Zavrieť

Členovia ADMA

B2B Group Core 4 digitask ecake elite NetSuccess
Paravan Interactive pizza seo ps digital Riesenia com SCR Triad advertising
Visibility Zaraguza digital
Zobraziť

Slovenský trh je pre Google príliš malý..

Program Google EngageVISIBILITY ako výkonnostne orientovaná digitálna agentúra sa stala dávnejšie súčaťou programu Google Engage. Google sa prostredníctvom tohto programu snaží starať o svoje partnerské agentúry, dávať im podporu a cez rôzne kanály im napomáhať v raste biznisu cez správu PPC reklám pre klientov.

V rámci Google Engage sme sa v Júni 2013 zúčastnili dvoch zajímavých akcií:

Performance & Branding Summit 2013

Vo štvrtok 6.6.2013 v poobednajších hodinách sme sa v Prahe stretli s viacerými slovenskými a českými agentúrami na podujatí Performance & Branding Summit 2013. Toto podujatie sa organizuje každoročne pre agentúry v programe Google Engage ako aj väčších klientov AdWords a jeho cielom je prezentovať novinky v oblasti PPC a display reklám ako aj ukážka možností budovania brandu pomocou nástrojov Google ako je napríklad YouTube.

Ak však slovenská PPC agentúra nerobí klientov s presahom za hranice Slovenska, veľa noviniek si v praxi zatiaľ nevyskúša. Napríklad také PLA (product listing ads) sa nedávno po dlhom testovacom období konečne spustilo v Čechách, na Slovensku je spustenie v nedohľadne. Veľmi obdobne boli na tom aj video reklamy cez YouTube, ktoré sa pre slovenských inzerentov spustili len v Máji, u susedov v CR bola táto možnosť k dispozícii už cez rok.

Zaujímavá bola aj prednáška o pokročilom remarketingu a dynamickom cielení reklám, samozrejme tieto možnosti sú pre Slovensko len hudbou budúcnosti.

 

CEE Agency Day 2013

Varšavský agentúrny deň pre región strednej a východnej Európy bol poňatý viac motivačne. Stretli sa tu zástupcovia agentúr z 15 krajín (cca 150 agentúr) a cieľom bolo hlavne navnadiť agentúry k rozvoju ich aktivít v rámci Google AdWords, predstaviť ciele Google v blízkej budúcnosti a v neposlednom rade networkingovať o rozdieloch či špecifikách jednotlivých trhov.

Krátky výlet do Varšavy bol príjemným spestrením každodenného pracovného života a len nás utvrdil v tom, že online trh na Slovensku je pre Google príliš malý, pretože väčšina vecí sa u nás spúšťa s výrazným oneskorením oproti takému Česku, čo samozrejme súvisí aj s tým, že Google nemá na Slovensku okrem strategických biznis konzultantov žiaden tím. Preto sú marketing a produktové záležitosti odkladané na druhú koľaj, čo je samozrejme pre rozvoj online trhu u nás škoda, na druhú stranu nikto nezakazuje slovenským digitálnym agentúram ponúkať svoje služby aj za hranicami, kde je Google ideálnym partnerom tak pre agentúry ako pre klientov..

Read previous post:
29 rád ako na kreativitu!

Kreativita. Ako na ňu? Ako ju získať, ako si ju udržať...?

Close