Zavrieť

Členovia ADMA

SCR digitask Visibility Triad advertising Paravan Interactive
Riesenia com Zaraguza digital Core 4
Zobraziť

Týždeň failov: UPC, McDonald’s a Dobrá poléwka

Keď sa nechcený virál vymkne z rúk značky.

Tento týždeň je naozaj bohatý na prípadové štúdie o tom, ako sa nerobí social media marketing.

UPC

Podvedený zákazník UPC si povedal – dosť bolo zavádzania. Napísal na Facebook stránku UPC, kde popísal svoj problém. Bohužiaľ – či našťastie – nebol sám a mnohí sa pridali. Jeho príspevok na stránke UPC mal mnoho komentov a zrazu, fuč. Príspevok sa stratil, Andrej Salner dostal ban.

Vraj za vulgarizmy, ktoré, mimochodom, v jeho príspevku neboli. UPC aj vo vyjadreniach na svojej FB stránke zavádzalo, nepravdivo uvádzalo rôzne výhovorky, prečo boli zmazané príspevky a rozdávané ďalšie bany.

Čo malo UPC spraviť?

V prvom rade neklamať. Keď už sa na to prišlo, tak vyjsť s pravdou von, nasypať si na hlavu trochu popola a hlavne – ospravedlniť sa.

Ako sa to UPC vypomstilo?

Vlna hnevu rastie, pridávajú sa stále ďalší oklamaní zákazníci, imidž trpí.

McDonald’s a.k.a. Vokurka

McDonald’s vyprodukoval toto náborové video. Ak ste ho nevideli, pred ním nejedzte:

Toto zlé porno… Teda zlé promo naberá na sile, v priebehu pár hodín vznikajú úspešné fanúšikovské stránky, tričká, meme. Video je hrozne patetické, herecké výkony slabé. Vo vnútri videa je niekoľko logických lapsusov – hlavná hrdinka naozaj nevyzerá ako študentka, “ústretovosť” pri kolízii zmien, atď.

Čo mal McDonald’s spraviť?

Dať do videa len o pár tisíc korún viac a video skrátiť tak, ako sa len dá. To je všetko. Na druhej strane, značka získava množstvo pozornosti a imidž jej to zatiaľ nepoškodzuje. A možno nebol problémom budget, ale tvrdohlavosť klienta. Tak, či onak, výsledok sa šíri – s rôznymi reakciami.

Ako sa to McDonald’s vypomstilo?

Viac sa to vypomstilo aktérom, stávajú sa z nich terče posmechu. A internet vie byť krutý ako deti v škôlke…

Dobrá poléwka

S dvojitým w. Bistro, ktoré “vaří vynikající polévky a nabízí také vynikající sendviče”. Do polievky dávajú pravdepodobne viac petržlenovej vňate, ako je bežné. Fanúšikovia si to všimli a… Áno. Začali si robiť srandu. Tak to už na internete býva.

Čo mala Dobrá poléwka spraviť?

Prijať kritiku. Nič viac nebolo nutné.

Ako sa to poléwke vypomstilo?

Zrušila stránku. Naozaj. Skontrolujte si to.

Čo vy na tieto faily? Môj favorit je McDonald’s s uhorkou, dá sa dobre rozvíjať. Ktorý podľa vás vydrží najdlhšie?

@BranoMacko

(zdroj obrázkov salner.skpooh.cz, Facebook)

EDIT 25. 1. 2012:

Oficiálna stránka McDonald’s Česká republika včera výborne využila buzz okolo ich videa a pripravila akciu za “Jirkovu cenu” v jednej z prevádzok a navyše s recruitingom priamo na mieste. Well played, McDonald’s!

Nezapomeňte okurku

Read previous post:
Milión lajkov za 13 hodín. Ako?

Možno najvirálnejšia fotka na Facebooku. Z ničoho. Dá sa to?

Close