Zavrieť

Členovia ADMA

Adbee digital B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

REPORT: MARKETING THAT SELLS! 2014

ADMA bola odborným garantom konferencie Marketing That Sells! 2014.

A dnes vám prinášame krátky report o tom, ako bolo na našom bloku o Personalizovanom marketingu naprieč rôznymi kanálmi v online

 

Ráno a prvý blok prednášok otvoril Peter Andráš, digita.sk, s case study IBM – Máte len jedného šéfa – zákazníka. Úlohou bolo zaujímavou cestou pozvať na konferenciu o customer experience, 90 vytipovaných marketérov. Konferencia mala upozorniť na to, že chýbajúce know-how sa môže firmám vypomstiť a zároveň sa tu účastnici mohli naučiť, ako správne pracovať so zákazníkom. 

Riešením bola kreatívna pozvánka v médiu, ktoré spája všetkých marketérov Slovenska, a to v printových Stratégiach. Nešlo o klasickú pozvánku vo forme inzercie, ale o personalizovanú obálku pre každého jedného pozvaného. Na titulke Stratégii sa objavil názov danej firmy + headline ako spoločnosť stráca svojich zákazníkov a (vymyslený) citát šéfa, v zmysle, že naozaj sa mali venovať viac zákazníckej skúsenosti a predišli by tomu. 

Takáto titulka spôsobila nejednému adresátovi malý infarkt. V záverečných číslach prezentácie odznel údaj o 85 infarktoch. Avšak hneď nasledovalo 84 výdychov od únavy, keďže po otvorení Stratégií na druhej strane obálky, bolo personalizované oslovenie a odkaz “Vyhnite sa podobnej titulke” a pozvánka na konferenciu IBM + program. 

Výsledok? Buzz o konferencii a wow efekt spojený s menom klienta. Tretina pozvaných marketérov na podujatie prišla a konferencia bola nakoniec vypredaná. 

 

Druhou case study s názvom Personalizácia a automatizácia: 150 000 bannerov a odkazov presne podľa gusta každého užívateľa, pokračoval Vlado Cintula, riesenia.com. Zadaním bolo predať pre Wizard World Comic Con čo najviac lístkov a dosiahnuť ROI nad 100%. 

Ako? Prostredníctvom personalizovaných bannerov na základe preferencií zákazníkov a maximalizácie pokrytia fanúšikov hostí vystupujúcich na Comic Cone. Čiže reklamné odkazy/bannery v znení: “Stretni ____ (vložte meno herca/postavy) vo svojom meste.” Vytvoriť kampane na 1000 mien hercov bolo nemožné, a tak navrhli automatizovanú kampaň prepojenú na Google AdWords API. 

Ak potenciálny zákazník hľadal v Google meno niektorého z vystupujúcich hercov, objavil sa mu personalizovaný banner s daným hercom a pozvánkou na Comic Con. Takto bolo vygenerovaných vyše 45 000 bannerových reklám, viac 100 000 textových inzerátov a takmer 62 000 kľúčových slov. 

 Výsledkom kampane bolo vyše 14 000 lístkov predaných cez autoatizované kampane a prekročenie ROI o 300%. Zhrnutie na záver – automatizácia je nie len výkon, ale aj efektívne kampane a reálne výsledky. Umožňuje pekné kreatívy prispôsobené každému užívateľovi a out of box stratégie. Nebojte sa automatizácie. :)

V panelovej diskusii sa neskôr riešilo či služba AdBlock nespôsobuje úpadok bannerovej reklamy. V zahraničí tento feature používa len malý podiel užívateľov, takže stále je tu možnosť osloviť veľké množstvo ľudí. Prípadne nájdu sa spôsoby ako tento blok obísť. Priemerný Slovak AdBlock nepoužíva. Alexander Móži (Zaraguza) neskôr dodal tip pre marketérov, aby AdBlock nepoužívali, keďže sa tak stráca prehľad o reklame. 

