Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Tridsať strieborných pre AdBlock Plus

Máte stiahnutý AdBlock Browser a tešíte sa na tie hodiny surfovania bez jedinej reklamy. Ale nie je zaujímavé, že sa tam predsalen nejaká reklama dostala?

 

AdBlock bojoval s reklamou

 

Na počiatku bol hnev – reklamy mi ničia život! A milióny internetových používateľov tento hnev zdieľalo. Z davu sa teda zdvihla skupinka dobrovoľníkov, ktorá sa pokúsila o nemožné – odstrániť reklamy z internetu.

Ale nemožné sa stalo skutočnosťou. V roku 2006 spustil AdBlock Plus svoje rozšírenie pre Mozillu Firefox a zožal obrovský úspech – 200 miliónov stiahnutí.

V roku 2009 sa jeden manželský pár rozhodol vziať si príklad a vytvoril AdBlock pre prehliadače Google Chrome a Safari. Postupne rozšírili pôsobnosť aj na Operu a Mozillu, čo zase prinútilo druhú skupinu spraviť verziu pre Internet Explorer a ruský prehliadač Yandex.

V roku 2012 prišla mobilná verzia AdBlock Plus pre Android a neskôr aj pre iOS. Všetci odporcovia reklám boli nadšení.

Stránky bojovali s AdBlockom

 

Ukázalo sa, že weby bez príjmov z reklamy nemôžu dlho existovať. Niektoré stránky, najmä spravodajské, zaviedli platený obsah, aby stratu vyrovnali. Iné sa snažili s AdBlockom súdiť, ale márne. Rozšírenie do prehliadača vyšlo zo všetkých súdnych pojednávaní ako stopercentne legálne.

Keď ich nemôžeš poraziť, pridaj sa k nim

 

Koncom roka 2011 vyhlásil hlavný developer Wladimir Palant, že predsalen by mohli pristúpiť na kompromis a AdBlock Plus dostal možnosť zobrazovať akceptovateľnú reklamu. Dokonca vytvorili manifest akceptovateľných reklám.

Konečne rozumná reč! Či?

Konšpirátori začali tvrdiť, že spoločnosť prevádzkujúca AdBlock Plus, Eyeo GmbH, zapredala svoju dušu a dohodla sa s niektorými konkrétnymi firmami. Reklamy týchto firiem majú byť uznané ako „akceptovateľné“ a majitelia AdBlocku Plus budú mať akceptovateľný príjem.

Ektor by na to povedal: „Říkají, že peníze nejsou všechno, ale všechno nasvědčuje tomu, že jsou.“

Akceptovateľná reklama?

 

Podľa oficiálneho webu AdBlocku Plus je to napríklad iba statická textová reklama, ktorá nesmie prekrývať obsah webu, viditeľne označená slovom „reklama“. Obmedzení je ešte zopár, pokojne si ich prečítajte a zamyslite sa koľko vašich kampaní by im vyhovelo.

Konšpirácie boli, sú aj budú. Ale nemáme dôkaz.

 

Je to smutné, ale všetky konšpirácie sa opierajú o oficiálne vyjadrenie na stránke:

 

V novej aplikácii na Android a iOS – AdBlock Browser sa zbavíte otravných reklám, ale akceptovateľných nie. Defaultný vyhľadávač DuckDuckGo vyhlasuje, že vďaka tomu používatelia nebudú na internete sledovaní a prinútia marketingových magnátov robiť len dobré, príjemné reklamy.

Mnohé reklamy na internete obmedzujú používateľov v činnosti. Ale mnohé im uľahčujú hľadanie správnych produktov za najlepšie ceny v čo najkratšom čase. Iné vám prinášajú zaujímavé informácie alebo zábavu.

Myslíte, že Adblock Browser je snaha o príjemný kompromis medzi týmito druhmi? Alebo sa pôvodný úmysel AdBlocku dostal niekam celkom inam vďaka vidine peňazí?

 

@Laďo_Macko

Read previous post:
Comic Sans je najlepší font na svete

...ak predávate produkty čerstvým tínedžerkám. A vôbec, ako to, že fonty majú svoju cieľovku?

Close