tento problém vyriešiť.

Vytvoril blogovaciu platformu priamo vo vnútri sociálnej siete, aby mohli značky veselo publikovať a používatelia veselo čítať.

Zdieľaný článok vyzerá rovnako ako každý bežný link – s metadátami a preklikom. Po ťuknutí stále zostávate na adrese facebook.com, len sa vám načíta nová obrazovka. Stopercentne responzívna, krásna obrazovka.

Facebook page metapic Instant Articles BuzzfeedFacebook Instant Articles Buzzfeed

Pozrite si na mobile stránky BuzzFeed, The New York Times, National Geographic alebo The Dodo a pochopíte, o čom hovoríme.

Výhody aj nevýhody

Hlavným dôvodom, prečo sú Articles zaujímavé, je ich perfektná funkcionalita. Sú optimalizované pre všetky zariadenia s iOS a Androidom, načítavajú sa ultrarýchlo a dokážete do nich vložiť všetky médiá. Obrázky, zvuky, gify, videá, mapy, príspevky, čokoľvek…

Dajú sa customizovať, aby sedeli s identitou značky a dostanete k nim aj prepracované štatistiky.

Dokonca do nich môžete vkladať reklamy a Facebook vám z nich sľubuje plný zisk. Uvidíme, ako dlho mu to vydrží.

Nevýhodou je, že návštevnosť webu vám neprinesú. Používateľ zostáva stále v rozhraní sociálnej siete, čo zabezpečuje všetky vyššie uvedené výhody a zároveň tú najväčšiu nevýhodu. A to je pravdepodobne skutočný zámer Facebooku na rozdiel od toho srdiečkového s trpiacimi čitateľmi.

Čítanosť na webe môžete stále získavať vďaka desktopovému publiku. Articles sú dostupné výlučne na mobiloch.

Už onedlho…

Podľa vyjadrenia na oficiálnej stránke produktu by mali byť tieto články spustené naprieč celým svetom pri príležitosti konferencie F8. Tá sa bude konať 12. apríla, takže veľkonočné priania si už možno pridáme rovno na sociálnu sieť.

Keď budete lustrovať ten web, pozrite si propagačné video. Je naozaj pekné.

@Laďo_Macko

Read previous post:
Vďaka tomuto je Buzzfeed kráľ videa

Jeden z kanálov New Yorkského média dosiahol v januári výnimočné prvenstvo. Vieme, ako to dokázal.

Close