 

Ako ďalší nasledoval Marek Šulík z Visibility so zaujímavou case study Ako zladiť SEO, content marketing a komunikáciu na sociálnych sieťach pomocou tvorby Person. Čo sú persony? Nájdete v našom digitálnom slovníku :) Komu sa nechce klikať,  je to imaginárny profil typického zástupcu cieľovej skupiny. Persony sú tvorené na základe realných dát, zjednodušujú marketingové procesy a vďaka ním viete vybrať správne marketingové kanály. 

Po krátkej teórii sme sa vrhli rovno na konkrétny príklad a to e-shop Nábytok.sk. Cieľom bolo zvýšiť návštevnosť a počet konverzií z organickej návštevnosti. K danému prípadu boli vytvorené 3 persony. Prvou bola Žaneta, žena v najlepších rokoch, ktorá býva v paneláku a chce postupne si modernizuje zariadenie bytu. Ďaľšou boli dôchodcovia Štefan a Štefánia a poslednou boli snúbenci. 

Pre všetky persóny bol tak vytvorený špeciálny prispôsobený content na blogu. Pre dôchodcov príspevok o tom, prečo je lepšie dať prednosť slovenskej sedačke pred poľskou. Problematika prvej manželskej postele pre snúbencov. A pre Žanetu článok o tom ako si zariadiť kuchyňu v malom byte. 

Organická návštevnosť e-shopu tak vzrástla +302,2% a noví návštevníci +346,9%. Zároveň sa splnil vytýčený cieľ a počet organických konverzií vzrástol.

 

Posledná case study bola z dielne agentúry Zaraguza. Alexander Móži prezradil Ako udržať pozornosť tínedžera na desať minút a otvoriť tisícky nových účtov. Išlo o pokračovanie Rytmusovej finančnej akadémie – Rytmus Phone. Všetko to začalo teasingovou kampaňou s videom, kde Rytmus ukazuje svoj nový telefón/stroj na penáze, a kto mal záujem vedieť viac, stačilo sa mu prihlásiť do newslettra. Teasing vygeneroval buzz v médiach, a do emailovej databázy sa za 2 týždne vyzbieralo 50 923 adries

Prečo telefón? Pretože v dnešnej dobe je mobil populárnejší ako Rytmus. Všetci tínedžeri sú stále ponorení do svojich smartphonov a trávia čas, už nie online hrami, ani Facebookom ale instant messagingom. 

Preto sa tvorcovia rozhodli spraviť Prvú mobilnú akadémiu. Kde mobilnú verziu webu Tatra academy prerobili na interaktívny chat s Rytmusom, resp. Rytmus Botom. Ten zadával hádanky, za každú správnu odpoveď si mohli študenti zarobiť na svoj nový Tatra účet euro, dokopy 30 eur. 

V súťaži okrem prvých eur na svoje študentské účty, mohli súťažiaci vyhrať aj rôzne vychytávky ako značkové slúchadlá, smartwatch, merch od Rytmusa alebo aj tenisky, ktoré si priniesol z New Yorku a venoval ich do súťaže. 

Okrem riešenia úloh si mladí mohli s Rytmusom chatovať, a Bot im odpovedal na čokoľvek ako naozajstný Rytmus. Svoje odpovede dokonca menil podľa aktuálneho času. Alebo odpovedal prostredníctvom gif obrázkov. Čiže sa stalo, že deti si mysleli, že si píšu s naozajstným Rytmusom. 

Záverečné čísla – 250 000 unikátnych návštevníkov a 4 milióny (4 krát viac ako dostala Martina Šindlerová s Katkou Koščovou dokopy hlasov v SHS!) poslaných správ Rytmusovi (Botovi.)

Čo si z toho vziať? Nezameriavajte sa len na produktový insight, ale riešte aj insighty cieľovej skupiny, čím žije. 

V diskusii neskôr zaznela trefná otázka, ako sa autorom podarilo zacieliť komunikáciu výlučne len na mladých. Stačilo si vybrať špeciálne kanály čo najbližšie študentom – reklama na Spotify, vybraných rádiách a inzerovanie na tínedžerských portáloch ako napríklad birdz.sk.

  

 

Read previous post:
Daniel Zaiček

Daniel vyštudoval marketing a strategický manažment na FMUK. V B2B Group pôsobí ako Marketing manager a popritom rozvíja a vyhľadáva nové obchodné príležitosti...

Close